Pagina 1 din 1

Problema sau nu

Scris: Dum 16-Sep-2007 13:51
de tibi_m_77
Salut! am si eu 2 probleme, prima e ca aproximativ cu 2 saptamani in urma am curatat sita din rezervorul de LHM si de atunci am observat ceva ciudat, 3-4 zile masina nu se mai lasa jos decat dupa 10-15 ore, dupa 5 zile a inceput sa coboare spatele cam dupa 15-20 minute si a doua problema e ca dupa ce pornesc masina se ridica greu spatele cam dupa 40-60 secunde si becul stop sta aprins aproximativ inca 10 sec dupa ce masina e ridicata la normal. este normal sa se intample asa?

Scris: Dum 16-Sep-2007 16:03
de mbc
1. Nu se mai lasa jos decat dupa mai multe ore pentru ca a prins aer in sistem. dupa cateva zile, aerul a iesit.
2.Spatele iti coboara dupa 15-20 de minute din mai multe posibile cauze. una ar fi ca ai pompa de frana uzata (foarte probabil); o alta varianta ar fi uzura excesiva a cilindrilor spate, in general pierderi de presiune in sistem.
3. se ridica greu masina pentru ca ai ceva pierderi in sistem si ar mai fi si varianta ca pompa hidraulica nu iti da destula presiune. Daca ai servodirectie, timpul de asteptare este mai mare un pic, pentru ca trebuie sa faca presiune si in pistonul hidraulica care iti asista directia.
4. se stinge becul dupa 10 secunde dupa ce masina e sus - relativ normal, pentru ca doar dupa ce masina e sus isi poate forma presiunea optima de functionare a intregului sistem. becul se aprinde cand in vana de securitate presiunea este scazuta.
5. Nu, teoretic nu este normal, dar la majoritatea bx-urilor se intampla chestia asta, din cauza uzurii.

Sfat: daca ai servo si vrei sa se ridice masina mai repede, invarte volanul maxim stanga si tine-l in tensiune asa pana masina e sus. Vei simti ca masina se ridica mai repede si becurile se sting mai repede.

PS: prin pompa de frana ma refeream la dozator

Re: Problema sau nu

Scris: Lun 17-Sep-2007 10:51
de nicum
tibi_m_77 scrie:Salut! am si eu 2 probleme, prima e ca aproximativ cu 2 saptamani in urma am curatat sita din rezervorul de LHM si de atunci am observat ceva ciudat, 3-4 zile masina nu se mai lasa jos decat dupa 10-15 ore, dupa 5 zile a inceput sa coboare spatele cam dupa 15-20 minute si a doua problema e ca dupa ce pornesc masina se ridica greu spatele cam dupa 40-60 secunde si becul stop sta aprins aproximativ inca 10 sec dupa ce masina e ridicata la normal. este normal sa se intample asa?


Dupa ce umbli la hidraulica, asa se intimpla: 3 zile sta sus. Nu e normal ca becul sa fie aprins 10 secunde dupa ce masina se stabilizeaza. Verifica nivelul de LHM. Tb sa fie intre cele 2 linii rosii, cu masina ridicata la maxim.

Scris: Mar 18-Sep-2007 19:12
de tibi_m_77
Nivelul l-am verificat si e ok si nu am servo, dar e ciudat ca nu mai tacane disjunctorul deloc oricum nu mai tacane de cateva luni, pana acum becul mi se stingea inainte de ce incepea sa se ridice,
o sa incerc sa schimb dozatorul ca mai am unul+inca unul pe o masina.
Cum pot sa sa le verific cat sunt de bune daca nu sunt montate pe masina?

a

Scris: Mar 18-Sep-2007 22:16
de sandor mihai
s-ar putea sa nu fi strins surubul cu cap de 12 suficient si din cauza asta conjunctorul nu mai tacane.sau e foarte uzat.ideea e ca nu se mai atinge presiunea dee 160 bari la care pompa e decuplata.dozatorul nu poate fi cauza,ar insemna ca tot ce baga pompa se intoarce pe cele 2 retururi(relativ mici) ceea ce nu e posibil.

Scris: Mie 19-Sep-2007 16:28
de nicum
tibi_m_77 scrie:Cum pot sa sa le verific cat sunt de bune daca nu sunt montate pe masina?


Se masoara pe banc. Pierderea de presiune tb sa fie mai mica de 10 bari in 3 minute.
@sandor mihai: surubul ala se stringe "la mina", nu e nevoie sa il stringi cit se poate de tare. Etanseizarea se face de catre bila din spatele surubului, nu de surub in sine. Presiunea nominala de lucru e intre 170 (disjunctia) si 145 de bari (conjunctia). Cu timpul valorile astea scad.

a

Scris: Vin 21-Sep-2007 22:48
de sandor mihai
am zis ca surubul cap 12 poate fi destrins pt.ca in 14 ani de cind repar bx-uri am dat de "defectul"asta.si, o sa rizi , am intilnit chiar o bila care nu mai era rotunda si nu mai etansa.am crezut ca e praf conjunctorul ,si numai intimplarea a facut sa vad bila uzata.
deci, cind pompa baga continuu si conjunctorul nu mai tacane si pe deasupra masina nu are servodirectie defectul e clar:conjunctorul SI IN NICI UN CAZ ALTA PIESA pt. ca ar arunca instant retururile de la piesa respectiva.hai sa zicem totusi ca dozatorul ar putea fi singura piesa ale carui retururi fiind 2 ar putea suporta debitul urias care ar face ca in conjunctor sa nu se mai atinga presiunea de decuplare a pompei.