Pagina 1 din 1

De ce se ridicĂŁ foarte greu spatele?

Scris: Mar 20-Noi-2007 16:26
de roscanieanu catalin
Buna! As vrea sa va explic ce problemã sa ivit la maºina mea, BX TDI.De o saptãmînã nu mai ticaie pe fata deloc ,ºi spatele se ridica foarte greu.Þin sã precizez cã am scurgeri pe faþã stînga ºi mai completez, dar se auzea permanent acel ticãit de cuplare ºi decuplare, dar acum a dispãrut cu desãvîrºire, ºi ca atare a apãrut acest efect de intîrzîere de înãlþare a spatelui, cam 5 minute ºi serva fiind mai rigidã.Ce ar avea ? Vã mulþumesc.

Scris: Mar 20-Noi-2007 16:32
de mariusbv
salut!
poate ai sfera centrala descarcata, iar daca spui ca mai completezi , depinde ce ulei folosesti. eu de ex am avut ceva probl cu un furtun si tot completam cu ulei romanesc....iar la prima ninsoare adio ridicare.....acum cu lhm valvoine se ridica imediat.....verifica nivelul uleiului!.....mai poate fi si dozatorul, mai ales daca fasaie la apasare.
nu-ti fa griji , s-a mai discutat aceasta probl pe forum si o sa te lamureasca sigur colegii de aici. mult succes!

Scris: Mar 20-Noi-2007 16:47
de dj01fad
daca masina e mai rigida, ai o sfera descarcata/sparta pe spate;
daca spui ca acel tacanit se auzea permanent, iar acum nu se mai aude deloc, ai mai multe variante: daca tacanitul era foarte des, aveai sfera centrala descarcata, iar acum e posibil sa se fi zapacit conjunctorul; daca a aparut aceasta problema de ridicare brusc si odata cu racirea vremii, atunci ai ulei nasol in instalatie si nu poate pompa sa faca presiune.

Scris: Mar 20-Noi-2007 17:27
de eugenro2001
Eu cred ca nu mai face pompa presiune, nu mai ajunge la presiunea de disjunctie, disjunctorul e cuplat permanent si nu tacane iar spatele se ridica greu tocmai pt ca nu face pompa presiune suficienta. Deci ori nu e LHM in instalatie ori e pompa defecta.

Scris: Mar 20-Noi-2007 18:06
de nicum
Masina nu se mai ridica pentru ca nu mai are pe ce sa se mai ridice :wink:
Nu ai nici un bec aprins prin bord? Nivelul uleiului care e?

Scris: Mie 21-Noi-2007 09:23
de roscanieanu catalin
Aveþi dreptate am folosit acuma ulei romînesc, si de a tunci a început aceste probleme, adãugînduse si gerul din ultima perioadã.E adevarat cã ºi becul roºu se aprinde intermitent, dar se stabilizeazã peste 5-7 minute.În concluzie trebuie sã schimb uleiul hidraulic, si sa verific sfera de pe faþã.Mulþumesc.

Scris: Mie 21-Noi-2007 11:30
de nicum
Nu mai merge cu H46 pentru ca iti va distruge toate retururile. Ai sa plingi cind ai sa vezi ca masina pierde ulei pe toate partile ca o sita. In plus vor fi antrenate in circuit o gramanda de reziduri care se vor depune prin corectoare, disjunctor, dozator, etc.

Scris: Vin 30-Noi-2007 18:54
de dan1972
Acel ticait de care vorbesti, se produce in momentul disjunctiei, cand presiunea din conjunctor-disjunctor (cel care are pe el a 5-a sfera, in caz ca nu stii care e) atinge o anumita valoare (valoarea pt.care e calibrat).
Dar daca pompa nu mai ridica presiune deloc sau aproape deloc, el nu mai ajunge la acea valoare si automat ca nu mai decupleaza (nu mai ticaie).Dar nu te grabi sa schimbi pompa.Du-te la un specialist in hidraulica si verifica presiunea pe conjunctor, precum si daca sfera centrala mai e incarcata.Daca ai drum prin Galati, poti lua legatura cu "retro".
1 - Goleste instalatia de H 46 si baga-i cat mai repede LHM.Nu uita sa aerisesti si franele, pana iti ajunge si acolo lichid verde.Nu uita sa speli si vasul de LHM si sitele de pe sorb (sant 3).
2 - Verifica presiunea pe conjuntor-disjunctor (in felul acesta vezi si daca pompa ridica suficienta presiune.Verifica si ce pierderi are conjunctorul (nu tre sa fie mai mari de 10 Atm. in 3 min.).
3 - Verifica sfera centrala.
E posibil sa fie si conjunctor-disjunctorul uzat si sa aiba pierderi prea mari.
Fiindca daca acesta nu reuseste sa ajunga la o anumita presiune, automat nu-ti deschide nici iesirea de alimentare a servodirectiei si automat volanul iti merge greu.
Dar cred ca mai curand e pompa, exact cum a spus Eugen.
Eu aveam aceleasi probleme cu masina si am schimbat conj/disj.(oricum trebuia schimbat fiindca avea pierderi mari) am curatat de 2 ori repartitorul de debit pt. servo, pt ca in final sa descoper ca e pompa defecta.:).
Si toata treaba asta nu s-a intamplat din nepricepere, ci pt. faptul ca pompa a avut un defect parshiv.La cald functiona perfect, dar la rece, pret de cateva minute, nu tragea nimic din vasul de LHM.Si de fiecare data nu s-au facut verificari decat la cald.
In final, nu stiu ce a fost acolo, dar e posibil ca si conjunctorul si pompa sa fi fost de vina.
Masina avea aceleasi simptome.La rece se ridica foarte greu, iar servodirectia din timp in timp devenea tare.Treaba asta se manifesta cu atat mai rau, cu cat era mai frig afara.
Prima data am dat vina pe repartitorul de debit, apoi pe conjunctor si.....Acum am schimbat totul.:).Dar e OK!