Mioritici pana-n panzele albe!!!
Scris: Lun 09-Iul-2007 19:58
Din start voi spune ca nu vreau sa ma cert cu nimeni de aici.Probabil ca mi-am ratat vocatia.Cred ca eram mai bun ca scriitor....dar uite ca am ajuns sa repar motociclete si mai nou citroane.Ba mai mult....de nevoie...repar componente hidraulice de pe BX!!!:).
Surpriza mare!!!!Vineri dimineata,merg la serviciu,parchez masina in fatza firmei si la tigara dinaintea inceperii programului,remarc cu coada ochiului o balta mare sub botul masinii mele."Eee!Cred ca a lasat-o altul!Masina mea nu face de-astea!!!":).Zic...Totusi sa ma uit.Cand...LHM verde ca padurea!!!Si cum alt citron nu mai era prin zona....M-am inegrit!Doar ce s-a rupt saptamana trecuta un retur de pe un amortizor fatza.Si cu o saptamana inainte,s-a rupt... .Ma bag sub masina pe un carton....curgea LHM cu "galeata"din disjunctor,dar nu vedeam pe unde.In final m-am luminat ca e vorba de capacul din spate al disjunctorului.Nu aveam ce-i face acolo,asa ca am dus masina acasa si am luat motocicleta(aveam f.multe probleme de rezolvat in acea zi).Printre picaturi,am scos din calculator o schema(desen in sectiune)cu disjunctorul,m-am luminat ce putea fi,dar cine ma ajuta???Nu am mai demontat asa ceva!!!
Aveam acasa un disjunctor,dar era simplu(eu am servodirectie)dar am zis ca macar pot lua garniturile de pe el.
Seara l-am demontat cu ajutorul unui prieten(dotat cu menghina,flex si ceva mai multi muschi decat mine).Am retinut ca disjunctorul de pe masina mea avea o crestatura facuta artizanal in corpul lui,langa acel capac.Am facut acelasi lucru si pe disjunctorul de rezerva(altfel nu cred ca se poate scoate siguranta acelui capac.In interior totul Ok.
A doua zi mi-am lanificat(fiind liber)sa fac acelasi lucru cu disjunctorul de pe masina.Numai ca prietenii pe care ma bazam,au disparut fara urma.Doar sant prieteni!!!Nu???:).
Am tot asteptat dupa unul si dupa altul,pana la ora 17(sambata)pana cand m-am infuriat si am zis ca trebuie s-o rezolv singur.N-am mai suportat ideea de a sta fara masina pana luni...marti...sau mai stiu eu cand.Zis si facut!Pe jos in bucatarie(locuiesc singur)am presat acel capac cu o coada de ciocan si dupa nu stiu cate incercari(am avut norocul ca a ramas blocat pe pozitia apasat)am reusit sa extrag acea siguranta si implicit si capacul cu O-ringul.
Surpriza mare!O-ringul era atacat de LHM(fiindca nu era un O-ring destinat sa lucreze in ulei)ba mai mult,era mai mic ca diametru si mult mai gros.Era clar o tiganie facuta acolo.Noroc ca am avut inspiratia sa verific si O-ringul de la paharul de plastic care colecteaza returul de pe disjunctor.
Surpriza la fel de mare!Nu numai ca nu mai era la locul lui,dar era o data si jumatate ca dimensiuni,fatza de cat ar fi trebuit sa fie.Di acelasi motiv:TIGANIE!
Asta tot pt.ca romanul are impresia ca daca carpeste Dacia din batatura si apoi isi rupe gatul cu ea prin santuri pana la tata-socru la tara,poate repara orice masina.Sau dupa mentalitatea care predomina la romani(exact cum spunea in alta parte DanT)"LASA CA MERGE SI ASA".Si ne miram de ce ajungem sa ne uitam ca prostanacii cu o privire natanga,peste gard,la vecini si ne miram de ce santem cu 100 de ani in urma.
Nu am cuvinte pt.cel la care a fost reparata aceasta masina,in Bucuresti.
E vorba de B-03-WSR...un BX 19 TRS-'87(masina din semnatura).
Acela nu se poate numi mecanic sau specialist in hidraulica!!!Nici macar priceput!Cum poti pune frate,intr-un subansamblu de hidraulica O-ringuri care nu rezista la ulei???Si nici macar la dimensiune(fiindca daca pe unul l-am gasit dilatat,celalalt,de si era atacat de ulei,era evident nnepotrivit ca dimensiuni).Bun!Nu ai piese originale si esti presat de imprejurari,dar macar faci probe cu O-ringurile in ulei si vezi daca se dilata.
Dar ce sa mai spunem...!!!E plin de mecanici parati,aparuti ca ciupercile dupa ploaie in '90 dupa ce au fost bagatori de seama prin cine stie ce intreprindere cooperatista.Am un dispret total pt.astfel de indivizi.
In fine.Am reusit sa repar singur disjunctorul,l-am montat si masina e Ok iar.Bine ca nu mi s-a intamplat acest incident la cine stie ce distanta de casa.In drum,chiar nu aveam ce sa-i fac.Si pt.ce?!?Pt.ca cineva,a facut o reparatie in spiritul pur romanesc (lasa ca merge si asa).E!!!Chiar nu merge altfel,decat cu piese originale,noi sau bune(dupa buzunar).Poate ca o sa intelegem si noi,romanii asta.Dar va trebui sa mai curga multa apa pe Dunare,sau...ma rog...pe Dimbovita.
Surpriza mare!!!!Vineri dimineata,merg la serviciu,parchez masina in fatza firmei si la tigara dinaintea inceperii programului,remarc cu coada ochiului o balta mare sub botul masinii mele."Eee!Cred ca a lasat-o altul!Masina mea nu face de-astea!!!":).Zic...Totusi sa ma uit.Cand...LHM verde ca padurea!!!Si cum alt citron nu mai era prin zona....M-am inegrit!Doar ce s-a rupt saptamana trecuta un retur de pe un amortizor fatza.Si cu o saptamana inainte,s-a rupt... .Ma bag sub masina pe un carton....curgea LHM cu "galeata"din disjunctor,dar nu vedeam pe unde.In final m-am luminat ca e vorba de capacul din spate al disjunctorului.Nu aveam ce-i face acolo,asa ca am dus masina acasa si am luat motocicleta(aveam f.multe probleme de rezolvat in acea zi).Printre picaturi,am scos din calculator o schema(desen in sectiune)cu disjunctorul,m-am luminat ce putea fi,dar cine ma ajuta???Nu am mai demontat asa ceva!!!
Aveam acasa un disjunctor,dar era simplu(eu am servodirectie)dar am zis ca macar pot lua garniturile de pe el.
Seara l-am demontat cu ajutorul unui prieten(dotat cu menghina,flex si ceva mai multi muschi decat mine).Am retinut ca disjunctorul de pe masina mea avea o crestatura facuta artizanal in corpul lui,langa acel capac.Am facut acelasi lucru si pe disjunctorul de rezerva(altfel nu cred ca se poate scoate siguranta acelui capac.In interior totul Ok.
A doua zi mi-am lanificat(fiind liber)sa fac acelasi lucru cu disjunctorul de pe masina.Numai ca prietenii pe care ma bazam,au disparut fara urma.Doar sant prieteni!!!Nu???:).
Am tot asteptat dupa unul si dupa altul,pana la ora 17(sambata)pana cand m-am infuriat si am zis ca trebuie s-o rezolv singur.N-am mai suportat ideea de a sta fara masina pana luni...marti...sau mai stiu eu cand.Zis si facut!Pe jos in bucatarie(locuiesc singur)am presat acel capac cu o coada de ciocan si dupa nu stiu cate incercari(am avut norocul ca a ramas blocat pe pozitia apasat)am reusit sa extrag acea siguranta si implicit si capacul cu O-ringul.
Surpriza mare!O-ringul era atacat de LHM(fiindca nu era un O-ring destinat sa lucreze in ulei)ba mai mult,era mai mic ca diametru si mult mai gros.Era clar o tiganie facuta acolo.Noroc ca am avut inspiratia sa verific si O-ringul de la paharul de plastic care colecteaza returul de pe disjunctor.
Surpriza la fel de mare!Nu numai ca nu mai era la locul lui,dar era o data si jumatate ca dimensiuni,fatza de cat ar fi trebuit sa fie.Di acelasi motiv:TIGANIE!
Asta tot pt.ca romanul are impresia ca daca carpeste Dacia din batatura si apoi isi rupe gatul cu ea prin santuri pana la tata-socru la tara,poate repara orice masina.Sau dupa mentalitatea care predomina la romani(exact cum spunea in alta parte DanT)"LASA CA MERGE SI ASA".Si ne miram de ce ajungem sa ne uitam ca prostanacii cu o privire natanga,peste gard,la vecini si ne miram de ce santem cu 100 de ani in urma.
Nu am cuvinte pt.cel la care a fost reparata aceasta masina,in Bucuresti.
E vorba de B-03-WSR...un BX 19 TRS-'87(masina din semnatura).
Acela nu se poate numi mecanic sau specialist in hidraulica!!!Nici macar priceput!Cum poti pune frate,intr-un subansamblu de hidraulica O-ringuri care nu rezista la ulei???Si nici macar la dimensiune(fiindca daca pe unul l-am gasit dilatat,celalalt,de si era atacat de ulei,era evident nnepotrivit ca dimensiuni).Bun!Nu ai piese originale si esti presat de imprejurari,dar macar faci probe cu O-ringurile in ulei si vezi daca se dilata.
Dar ce sa mai spunem...!!!E plin de mecanici parati,aparuti ca ciupercile dupa ploaie in '90 dupa ce au fost bagatori de seama prin cine stie ce intreprindere cooperatista.Am un dispret total pt.astfel de indivizi.
In fine.Am reusit sa repar singur disjunctorul,l-am montat si masina e Ok iar.Bine ca nu mi s-a intamplat acest incident la cine stie ce distanta de casa.In drum,chiar nu aveam ce sa-i fac.Si pt.ce?!?Pt.ca cineva,a facut o reparatie in spiritul pur romanesc (lasa ca merge si asa).E!!!Chiar nu merge altfel,decat cu piese originale,noi sau bune(dupa buzunar).Poate ca o sa intelegem si noi,romanii asta.Dar va trebui sa mai curga multa apa pe Dunare,sau...ma rog...pe Dimbovita.