Pagina 1 din 2
CONJUNCTOR-DISJUNCTOR
Scris: Mie 30-Mar-2005 08:28
de CUGINO
Salutare,
Manevrand conjunctor-disjunctorul am ajuns intr-un final si la surubul de aerisire(cel ce se deschide cu cheia de 12).
L-am scos(am reusit si n-am pierdut bila din interior)insa am observat ca una din garniturile de pe el este compromisa(rupta in doua).
Am efectuat montajul,ridicat masina,etc. cu el fara garnitura,insa am observat ca pierde lichid pe langa el,cu toate ca il strang pana la capat.
Pentru mai multa siguranta am verificat inca o data si bila este la locul ei,insa insa cu ce as putea substitui garnitura aia mica?
Scris: Mie 30-Mar-2005 11:07
de eugenro2001
Nu am mai umblat de mult timp la surubul ala, dar parca nu are nici o garnitura, bila este cea care inchide.
Scris: Mie 30-Mar-2005 12:21
de nicum
Nu am desfacut niciodata surubul meu complet, dar si eu stiu ca bila e cea care inchide, de altfel, de la bila se aude zgomotul disjunctorului.
Scris: Mie 30-Mar-2005 12:39
de CUGINO
Surubul are doua garnituri de cauciuc f.f. mici si am motive sa cred ca sunt originale deoarece se potrivesc perfect si inchid(eau)

perfect canalul.Acum de fiecare data cand ma uit observ baza surubului umezita.
Solutii?
Scris: Mie 30-Mar-2005 14:56
de eugenro2001
In conformitate cu desenul din
[img=http://img226.exs.cx/img226/1130/garniturisurubconjunctor2hf.th.jpg]Eu nu cred ca exista garnituri. Bila este cea care trebuie sa etanseze.
Scris: Mie 30-Mar-2005 15:04
de MARIAN
Bila este cea care etanseaza dar are si un o-ring in partea dinspre hexagon(acesta am impresia ca are loc mai mult de polistop)
Scris: Mie 30-Mar-2005 15:10
de eugenro2001
Mai curand are rol sa nu permita scurgeri de LHM cand se slabeste surubul pt eliminarea presiunii din sistem dar cand surubul este strans bila inchide si nu garnitura.
Scris: Mie 30-Mar-2005 15:43
de MARIAN
Sau asa dar oricum sigur bila tre sa inchida
Scris: Mie 30-Mar-2005 20:50
de CUGINO
Si totusi scurgerile persista...
Poate n-ar trebui sa strang surubul pana la capat si sa-l strang pana intr-o pozitie intermediara?
Scris: Joi 31-Mar-2005 08:14
de eugenro2001
Cred ca din ceea ce s-a scris pana acum in acest topic, reiese clar ca surubul trebuie strans complet si ca bila trebuie sa sigure etansarea. Daca nu se intampla asta inseamna ca la tine scaunul bilei este deformat. Pana gasesti alt conjunctor/disjunctor poti incerca schimbarea bilei (cauti o bila de rulment cu dimensiuni cat mai apropiate si poti incerca si rectificarea scaunului cu un burghiu bine ascutit eventual modificat in asa fel incat sa aiba un varf de centrare pe gaura din conjunctor.
Scris: Mar 05-Apr-2005 22:41
de WLD
CUGINO scrie:Si totusi scurgerile persista...
Poate n-ar trebui sa strang surubul pana la capat si sa-l strang pana intr-o pozitie intermediara?
In cazul tau bila nu inchide corect. Dupa parerea mea, cele 2 oringuri sunt mai mult un fel de frana menita sa impiedice desurubarea de la vibratii.
Pentru a reface etansarea dintre bila si scaun poti incerca o alta metoda mult mai simpla si destul de eficace. Folosesti un dorn dintr-un metal moale (bronz) cu ajutorul caruia lovesti O SINGURA DATA puternic, bila asezata pe scaunul ei. De obicei este de ajuns sa tasezi scaunul in acest fel si se asigura etansarea. Nu folosi un dorn de otel pt ca vei deforma bila.
Scris: Mie 06-Apr-2005 07:07
de CUGINO
Si totusi pana nu a cedat o-ringul nu am avut aceasta problema.
Sa se fi deformat scaunul din cauza insurubarii-desurubarii succesive?
I-am facut o improvizatie dintr-o garnitura cu diametru mic folosita la instalatii sanitare(fara nici un rezultat),insa cu aceasta garnitura nu mai pot strange surubul de 12 pana la capat(nici macar fortat).
Daca scot garnitura il strang fara nici o problema pana cand capul surubului atinge corpul conj.-disjunctorului.
Totusi care este pozitia lui normala?Cu capul lipit de corp?
Mentionez ca bila exista deoarece a.i.v.ca LHM-ul este nou este usor vizibila.In plus se simte sfericitatea ei la introducerea unei surubelnite.
Scurgerile,aparent minore,sunt destul de importante,fiind nevoit sa refac nivelul LHM-ului o data la 2 zile.
Iti multumesc Catalin,o sa caut un dorn mai moale si o sa incerc.
Daca mai aveti ceva idei va rog nu ezitati.
Scris: Mie 06-Apr-2005 09:21
de MARIAN
Te incapatinezi fara succes sa folosesti o garnitura acolo...

Rolul bilei este de a inchide returul din regulator si bineinteles sa nu iasa afara LHM ori tu daca rezolvi ultima problema folosind o garnitura cu prima ce faci?
Rectifica scaunul cum ti-a spus WLD si eventual cauta o biluta de 7mm sa o inlocuiesti pe cea din regulator sau scoate-o pe cea din regulator si masoar-o.
Scris: Mie 06-Apr-2005 10:03
de CUGINO
Mentionez ca sistemul hidraulic reactioneaza prompt,singurul inconvenient fiind scurgerea de lichid de la surubul conj.-disj.
Insist pe folosirea garniturii pt.ca nu am avut nici o problema pana nu a cedat o-ringul din interior :x
Oricum voi pune in aplicare sfaturile primite.
Thx.
Scris: Mie 06-Apr-2005 12:39
de nicum
Sistemul hidraulic reactioneaza prompt pentru ca pierderile de presiune sint compensate de pompa hidraulica. Problema insa ramine.