Pagina 1 din 1

pompa hidraulica

Scris: Mie 16-Mar-2005 12:59
de nicu
Am scos cureaua de la pompa hidraulica si am incercat sa invirt roata. Merge foarte usor cam un arc de cerc de cca. 30 grade dupa care incepe sa mearga mai greu si continua sa se invirta astfel.
Ma sperii degeaba sau este normal asa?
Multumesc anticipat.

Scris: Mie 16-Mar-2005 16:29
de nicum
E normal, cind pompa e in sarcina (si cind e pe masina este in sarcina). Atunci cind e scoasa tb sa se invirta usor.

Scris: Mie 16-Mar-2005 16:43
de MARIAN
Pompa trebuie sa mearga constant ori "greu" ori usor.Pompele hidraulice au 5(7) pistonase antrenate pe rand de o flansa cu rulment, prisa inclinat pe ax .cand un pistonas incepe sa fielasat liber in acelasi timp este atacat celalalt si tot asa.
Eu cred ca ai un pistonas gripat dar nu prea am inteles exact miscarea de rotatie:merge 30 grade liber dupa care merge greu si iar in acelasi loc merge usor si tot asa?

Scris: Mie 16-Mar-2005 17:13
de paga
Ca nicum si eu zic ca pompa e normal sa mearga greu la mana, dupa o rotatie cand s-a invartitit usor. Gandest-te ca intampina rezistenta cand trebuie sa ridice presiunea in circuit pe la aprox. 170 bar. Daca nu ai avea montata conducta care duce la conjunctor, ar trebui sa o poti invarti fara efort.
Nu-ti face griji din cauza asta. Monteaza cureaua cea noua si tensioneaz-o bine. Inainte de a porni motorul, slabeste 1 tura surubul de aerisire de pe disjunctor. Apoi,dupa cateva clipe, nu uita sa-l strangi.

La Xantia si Xm pompele au 6 pistonase sau 6+2.

Scris: Mie 16-Mar-2005 17:35
de MARIAN
Paga nu am spus ca nu este normal sa mearga greu doar ca trebuie sa mearga constant ori greu ori usor (acum depinde de situatie in/nu presiune)
Daca merge sacadat cred ca este o problema.
PS:Ma refeream la pompele vechi de CX si cele care sunt pe bx/cx.Pompele de la xm si xantia sunt cam aceleasi ca principiu de functionare :wink:

Re: pompa hidraulica

Scris: Mie 16-Mar-2005 17:41
de paga
nicu scrie:incepe sa mearga mai greu si continua sa se invirta astfel.
.

Deci, e clar.

Scris: Mie 16-Mar-2005 17:56
de MARIAN
Ahaaa, ai dreptate :)
Eu ma gandeam ca merge 30 de grade usor pe urma greu si iarasi 30 de grade usor si tot asa in dropsuri.
Merci pt. atentie.

Scris: Joi 17-Mar-2005 08:09
de nicu
Scuze daca n-am fost inteles. Merge 30 de grade usor dupa care constant merge greu. Am montat cureaua si masina se comporta bine. Din explicatiile voastre constat ca nu trebuie sa-mi fac probleme deosebite. Multumesc.

Scris: Joi 17-Mar-2005 09:15
de nicum
Daca pompa nu scoate zgomot de lant si nu pierde ulei, n-ai de ce sa-ti faci griji. Mai mult, o pompa hidraulica nu cade dintr-o data, te "anunta" ca e cazul sa o inlocuiesti.

Scris: Joi 17-Mar-2005 09:42
de nicu
Zgomot de lant? Sa vad daca inteleg: atunci cind pornesc motorul si masina se ridica (deci numai cind se ridica) la pozitia normala se aude un tacanit destul de des dupa care se opreste. E normal? Banuiesc ca tacanitul se traduce prin cresterea presiunii in sistem, nu?

Scris: Joi 17-Mar-2005 10:03
de paga
Tacanitul e altceva-provine de la conjunctor si din cate spui, se comporta normal.
Zgomotul de lant (sau un huruit metalic) la care facea referire nicum, daca s-ar auzi, ar fi de la pompa hidraulica defecta(sau neamorsata).

Scris: Joi 17-Mar-2005 12:48
de nicum
E absolut normal: la pornire pompa hidraulica trebuie sa munceasca mai mult sa ridice masina, dupa aia trebuie doar sa completeze pierderile de presiune. Incearca sa pornesti masina lasata la minim (dar levierul de inaltime pe normal): vei vedea ca pompa va lucra inca si mai mult. E valabila si reciproca: daca lasi levierul de inaltime la minim si incerci sa pornesti, pompa va lucra foarte putin.

Scris: Joi 17-Mar-2005 15:12
de eugenro2001
Nicum, confunzi putin.
Pompa hidraulica munceste la fel tot timpul. Conjuctorul/disjunctorul este cel care permite ca LHM-ul sa mearga in instalatie sau inapoi in rezervor.
Este normal ca tacanitul sa se auda mai des la ridicarea masinii deoarece sistemul "consuma" mai repede rezerva din acumulator si deci conjunctorul trebuie sa cupleze pompa in sistem mai des. La masinile care au si servodirectie se intampla acelasi fenomen. Acesta este cu atat mai evident cu cat acumulatorul este mai descarcat. La CX, care datorita sistemului Diravi, permite miscarea f usoara a directiei chiar cu masina stationara, se percepe mult mai usor fenomenul.

Scris: Joi 17-Mar-2005 15:50
de Draku
evident ca pompa hidraulica munceste tot timpul, dar presiunea/sarcina atunci cand lhm-ul merge inapoi in rezervor nu este mai mica decat atunci cand se reface presiunea in instalatie ?

Scris: Joi 17-Mar-2005 16:37
de nicum
Pai munceste tot timpul, dar in gol. Intr-adevar, atunci cind se aude conjunctorul inseamna ca pompa lucreaza in sarcina. Asta am vrut sa spun: cu cit conjunctorul se cupleaza (tacane) mai des, cu atit pompa este mai solicitata (lucreaza in sarcina). Pentru detaliile tehnice, evident ca tind sa ii dau dreptate lui Eugen, eu am folosit un limbaj mai putin tehnic, mai de cartier.