Pagina 1 din 1

problema la sistemul hidraulic, cred

Scris: Lun 14-Mar-2005 15:31
de nicu
Mi se parea ca suspensia este destul de rigida si am mers la un mecanic sa-l intreb ce se intimpla, iar el mi-a spus ca cica ar fi prea mare presiunea, asa ca a desfacut surubul de le regulatorul de presiune, m-a pus sa invirt de volan in stinga si in dreapta si a strins surubul. Am vazut ca si cureaua de la pompa hidraulica era slaba de aceea pompa functiona in rastimpuri. Dupa ce-am plecat mi-am dat seama ca de cite ori bag in viteza, imediat cum ridic piciorul de pe ambreiaj sa aude un sunet ciudat ca si cum s-ar lovi o bila de fier de fundul unui vas plin de apa.
Care sa fie problema: cureaua slaba care nu antreneaza pompa hidraulica sau/si stilul neprofesionist al mecanicului (am auzit ca atunci cind lucrezi la sist. hidraulic dispozitivul de ridicare trebuie sa fie fixat in prima treapta si nu in a doua - cea de mers, asa cum a fost cazul meu). Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Scris: Lun 14-Mar-2005 15:55
de eugenro2001
Chestia asta cu "hai sa slabim surubul ca e presiunea prea mare si de aia e suspensia tare" e o mare aiureala. De aia exista conjunctor/disjunctor sau regulator de presiune, pt a mentina presiunea in limite normale.
Daca ai suspensia dura este de la sfere cu presiune scazuta, sau nu esti in pozitia de inaltime potrivita.
Cureaua de la pompa trebuie sa fie corect intinsa altfel ai probleme.
Pt a lucra la sistemul hidraulic se lasa masina jos si se slabeste 1 tura surubul de pe regulatorul de presiune a elimina presiunea din sistem.

Scris: Lun 14-Mar-2005 16:17
de nicum
Cureaua de la pompa hidraulica trebuie sa fie foarte bine intinsa (tensionata). Daca in momentul in care se face conjunctia, adica pompa este pusa in sarcina, cureaua patineaza, atunci mai trebuie intinsa.
Asa cum a spus si Eugen, presiunea in instalatie se regleza automat de catre disjunctor, surubul ala e doar pentru operatiuni de service, si anume sa nu mai bage presiune in instalatie.
Suspensia e tare pentru ca probabil s-au descarcat sferele. Presiunile corecte pt BX sint 55 bari pe fata si 40 pe spate. Rigiditatea suspensiei se "masoara" cu masina in pozitie normala.
Te sfatuiesc sa iti cauti alt mecanic, cel putin pentru partea de hidraulica, ce a spus respectivul se incadreaza cu brio la categoria perle.