Mi s-a parut sau bx-ul chiar face asa ceva?

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mi s-a parut sau bx-ul chiar face asa ceva?

Mesajde mbc » Mar 30-Oct-2007 07:53

Aseara, am oprit motorul masinii, cobor din masina, imi caut ceva in portbagaj si dupa aceea intru in masina pe locurile din spate ca sa reusesc sa iau ceva ce era sub scaune. eram intins pe bancheta si un picior imi era afara pe beton dupa cateva secunde dupa ce am intrat am simtit ca masina se ridica un pic (pentru a corecta inaltimea dupa ce am intrat eu in masina ???). partea intereanta este ca totul s-a petrecut cu motorul oprit. Revenind: chiar se poate ca bx-ul meu sa fi corectat inaltimea in sus cu motorul oprit? :)
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Mar 30-Oct-2007 08:17

foarte posibil, daca acumulatorul (sfera centrala) este in stare buna si nu exista pierderi in sistem. Treaba cu corectarea inaltimii este pur mecanica.
Si mie mi se intampla, ce-i drept la un interval scurt dupa oprirea motorului...
Relu

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 30-Oct-2007 10:01

Mie mi s-a intamplat cand am parcat masina. Am urcat masina cu rotile din fata pe trotuar, iar spatele era afara in strada. Precizez ca bordura era destul de inalta. Peste vreo 2-3 ore m-am dus la masina. Chestia interesanta a fost ca s-a lasat de fata, iar spatele era sus...cred ca incerca sa se echilibreze.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Mar 30-Oct-2007 10:20

se intampla asa ceva si cu motorul oprit ..de fapt asta ar fi firescul la masinile acestea .. inseamna ca ai presiune buna in sfere ... sistemul hidraulic curat si corectoarele de inaltime fata/spate nu au uzuri, sau daca au sunt foarte mici ..
asta e de bine .. :):)
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 30-Oct-2007 11:04

Eu am schimbat toate sferele de vreo doua luni. Inainte masina era f rigida, lemn aproape. Acum e mult mai moale, diferenta fff mare. Inainte, masina pica pe burta imediat (doar de fata mai statea ridicata maxim o zi, in cazuri fericite). Acum insa, sta cel putin o zi ridicata si de fata si de spate.Totusi, am observat ca daca am greutate mai mare in masina, se lasa mai repede, insa in cateva ore bune. Sa fi avut o influenta asa mare sferele?Precizez ca le-am schimbat acum doua luni, deci aerul din instalatie a iesit(am facut 1500km).
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
robert-bx
pasionat
Mesaje: 218
Membru din: Sâm 16-Sep-2006 23:03
Localitate: cluj napoca

Mesajde robert-bx » Mar 30-Oct-2007 17:28

sferele nu au nici o legetura cu lasatul masinii

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 30-Oct-2007 17:35

Stiam si eu chestia asta si de aia nu imi explic de ce se lasa mai greu.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
robert-bx
pasionat
Mesaje: 218
Membru din: Sâm 16-Sep-2006 23:03
Localitate: cluj napoca

Mesajde robert-bx » Mar 30-Oct-2007 17:46

de atunci se lasa mai greu de cand ai schimbat sferele?

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 30-Oct-2007 17:51

Da, se lasa mai greu. Inainte se lasa destul de repede. E cam cudat, stiu..
Aerul a iesit cam in 4 zile din instalatie apropo.(pentru ca statea f sus si nu se lasa deloc, dar dupa un drum de 200 km a iesit si a revenit la pozitia ei initiala)
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 30-Oct-2007 17:56

Mentionez ca am pus sfere mari de 500 si pe fata si pe spate.(din acestea am gasit in stare f buna de pe masini aduse de curand de afara) Nu mai stiu exact cum avea original.Eu am Diesel Break.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 30-Oct-2007 22:34

abarth_mcm - Nu conteaza numai marimea sferelor, ci si diametrul orificiului din pastila (zona unde se infileteaza).Sant sfere de spate care au orificiul de 1,1 mm parca si sfere de fatza, cu orificiul de 1,65 sau 1,8 mm.Pe fatza la Diesel e OK, tre sa ai de 500 ml, cu orificiu de 1,8, iar pe spate cred ca trebuie sa pui de 400 ml, dar nu mai stiu exact cum e la breack (saloon).Uita-te pe un site Citroen pe un tabel cu sfere si verifica.Nu e bine sa pui alte sfere, fiindca se altereaza tinuta de drum a masinii (fie valseaza pe denivelari si devine greu de controlat in anumite situatii sau enervanta cel putin, fie devine prea dura si soliciti celelalte componente).Obligatoriu tre sa ai sfere de acelasi tip si stanga si dreapta pe o punte.
Si a mea face la fel...Se ridica cu motorul oprit, daca ma asez in ea.E firesc.Numai ca a mea face pret de cateva minute treaba asta.Dupa aceea coboara, din cauza pierderilor pe dozatorul de frana.
E mai haios, cand te dai jos din masina (opresti motorul) si dupa cateva secunde coboara spatele, fiindca tre sa ajunga la inaltimea standard.El, rilicandu-se la coborarea din masina.Sau cand alimentezi cu mai multa benzina, se lasa, dupa care se ridica.E super faza.
Inca sta bine cu pierderile daca spatele coboara dupa o zi.E firesc sa coboare mai repede atunci cand lasi greutate in portbagaj, fiindca forta de apasare e mai mare si cum masinile noastre nu sant noi si mai exista ceva pierderi in hidraulica...

Avatar utilizator
robert-bx
pasionat
Mesaje: 218
Membru din: Sâm 16-Sep-2006 23:03
Localitate: cluj napoca

Mesajde robert-bx » Mar 30-Oct-2007 23:31

dan orificiile de la supapele sferelor au influenta asupra elasticitatii masinii

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 30-Oct-2007 23:34

Am celasi tip de sfere si pe stanga si pe dreapta. Si mie mi se pare ca trebuiau de 400 pe spate.Dar am preferat tot de 500 pentru ca din astea am gasit in o stare buna.Totodata, am optat pentru sfere second-hand de la o masini recent intrate in tara si care stiam ca aveau suspensia super ok, in loc sa le reincarc pe cele vechi.Si in plus am dat putin in plus la bani(30 ron costa incarcatul, in timp ce eu am dat 50 ron pe o sfera).Oricum, masina se comporta bine la drum, nu topaie, nu fuge de spate si e destul de stabila in viraje.Cu sferele vechi era jale mare, in orash ff rigida ; in afara localitatii atata timp cat nu intalneai o denivelare era bine, altfel...
Singura problema cu care o mai am cu hidraulica este faptul ca imi tzacane destul de des, cam la 4 sec sa fiu mai precis.Am schimbat sfera centrala (tot asa luata s-h..e posibil sa nu fi fost buna...o sa ii pun noua ca sa fiu sigur). Mai poate sa imi piarda presiune(alta cauza), dar nu imi curge nici o picatura de ulei, iar masina se ridica f repede.Im schimb, dozatorul de frana fasaie atunci cand merg mai mult cu masina sau cand e cald afara(dar am inteles ca mai la toate BX-urile fasaie). Ce imi recomandati sa nu mai tzacane asa des?
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 31-Oct-2007 01:45

robert-bx - Termenul de elasticitate e destul de vag aici.Acel orificiu joaca rol de amortizor (nu stiu cat de coerent ma mai exprim si eu la ora asta).Uleiul trece din amortizor in sfera si invers prin acel orificiu si prin altele astupate de acele lamele elastice de pe pastila sferei.E ca un By-Pass la orificiile de sub lamele.Cu cat e mai larg, cu atat uleiul va trece mai usor dintr-o parte in alta, ocolind celelalte orificii, iar amortzorul devine mai ineficient (eficienta lui se exprima in procente).Ori un amortizor ineficient ce face???Inrautateste tinuta de drum a masinii.Masina incepe sa valseze...sa se legene in fel si fel...sa isi mareasca spatiul de franare prin faptul ca roata nu mai urmareste drumul cu precizie..........
Un BX se comporta intr-un fel cu sfere de 500, altfel cu sfere de 400, altfel cu orificii mai mici sau mai mari.Si indicat e sa pui pe ea ce indica constructorul, mai ales ca e vorba de un breack!

abarth_mcm - Nu vreau sa te demoralizez, dar nu e suficient ce ai facut tu.Asta e doar o varianta pt.cateva zile.Sferele de pe masinile aduse de afara poate nu au fost verificate de ani de zile.E stiut faptul ca la 2 ani sferele trebuiesc verificate si reincarcate daca e cazul.Nu e suficient sa apesi pe coltul masinii si daca constati ca suspensia lucreaza...asaaa...ochiometric, sa te linistesti si sa le lasi asa.
Sferele pierd treptat presiune, fiindca prin fenomenul de dispersie trece azot prin membrana in ulei (in interiorul sferei).Mai sant pierderi si pe la surubul de umplere, daca acesta nu are garnitura buna.Si n-ai sa stii nici o data din ochi, daca o sfera are 55 sau 29 Atm. (cum am gasit eu una de pe spate, iar suspensia lucra destul de bine).In plus daca lucreaza mai mult timp sub presiunea prescris (de fapt...sub o anumita valoare) se roade membrana si asa se sparg sferele noastre...Si dupa aia spunem ca sant proaste Citroen-urile.Nu sant proaste!Sant doar mai pretentioase la acest capitol.Dar daca sant itretinute cu spune cartea, sant de neegalat de alte masini.E geniala ideea asta cu suspensia hidro-pneumatica.
Asa ca intereseaza-te de un specialist in hidraulica, la care sa poti ajunge mai usor si du-te cand ai posibilitatea si verifica-ti hidraulica pas cu pas.Intai sferele, apoi vezi ce pierderi ai pe retururi si tot asa (iti va spune el ce ai de facut).
La fel si cu conjunctor-disjunctorul.Nu ai nici o certitudine atat timp cat ai pus o sfera neverificata.
Acolo probabil ca e conjunctorul uzat si va trebui schimbat.Dar nu te pripi si verifica intai sfera.
Conjunctorul se verifica cu un manometru si nu trebuie sa aiba o cadere de presiune mai mare de 10 Atm in 3 min..Este toleranta admisa de producator.
La fel tacane si la mine, cu sfera incarcata.Daca se indeseste tacanitul o data cu temperatura (cu scaderea vascozitatii LHM-ului prin incalzire) parerea mea e ca ai pierderi mari pe el.
Dozatorul fasaie in prima faza si incepe masina sa se lase de spate repede, dar dupa un timp va incepe sa-ti tina rotile franate pe spate.Atunci e ultima faza.
"retro" te poate sfatui in aceasta directie.Ia legatura cu el.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 31-Oct-2007 14:10

dan1972 scrie:abarth_mcm - Nu conteaza numai marimea sferelor, ci si diametrul orificiului din pastila (zona unde se infileteaza).Sant sfere de spate care au orificiul de 1,1 mm parca si sfere de fatza, cu orificiul de 1,65 sau 1,8 mm.Pe fatza la Diesel e OK, tre sa ai de 500 ml, cu orificiu de 1,8, iar pe spate cred ca trebuie sa pui de 400 ml, dar nu mai stiu exact cum e


Break-urile au avut sfere de 500 peste tot. Asta e tabelul de sfere:
http://www.tramontana.co.hu/citroen/sus ... ension.php
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187661
    Total subiecte 18612
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru catalinos