Am scos cureaua de la pompa hidraulica si am incercat sa invirt roata. Merge foarte usor cam un arc de cerc de cca. 30 grade dupa care incepe sa mearga mai greu si continua sa se invirta astfel.
Ma sperii degeaba sau este normal asa?
Multumesc anticipat.
pompa hidraulica
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
E normal, cind pompa e in sarcina (si cind e pe masina este in sarcina). Atunci cind e scoasa tb sa se invirta usor.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Pompa trebuie sa mearga constant ori "greu" ori usor.Pompele hidraulice au 5(7) pistonase antrenate pe rand de o flansa cu rulment, prisa inclinat pe ax .cand un pistonas incepe sa fielasat liber in acelasi timp este atacat celalalt si tot asa.
Eu cred ca ai un pistonas gripat dar nu prea am inteles exact miscarea de rotatie:merge 30 grade liber dupa care merge greu si iar in acelasi loc merge usor si tot asa?
Eu cred ca ai un pistonas gripat dar nu prea am inteles exact miscarea de rotatie:merge 30 grade liber dupa care merge greu si iar in acelasi loc merge usor si tot asa?
Ca nicum si eu zic ca pompa e normal sa mearga greu la mana, dupa o rotatie cand s-a invartitit usor. Gandest-te ca intampina rezistenta cand trebuie sa ridice presiunea in circuit pe la aprox. 170 bar. Daca nu ai avea montata conducta care duce la conjunctor, ar trebui sa o poti invarti fara efort.
Nu-ti face griji din cauza asta. Monteaza cureaua cea noua si tensioneaz-o bine. Inainte de a porni motorul, slabeste 1 tura surubul de aerisire de pe disjunctor. Apoi,dupa cateva clipe, nu uita sa-l strangi.
La Xantia si Xm pompele au 6 pistonase sau 6+2.
Nu-ti face griji din cauza asta. Monteaza cureaua cea noua si tensioneaz-o bine. Inainte de a porni motorul, slabeste 1 tura surubul de aerisire de pe disjunctor. Apoi,dupa cateva clipe, nu uita sa-l strangi.
La Xantia si Xm pompele au 6 pistonase sau 6+2.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Paga nu am spus ca nu este normal sa mearga greu doar ca trebuie sa mearga constant ori greu ori usor (acum depinde de situatie in/nu presiune)
Daca merge sacadat cred ca este o problema.
PS:Ma refeream la pompele vechi de CX si cele care sunt pe bx/cx.Pompele de la xm si xantia sunt cam aceleasi ca principiu de functionare
Daca merge sacadat cred ca este o problema.
PS:Ma refeream la pompele vechi de CX si cele care sunt pe bx/cx.Pompele de la xm si xantia sunt cam aceleasi ca principiu de functionare

Re: pompa hidraulica
nicu scrie:incepe sa mearga mai greu si continua sa se invirta astfel.
.
Deci, e clar.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Daca pompa nu scoate zgomot de lant si nu pierde ulei, n-ai de ce sa-ti faci griji. Mai mult, o pompa hidraulica nu cade dintr-o data, te "anunta" ca e cazul sa o inlocuiesti.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
E absolut normal: la pornire pompa hidraulica trebuie sa munceasca mai mult sa ridice masina, dupa aia trebuie doar sa completeze pierderile de presiune. Incearca sa pornesti masina lasata la minim (dar levierul de inaltime pe normal): vei vedea ca pompa va lucra inca si mai mult. E valabila si reciproca: daca lasi levierul de inaltime la minim si incerci sa pornesti, pompa va lucra foarte putin.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Nicum, confunzi putin.
Pompa hidraulica munceste la fel tot timpul. Conjuctorul/disjunctorul este cel care permite ca LHM-ul sa mearga in instalatie sau inapoi in rezervor.
Este normal ca tacanitul sa se auda mai des la ridicarea masinii deoarece sistemul "consuma" mai repede rezerva din acumulator si deci conjunctorul trebuie sa cupleze pompa in sistem mai des. La masinile care au si servodirectie se intampla acelasi fenomen. Acesta este cu atat mai evident cu cat acumulatorul este mai descarcat. La CX, care datorita sistemului Diravi, permite miscarea f usoara a directiei chiar cu masina stationara, se percepe mult mai usor fenomenul.
Pompa hidraulica munceste la fel tot timpul. Conjuctorul/disjunctorul este cel care permite ca LHM-ul sa mearga in instalatie sau inapoi in rezervor.
Este normal ca tacanitul sa se auda mai des la ridicarea masinii deoarece sistemul "consuma" mai repede rezerva din acumulator si deci conjunctorul trebuie sa cupleze pompa in sistem mai des. La masinile care au si servodirectie se intampla acelasi fenomen. Acesta este cu atat mai evident cu cat acumulatorul este mai descarcat. La CX, care datorita sistemului Diravi, permite miscarea f usoara a directiei chiar cu masina stationara, se percepe mult mai usor fenomenul.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Pai munceste tot timpul, dar in gol. Intr-adevar, atunci cind se aude conjunctorul inseamna ca pompa lucreaza in sarcina. Asta am vrut sa spun: cu cit conjunctorul se cupleaza (tacane) mai des, cu atit pompa este mai solicitata (lucreaza in sarcina). Pentru detaliile tehnice, evident ca tind sa ii dau dreptate lui Eugen, eu am folosit un limbaj mai putin tehnic, mai de cartier.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo