Pagina 1 din 3
Probleme Sistem hidraulic
Scris: Lun 21-Mar-2005 11:58
de cristi
Salut,
Nu ma pricep eu prea mult, dar incerc

Am un BX 14 RE si am destule probleme cu el (picura lichid, hidraulic, mai noi si antigel pe sub motor cumva, trepideaza etc).
Am fost pe la un mecanic ('nea Stefan de la Billa Salajan) si mi-a inlocuit disjuctorul (cred ca asa ii zice) si niste furtune si au incetat picurarile. Acum 2 zile insa a plesnit furtunul de cauciuc care pleaca din disjunctor si a curs mai tot lichidul. L-am inlocuit cu ce am gasit potrivit, am completat LHM-ul (cca 2.5 litri), am pornit - nu se ridica masina. Am dat drumul la surubul (cu cheie de 12) de la disjunctor mai mult de 1 tura (pentru ca nu se intampla nimic) si a inceput sa curga LHM. L-am strans la loc, dar masina tot nu se ridica. Nu se aude nici "tzacanitul" specific pompei. Franele nu merg... am inteles ca ar trebui aerisite si ele, dar mi se pare ciudat ca nu pleaca pompa. Pana acum 2 zile nu aveam probleme cu sistemul - porneam masina si imediat se ridica la normal.
Va rog daca puteti sa-mi dati un sfat (in manual nu am gasit nimic in plus fatza de ce am facut) sau cu telefonul unui mecanic care sa poata sa vina acasa la mine (stau in Pantelimon - stadionul National, Delfinului, Diham) - la Fundeni am sunat si mi-au zis ca nu pot sa vina la mine.
P.S. Scuze pentru postul lung, dar cand esti incepator ai limbaritza de frica sa nu iti scape detalii

.
Multumesc.
Scris: Lun 21-Mar-2005 14:49
de eugenro2001
Probabil ca s-a dezamorsat pompa. Scoate furtunul care o leaga de rezervorul de LHM si toarna lichid in el. Pune-l la loc si porneste motorul.
Scris: Lun 21-Mar-2005 14:53
de Draku
daca nu rezolvi cum a zis eugen, vezi ca pe sectiunea link-uri utile este numarul lui Ionut State, mecanic care se si deplaseaza la "locul faptei"
Scris: Lun 21-Mar-2005 17:12
de paco
Daca stai in Pantelimon, esti aproape de service-ul lui Ciocarlan, specializat pe Citroen, care e chiar langa XXL, pe dreapta, intr-o curte cu cherestea. E un steag "double chevron" la poarta. Numai sa poti ajunge cu ea pana acolo.
Re: Probleme Sistem hidraulic
Scris: Lun 21-Mar-2005 18:33
de cit16v
Nu se aude nici "tzacanitul" specific pompei. Franele nu merg... am inteles ca ar trebui aerisite si ele, dar mi se pare ciudat ca nu pleaca pompa. [/quote]
Asa ceva pateam si eu cand ii schimbam LHM-ul; nu este nici o problema, este doar pompa hidraulica dezamorsata.Ceea ce ar trebui sa faci este sa scoti furtunul de tur(cel gros din vas,care intra in pompa) de unde e prins in vas si sa torni cu o palnie lhm-ul in furtun.Aceasta operatie o faci cu motorul pornit si il accelerezi si rogi pe cineva sa-ti faca pedale la frana.In momentul in care pompa incepe sa traga o sa vezi ca lichidul din palnie scade foarte repede si masina incepe sa se ridice, atunci bagi repede furtunul in vas si pompa trage acum lichid din vas.
Mie imi cam trebuiau 2.5 litri de lhm sa o amorsez si 1.5 litri ii aveam in vas.Daca nu reusesti din prima(e posibil ca pompa sa se amorseze, dar pana bagi furtunul la loc sa traga aer)poti sa scoti lhm-ul din vas cu un furtun si repeti metoda.
Daca, prin aceasta metoda crezi ca bagi mai mult lhm, e indicat sa verifici la sfarsit nivelul ridicand masina pe pozitia maxima si apoi verificand plutitorul care trebuie sa fie intre cele 2 marcaje rosii.
Bafta!Nu ai nevoie de nici un mecanic pentru toata treaba asta.
Scris: Mie 23-Mar-2005 11:01
de nicum
cristi, atentie ca uleiul pe care il bagi in acel furtun nu e filtrat deloc. Atentie deci ca furtunul sa fie curat (pe exterior) si pilnie sa fie luna. Ca lege atunci cind umbli la hidraulica, curatenia e regula nr 1.
Scris: Mie 23-Mar-2005 13:18
de cristi
Va multumesc mult tuturor pentru sfaturi si promptitudine.
Din pacate, saptamana asta nu mi-am vazut capul de treburi si nu am mai dat pe la masina deloc. O sa incerc vineri sau sambata chestia si sper sa mearga.
Multumesc all inca odata

hidrULIC
Scris: Vin 25-Mar-2005 16:53
de jony
SALUT . daca nu-ti rezolva problema cei din bucresti da un mesaj inapoi pt mai multe informatii . atept mesajul tau rezolv orice probleme hidraulice .
P.S ;sunt din brasov
Scris: Lun 28-Mar-2005 09:34
de cristi
Salut all din nou...
Am incercat rezolvarea voastra - am desfacut furtunul de tur (cel gros) din vas.. si am observat ca era lichid din belsug in el.. am pornit motorul si am inceput sa torn cu palnia... am tot turnat un litru (astupand repede orificiul din vas ramas liber cu degetul, pentur ca a inceput sa iasa si pe acolo lichid).. la un moment dat insa a dat pe-afara lichidul din vas (pe la garnitura capacului) si am decis sa ma opresc. In tot acest timp pompa nu a miscat deloc.. In vas erau cam 2l si eu am apucat sa torn 1l cu palnia in furtun, deci nu stiu de ce a dat pe-afara. Ma rog.. din cauza grabei nu am mai scos lichidul din vas ca sa mai incerc odata sa il torn pe tot in furtun.
Probabil ca o sa-l sun pe Ionut State (daca Draku zice ca vine la locul faptei) ca sa nu fac dreq vreo prostie sau sa pierd iar mult lhm.
Multumesc inca odata pentru tot.. pana la urma trebuie sa se rezolve

Scris: Lun 28-Mar-2005 10:09
de khan
am recitit tot postul si ma gindesc ca noul disjunctor s-ar putea sa aiba ceva probleme, din moment ce spui ca inainte sistemul functiona bine. mai ai vechiul disjunctor? ai putea sa faci o proba. din ce descrii se pare ca disjunctorul baga totul pe retur, ca si cum ar avea lipsa bila sau ar fi desfacut surubul de aerisire. oricum daca se intoarce totul in vas inseamna ca pompa merge si e amorsata, si cum singura piesa schimbata e disjunctorul, ma gindesc ca vina e a lui.
Scris: Lun 28-Mar-2005 10:22
de cristi
Disjunctorul vechi nu il mai am. Cand am fost cu masina la nea Stefan de la Billa (mare greseala, dar atunci nu cunosteam pe nimeni care sa ma ajute) mi-a zis ca e disjunctorul bulit si mi l-a schimbat cu cel de pa masina lui (pe care oricum a zis ca o face bucati). Cand a dat jos disjunctorul meu, mi-aduc aminte ca mi-a aratat ca e crapat undeva parca (la o garnitura de plastic din cate imi aduc aminte) si parca apoi l-a aruncat. In afara de disjunctor mi-a mai schimbat si o conducta (deci ma gandesc ca poate nu o fi avut disjunctorul nimic ?!) si a fost ok. Nu mai picura, masina se ridica imediat. Am mers cu masina vreo 500km cred, in vreo 3 saptamani (deci daca era ceva bushit cred ca nu mergea nici atat). Pana acum 2 saptamani cand brusc mi-a plesnit un furtun mic de retur (tot in spatele sferei centrale fatza) si de aici stiti povestea. Nu stiu daca o fi ceva in neregula cu disjunctorul si sincer parca m-am cam saturat sa ma ocup de problema asta cand vad ca nu imi iese, de-aia ma gandeam sa sun la Ionut State (sau altcineva priceput care poate vine la mine sa ma ajute). La Ciocarlan am sunat (am numarul de la catalin), dar mi s-a spus ca nu au pe cine sa trimita la mine (chiar daca e aproape). II multumesc lui Jony care a raspus mesajului, dar brasov mi se pare cam departe

.
Scris: Lun 28-Mar-2005 11:05
de Draku
si eu la fel am patit asta iarna pe frigurile alea, cu pornirea
dupa ce am incercat tot ce stiam despre pornirea motoarelor si n-am reusit nimic, m-au apucat dracii si l-am sunat pe omul ala. a venit (nu imediat, dupa o zi sau doua, stabilisem inainte cu el) a rezolvat problema si a zis: atat te costa "reparatia", atat deplasarea mea.
acum, pretul, depinde de unde il privesti, poate parea mare (daca te uiti cati bani dai), sau mic (daca observi ca ai rezolvat problema). mie mi s-a parut undeva la mijloc...
Scris: Mie 30-Mar-2005 19:12
de jony
cristi cred ca nu ai bila de 7 mm sub surubul de 12 pe care zici ca la-i aerisit sau desurubat daka e asa astept mesajul tau . salut si spor la mecanici

oricum mecanici din bucuresti sunt superficiali fata de alti . ex cum ar fi cei din brasov . fara suparare nu am vrut sa jicnes pe nimeni . am foarte multi clienti din bucuresti care mi-au confirmat cele spuse mai sus .

Scris: Joi 31-Mar-2005 14:45
de cristi
jony - sunt perfect de acord cu tine - din auzite si eu stiu ca mecanicii din bucuresti sunt ceva mai superficiali, insa daca tu esti din brasov, numai ca sa vii pana aici ar insemna o cheltuiala destul de mare ma gandesc eu.. plus ca daca ar fi vorba de o defectiune mai nasoala la care ar dura mult reparatia... s-ar schimba si mai mult povestea. In acelasi timp, daca e o defectiune prea mica, nu cred ca ii convine nimanui sa bata atata drum ca sa schimbe un surub

Scris: Joi 31-Mar-2005 15:06
de MARIAN
Din cate spui e mai mult de un surub(pompa amorsata-lhm pe retur-regulator care a functionat deci are bila acolo si inchide...hmmm)cred ca regulatorul necesita o curatire sau eventual o schimbare(poate a ramas blocat pe cut-out)