Pagina 1 din 1

Modificari suspensie

Scris: Joi 07-Apr-2005 11:38
de WLD
Cei care doresc sa faca modificari pentru imbunatatirea performantelor si tinutei de drum ar trebui sa se inscrie pe forumul dedicat bx16v.
Topicul despre suspensie este la http://www.bx16v.com/forum/viewtopic.ph ... 899ee33715

Scris: Lun 04-Iul-2005 21:37
de WLD
Readuc in actualitate acest topic pentru ca tocmai am terminat de modificat caracteristicile suspensiei la masina mea.
Toate Bx-urile cu suspensie originala pe care le-am condus, inclusiv 16v, mi s-au parut usor instabile la manevrele bruste in viteza, exagerat de subviratoare si lente in raspunsul la schimbarea directiei. In cei 10 ani de cand am Bx-ul am tot incercat sa modific acest comportament, astfel incat sa raspunda si mai bine stilului meu de condus.

Prin bunavointa lui Eddie si a lui Cristi Stan, m-am pricopsit cu sfere de Xantia Hydractive ce au urmatoarele caracteristici:
F: 400/50/0.6
S: 400/30/0.5

Inainte de a monta sferele spate am schimbat si suportii din fata ai puntii spate, care sunt o boala a tuturor bx-urilor de peste 12-15 ani. Acestea se distrug si degradeaza foarte tare tinuta de drum, masina devenind instabila la viteze mari.

Rezultatul? Suspensia este ferma, a pierdut senzatia aceea de plutire caracteristica Citroen, dar a castigat enorm in stabilitate si in acuratete. Directia raspunde instantaneu la orice comanda, inclinarea laterala la curbe s-a redus semnificativ, iar stabilitatea la viteze mai mari este impecabila.
Cu toate astea, masina nu este de loc inconfortabila, neavand nici un rost comparatia cu o suspensie "de tabla" ce ofera aceeasi tinuta de drum.

Scris: Mar 05-Iul-2005 08:32
de Arial
La ce pret ai reusit sa faci modificarile astea?
M-ar interesa si pe mine .....

Scris: Mar 05-Iul-2005 08:46
de WLD
Sfere de Xantia Hydractive nu prea gasesti SH asa ca, daca nu ai norocul sa dai peste unele, cele noi te vor costa 600 RON. Suportii punte spate sunt ~50 RON bucata, plus manopera.

Scris: Mar 05-Iul-2005 08:50
de Arial
Am inteles.....cam mult...
Inca o intrebare ar fi, ce presiune trebuie la sferele de Xantia? La fel ca si la cele de Bx, sau ca la Xantia?

Scris: Mar 05-Iul-2005 09:06
de WLD
Bx-ul Gt are standard:
F - 400/55/1.8
S - 400/40/1.1

Bx-ul 16V (care e cel mai sportiv din gama):
F - 400/45/1.25
S - 400/30/0.7

Sferele de Xantia au amortizorul mult mai dur, asa ca m-am gandit sa nu reduc presiunea la 45 pe fata, asa ca le-am lasat standard.

Scris: Mar 05-Iul-2005 09:10
de Arial
Multumesc pentru informatii