Probleme Sistem hidraulic

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

cristi
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Vin 04-Mar-2005 10:52
Localitate: Bucuresti

Probleme Sistem hidraulic

Mesajde cristi » Lun 21-Mar-2005 11:58

Salut,
Nu ma pricep eu prea mult, dar incerc :)
Am un BX 14 RE si am destule probleme cu el (picura lichid, hidraulic, mai noi si antigel pe sub motor cumva, trepideaza etc).
Am fost pe la un mecanic ('nea Stefan de la Billa Salajan) si mi-a inlocuit disjuctorul (cred ca asa ii zice) si niste furtune si au incetat picurarile. Acum 2 zile insa a plesnit furtunul de cauciuc care pleaca din disjunctor si a curs mai tot lichidul. L-am inlocuit cu ce am gasit potrivit, am completat LHM-ul (cca 2.5 litri), am pornit - nu se ridica masina. Am dat drumul la surubul (cu cheie de 12) de la disjunctor mai mult de 1 tura (pentru ca nu se intampla nimic) si a inceput sa curga LHM. L-am strans la loc, dar masina tot nu se ridica. Nu se aude nici "tzacanitul" specific pompei. Franele nu merg... am inteles ca ar trebui aerisite si ele, dar mi se pare ciudat ca nu pleaca pompa. Pana acum 2 zile nu aveam probleme cu sistemul - porneam masina si imediat se ridica la normal.
Va rog daca puteti sa-mi dati un sfat (in manual nu am gasit nimic in plus fatza de ce am facut) sau cu telefonul unui mecanic care sa poata sa vina acasa la mine (stau in Pantelimon - stadionul National, Delfinului, Diham) - la Fundeni am sunat si mi-au zis ca nu pot sa vina la mine.
P.S. Scuze pentru postul lung, dar cand esti incepator ai limbaritza de frica sa nu iti scape detalii :D.
Multumesc.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Lun 21-Mar-2005 14:49

Probabil ca s-a dezamorsat pompa. Scoate furtunul care o leaga de rezervorul de LHM si toarna lichid in el. Pune-l la loc si porneste motorul.

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Lun 21-Mar-2005 14:53

daca nu rezolvi cum a zis eugen, vezi ca pe sectiunea link-uri utile este numarul lui Ionut State, mecanic care se si deplaseaza la "locul faptei"
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 21-Mar-2005 17:12

Daca stai in Pantelimon, esti aproape de service-ul lui Ciocarlan, specializat pe Citroen, care e chiar langa XXL, pe dreapta, intr-o curte cu cherestea. E un steag "double chevron" la poarta. Numai sa poti ajunge cu ea pana acolo.

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Re: Probleme Sistem hidraulic

Mesajde cit16v » Lun 21-Mar-2005 18:33

Nu se aude nici "tzacanitul" specific pompei. Franele nu merg... am inteles ca ar trebui aerisite si ele, dar mi se pare ciudat ca nu pleaca pompa. [/quote]

Asa ceva pateam si eu cand ii schimbam LHM-ul; nu este nici o problema, este doar pompa hidraulica dezamorsata.Ceea ce ar trebui sa faci este sa scoti furtunul de tur(cel gros din vas,care intra in pompa) de unde e prins in vas si sa torni cu o palnie lhm-ul in furtun.Aceasta operatie o faci cu motorul pornit si il accelerezi si rogi pe cineva sa-ti faca pedale la frana.In momentul in care pompa incepe sa traga o sa vezi ca lichidul din palnie scade foarte repede si masina incepe sa se ridice, atunci bagi repede furtunul in vas si pompa trage acum lichid din vas.
Mie imi cam trebuiau 2.5 litri de lhm sa o amorsez si 1.5 litri ii aveam in vas.Daca nu reusesti din prima(e posibil ca pompa sa se amorseze, dar pana bagi furtunul la loc sa traga aer)poti sa scoti lhm-ul din vas cu un furtun si repeti metoda.
Daca, prin aceasta metoda crezi ca bagi mai mult lhm, e indicat sa verifici la sfarsit nivelul ridicand masina pe pozitia maxima si apoi verificand plutitorul care trebuie sa fie intre cele 2 marcaje rosii.

Bafta!Nu ai nevoie de nici un mecanic pentru toata treaba asta.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 23-Mar-2005 11:01

cristi, atentie ca uleiul pe care il bagi in acel furtun nu e filtrat deloc. Atentie deci ca furtunul sa fie curat (pe exterior) si pilnie sa fie luna. Ca lege atunci cind umbli la hidraulica, curatenia e regula nr 1.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

cristi
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Vin 04-Mar-2005 10:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde cristi » Mie 23-Mar-2005 13:18

Va multumesc mult tuturor pentru sfaturi si promptitudine.
Din pacate, saptamana asta nu mi-am vazut capul de treburi si nu am mai dat pe la masina deloc. O sa incerc vineri sau sambata chestia si sper sa mearga.
Multumesc all inca odata :)

Avatar utilizator
jony
pasionat
Mesaje: 683
Membru din: Dum 23-Ian-2005 21:19
Localitate: Brasov

hidrULIC

Mesajde jony » Vin 25-Mar-2005 16:53

SALUT . daca nu-ti rezolva problema cei din bucresti da un mesaj inapoi pt mai multe informatii . atept mesajul tau rezolv orice probleme hidraulice .
P.S ;sunt din brasov

cristi
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Vin 04-Mar-2005 10:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde cristi » Lun 28-Mar-2005 09:34

Salut all din nou...
Am incercat rezolvarea voastra - am desfacut furtunul de tur (cel gros) din vas.. si am observat ca era lichid din belsug in el.. am pornit motorul si am inceput sa torn cu palnia... am tot turnat un litru (astupand repede orificiul din vas ramas liber cu degetul, pentur ca a inceput sa iasa si pe acolo lichid).. la un moment dat insa a dat pe-afara lichidul din vas (pe la garnitura capacului) si am decis sa ma opresc. In tot acest timp pompa nu a miscat deloc.. In vas erau cam 2l si eu am apucat sa torn 1l cu palnia in furtun, deci nu stiu de ce a dat pe-afara. Ma rog.. din cauza grabei nu am mai scos lichidul din vas ca sa mai incerc odata sa il torn pe tot in furtun.
Probabil ca o sa-l sun pe Ionut State (daca Draku zice ca vine la locul faptei) ca sa nu fac dreq vreo prostie sau sa pierd iar mult lhm.
Multumesc inca odata pentru tot.. pana la urma trebuie sa se rezolve :)

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 28-Mar-2005 10:09

am recitit tot postul si ma gindesc ca noul disjunctor s-ar putea sa aiba ceva probleme, din moment ce spui ca inainte sistemul functiona bine. mai ai vechiul disjunctor? ai putea sa faci o proba. din ce descrii se pare ca disjunctorul baga totul pe retur, ca si cum ar avea lipsa bila sau ar fi desfacut surubul de aerisire. oricum daca se intoarce totul in vas inseamna ca pompa merge si e amorsata, si cum singura piesa schimbata e disjunctorul, ma gindesc ca vina e a lui.
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

cristi
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Vin 04-Mar-2005 10:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde cristi » Lun 28-Mar-2005 10:22

Disjunctorul vechi nu il mai am. Cand am fost cu masina la nea Stefan de la Billa (mare greseala, dar atunci nu cunosteam pe nimeni care sa ma ajute) mi-a zis ca e disjunctorul bulit si mi l-a schimbat cu cel de pa masina lui (pe care oricum a zis ca o face bucati). Cand a dat jos disjunctorul meu, mi-aduc aminte ca mi-a aratat ca e crapat undeva parca (la o garnitura de plastic din cate imi aduc aminte) si parca apoi l-a aruncat. In afara de disjunctor mi-a mai schimbat si o conducta (deci ma gandesc ca poate nu o fi avut disjunctorul nimic ?!) si a fost ok. Nu mai picura, masina se ridica imediat. Am mers cu masina vreo 500km cred, in vreo 3 saptamani (deci daca era ceva bushit cred ca nu mergea nici atat). Pana acum 2 saptamani cand brusc mi-a plesnit un furtun mic de retur (tot in spatele sferei centrale fatza) si de aici stiti povestea. Nu stiu daca o fi ceva in neregula cu disjunctorul si sincer parca m-am cam saturat sa ma ocup de problema asta cand vad ca nu imi iese, de-aia ma gandeam sa sun la Ionut State (sau altcineva priceput care poate vine la mine sa ma ajute). La Ciocarlan am sunat (am numarul de la catalin), dar mi s-a spus ca nu au pe cine sa trimita la mine (chiar daca e aproape). II multumesc lui Jony care a raspus mesajului, dar brasov mi se pare cam departe :D.

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Lun 28-Mar-2005 11:05

si eu la fel am patit asta iarna pe frigurile alea, cu pornirea
dupa ce am incercat tot ce stiam despre pornirea motoarelor si n-am reusit nimic, m-au apucat dracii si l-am sunat pe omul ala. a venit (nu imediat, dupa o zi sau doua, stabilisem inainte cu el) a rezolvat problema si a zis: atat te costa "reparatia", atat deplasarea mea.
acum, pretul, depinde de unde il privesti, poate parea mare (daca te uiti cati bani dai), sau mic (daca observi ca ai rezolvat problema). mie mi s-a parut undeva la mijloc...
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
jony
pasionat
Mesaje: 683
Membru din: Dum 23-Ian-2005 21:19
Localitate: Brasov

Mesajde jony » Mie 30-Mar-2005 19:12

cristi cred ca nu ai bila de 7 mm sub surubul de 12 pe care zici ca la-i aerisit sau desurubat daka e asa astept mesajul tau . salut si spor la mecanici :) oricum mecanici din bucuresti sunt superficiali fata de alti . ex cum ar fi cei din brasov . fara suparare nu am vrut sa jicnes pe nimeni . am foarte multi clienti din bucuresti care mi-au confirmat cele spuse mai sus . :wink:

cristi
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Vin 04-Mar-2005 10:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde cristi » Joi 31-Mar-2005 14:45

jony - sunt perfect de acord cu tine - din auzite si eu stiu ca mecanicii din bucuresti sunt ceva mai superficiali, insa daca tu esti din brasov, numai ca sa vii pana aici ar insemna o cheltuiala destul de mare ma gandesc eu.. plus ca daca ar fi vorba de o defectiune mai nasoala la care ar dura mult reparatia... s-ar schimba si mai mult povestea. In acelasi timp, daca e o defectiune prea mica, nu cred ca ii convine nimanui sa bata atata drum ca sa schimbe un surub :)

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 31-Mar-2005 15:06

Din cate spui e mai mult de un surub(pompa amorsata-lhm pe retur-regulator care a functionat deci are bila acolo si inchide...hmmm)cred ca regulatorul necesita o curatire sau eventual o schimbare(poate a ramas blocat pe cut-out)


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187681
    Total subiecte 18620
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11709
    Cel mai nou membru csty41