Pagina 1 din 2
demontare sfera
Scris: Joi 30-Aug-2007 22:38
de mariusbv
as dori sa aflu cum pot demonta o sfera din compartimentul motor(de la cilindrul dreapta-pasager)....ce scule imi trebuie...cum trebuie sa fie masina..pornita , oprita, pe burta?...si daca este periculos. multumesc
Scris: Joi 30-Aug-2007 22:51
de cbx
masina trebuie sa aiba motorul oprit , pe burta, scule -o cheie cu lant , se desurubeaza , nu este periculos.
Scris: Vin 31-Aug-2007 09:10
de nicum
Daca nu a lucrat vreun "meserias" la ea, sfera se poate desface cu mina. Daca nu vrea, cheia cu lant...
Atentie: nu trebuie sa fie deloc presiune in circuit.
Scris: Vin 31-Aug-2007 09:28
de mariusbv
sa fiu sincer arata ca dupa razboi sfera....ceva nu este in regula cu ea...pe langa faptul ca e super descarcata, zici ca a fost taiata si sudata la loc si acoperita cu un strat de zgura....iar vopseaua este tare spalacita....probabil o fi fost reconditionata , dar nu cred ca a fost o operatie reusita. In ceea ce priveste desfacutul cu mana...nici o sansa....cheia cu lant este ceva in genul celeia cu care se desface filtrul de ulei?
Scris: Vin 31-Aug-2007 09:34
de nicum
Nu conteaza cum arata sfera, important e sa aiba presiune in ea si sa fie de fata, adica sa aiba gaura mai mare.
Cheia cu lant e o scula dedicata doar desfacerii sferelor, nu are legatura cu cheia de filtru de ulei. Daca sfera are o adincitura pe ea, poti sa o desfaci cu o surubelnita mecanica.
Scris: Vin 31-Aug-2007 13:00
de sorin.
Daca sfera are o adincitura pe ea, poti sa o desfaci cu o surubelnita mecanica.

Si daca n-are, faci adancitura tot cu dalta.
Scris: Vin 31-Aug-2007 14:14
de eugenro2001
Pentru a scoate o sfera procedezi asa:
Pornesti motorul pana face presiune. Se desface mai usor sfera daca e sub presiune.
Opresti motorul si cu mana, cheia sau dalta, slabesti sfera. Doar putin!
Apoi slabesti surubul cu cap de 12 de pe disjunctor, o tura. Ai grija ca masina se va lasa, mai bine intai o lasi pe pozitia de jos din levierul de comanda.
Apoi desfaci sfera complet. Daca vrei sa stii daca mai are ceva presiune, cea mai simpla metoda este sa bagi o bucata de sarma subtire pe gaura de la duza. Daca are presiune trebuie sa intre doar putin, cam 1 cm pentru ca se opreste in diafragma interna. Daca e descarcata complet, sarma v-a intra 7 sau 8cm.
Scris: Vin 31-Aug-2007 14:38
de sorin.
Se desface mai usor sfera daca e sub presiune
Asta e valabil la cx pt. ca asa nu se mai misca cilindrul. La bx este la fel?
Daca este presiune sigur nu se poate desface cu mana.
Scris: Sâm 01-Sep-2007 21:29
de mariusbv
eugen, am demontat ambele sfere de la cilindri fata ...s-au desfacut foarte usor..(la bx-ul donator)..si sarma a intrat intr-una 2,5 cm iar in cealalta 3,5 cm...ce parere ai? mai merg puse?....precizez ca deocamdata nu am unde sa le incarc si vreau sa stiu daca masina va merge acceptabil cu ele.
Scris: Sâm 01-Sep-2007 22:03
de mariusbv
si inca ceva: sferlele demontate provin de la un bx turbo diesel si eu vreau sa le pun la un diesel aspirat. am vazut insa in manual ca sferele de turbo fata sunt de 1.65 iar cele de diesel aspirat fata sunt de 1.80. Vreau deci sa stiu in ce masura imi va influenta chestia asta suspensia?
Scris: Sâm 01-Sep-2007 22:10
de eugenro2001
Metoda cu sarma este ceva empiric, iti spune doar daca exista ceva presiune in sfera, astfel incat membrana sa stea impinsa spre filet.
Dar nu poti stii ce presiune este in sfera, trebuie sa o verifici la cineva care are dispozitiv de verificat.
Daca pui sfere cu gaura de la duza mai mica, masina va parea mai rigida.
sfera
Scris: Sâm 01-Sep-2007 23:04
de sandor mihai
eugenro,cu parere de rau trebuie sa te contrazic.daca masina e pe normal si slabesti surubul de pe conjunctor,in nici un caz masina nu va cobori.asta se intimpla numai in cazul in care vana de securitate e uzata,sau ceva piston din ea nu inchide, cred. am patit o singura data.de fapt ,pentru a desface orice sfera de telescop, nu trebuie eliberata presiunea din sfera centrala.e o manevra inutila.
Scris: Sâm 01-Sep-2007 23:08
de mariusbv
intr-un capat al sferei este un cap de surub( sau asa pare)... datorita lui am reusit sa desfac sferele cu o cheie....intrebarea este: ce rol are ? pt ca la un moment dat dadea sa se desfaca si mi-a fost frica ....asa ca l-am strans la loc
Scris: Sâm 01-Sep-2007 23:14
de razzwan
@mariusbv ai PM
Re: sfera
Scris: Dum 02-Sep-2007 00:00
de eugenro2001
sandor mihai scrie:eugenro,cu parere de rau trebuie sa te contrazic.daca masina e pe normal si slabesti surubul de pe conjunctor,in nici un caz masina nu va cobori.asta se intimpla numai in cazul in care vana de securitate e uzata,sau ceva piston din ea nu inchide, cred. am patit o singura data.de fapt ,pentru a desface orice sfera de telescop, nu trebuie eliberata presiunea din sfera centrala.e o manevra inutila.
Slabirea surubului de pe disjunctor nu elibereaza doar presiunea din sfera centrala, ci deschide circuitul astfel incat nu se mai poate face presiune in sistem.
Nu stiu daca tu ai facut asa ceva, dar eu unul nu as demonta o sfera cu presiune in instalatie!
@
mariusbv Surubul ala din capatul sferei arata ca aceasta a fost reincarcata si i s-a inlocuit surubul original cu cap rotund cu altul cu haxagon. Daca il desfaci pierzi toata presiunea din sfera.