Pagina 1 din 1
Becuri presiune/nivel lichid hidraulic
Scris: Sâm 11-Aug-2007 15:57
de mbc
Aseara a fost o ploaie foarte mare in cluj si eram cu masina la o plimbare mai mare cu masina (vreo 70 km de cj). mi s-au aprins becurile de presiune hidraulica si becul stop, intamplator si fara nici un semn de probleme. cu alte cuvinte, inafara de acele becuri pornite, totul era in regul. servodirectia era OK, frana, nici o problema, suspensia- perfect normal. Am incercat chiar sa o ridic pe maxim, sa vad ce face. s-a comportat normal, fara vreun semn de slabiciune. am lasat-o pe minim, si dupa aceea am pus-o pe normal. in toate aceste situatii becurile palpaiau fara sa tine seama de nivelul masinii. Mai mult, (ceea ce ma face sa cred ca e doar un martor defect) este ca si radioul era bruiat in momentul in care se aprindeau becurile respective. Azi dimineata am mers cam 25 km prin cluj, nu s-a mai aprins deloc acel martor. Totul in regula. Ar exista posibilitatea ca din cauza ploii, sau a umezelii sa fi ajuns apa undeva unde nu trebuie si sa imi arate astfel de mesaje? Am patin ceva asemanantor dar numai in prima zi in care am avut masina cu martorul rosu de supraincalzire motor -- tot alarma falsa pentru ca masina mergea de doar 5-10 minute si radiatorul nu era excesiv de cald. am verificat vasul de expansiune - abia daca s-a incalzit un pic apa. ulterior nu s-a mai aprins deloc.
Scris: Sâm 11-Aug-2007 17:21
de dj01fad
se poate sa fie contactul de la vana de securitate, pentru ca ea da comanda sa se aprinda becul, sau, contactul de la nivelul de lhm.
Scris: Dum 09-Sep-2007 18:11
de khan
da n-ai verificat nivelul? daca e scazut si mai urci si citiva oameni in masina e posibil sa se aprinda becurile
Scris: Lun 10-Sep-2007 12:33
de dan1972
E posibil ca aci martori sa se aprinda din cauza ca un fir sau un traseu electric din spatele bordului nu mai e izolat fatza de masa.Trebuie controlat fiecare circuit electric in parte.Cu schema electrica in fatza...si cu multa rabdare,incearca sa intelegi ce se intampla acolo.Ai putea sa demontezi aparatele de bord si sa verifici in ce stare e cablajul de pe spatele bordului,precum si acele diode lipite pe acest cablaj.E posibil sa ai vreuna dezlipita sau strapunsa.Din ce inteleg e totusi ceva care apare cand si cand.Incearca sa tragi de firele din spatele bordului, cu motorul pornit, sa vezi ce se intampla.E foarte greu sa remediezi o defectiune care apare sporadic.Initial m-am gandit ca poate nu ai suficienta presiune in instalatia hidraulica (lucru care se poate masura) si era posibil ca hidraulica masinii sa functioneze dar vana de securitate sa fie sub presiunea de aclansare a manocontactului si sa-ti aprinda becurile in bord.Era posibil sa ai si o mizerie intepenita in canalul manocontactului de pe vana de securitate.Dar daca spui ca s-a intamplat sa se aprinda si alt martor (sigur poate fi coincidenta) ma gandesc deja ca unul din circuite ia masa din alt loc decat de unde trebuie.Trebuie verificate toate pe rand si de preferat atunci cand mai apare defectul.Daca nu,incearca sa il provoci tu,zgandarind diverse subansamble.
Scris: Lun 10-Sep-2007 13:13
de nicum
Eu am avut un cablu de la sonda de temperatura rupt. Cablul cazuse pe blocul motor si din cind in cind pilpiia becul respectiva, ca isi lua masa.

Scris: Lun 10-Sep-2007 17:56
de mbc
din pacate, martorul respectiv nu mintea. Problema chiar a ajuns sa fie la un moment dat servodirectia. atunci am verificat (inca o data) nivelul lichidului si am constatat ca e putin. mai departe am vazut ca imi lasa, efectiv balta sub masina (nu exagerata, dar destula. Acum astept sa fie disponibil mihai sa se ocupe de ea. sper sa nu fie nimic scump
Mai nou a aparut (din cand in cand) martorul de incarcare baterie. cu alte cuvinte cand se porneste, mi se opreste ventilatorul (dar chiar nu stiu de ce). se porneste si se opreste brusc, fara sa clipeasca sau ceva. Fenomenul a aparut dupa ce am pus relee la faruri. sa aiba vreo legatura? Nu am lasat fire dezizolate sau alte figuri nasoale, dar...
Scris: Mar 11-Sep-2007 10:31
de dan1972
Trebuie verificat fiecare circuit pe care apar probleme.Ia schema electrica,identifici pe ea consumatorul care functioneaza anormal si in functie de manifestarile acestuia,vezi pe schema (gaseste-i logica) de ce se intampla fenomenul.Dupa care verifici pe masina.Spor la treaba!!!