Pagina 1 din 1

Aerisire frane

Scris: Lun 18-Apr-2005 21:11
de Catalin29
Trebuie aerisite franele? mie imi suna sasaie din cand in cand cand franez. O fi din frane sau din distribuitor(pompa) de frana?

Scris: Mar 19-Apr-2005 01:25
de Teo-Onesti
Cred ca te lasa pompa de frana...Banuiesc ca ti se lasa spatele repede dupa ce opresti motorul...

Scris: Mar 19-Apr-2005 08:53
de nicum
Corect... in principiu nu e nici o problema, poti sa mergi asa, cu conditia sa ai frina, evident. Asa cum a spus si Teo, cu cit spatele se scufunda mai repede, cu atit dozatorul este mai uzat si pierde presiune. Si tot de regula, dozatorul nu te lasa in drum, te lasa in parcare, pentru ca se infrineaza rotile.

Scris: Mar 19-Apr-2005 10:28
de Ford_V6
se gasesc dozatoare de frana noi pt cx ?. . . . daca nu cum i-ti dai seama daca unu second e bun sau e la fel de prost ca al tau de pe masina ???

Scris: Mar 19-Apr-2005 11:02
de nicum
Da... se comanda la magazin. Avind in vedere ca e vorba de frina, nu e cazul sa te risti cu SH-uri, decit daca esti strimtorat rau. Oricum, ideea e ca nu stii nici cit a fost folosit dozatorul respectiv (CX-ul nu se mai fabrica de vreo 14 ani) si mai ales nici cit te va tine. In principiu, daca nu fisiie, inseamna ca e ok, dar nu garanteaza nimeni ca miine va fi tot la fel. Daca dozatorul a fost luat de pe o masina care are altceva decit LHM, forget about it.

Scris: Mar 19-Apr-2005 14:02
de khan
la bx si cx dozatoarele sint interschimbabile, nu stiu de vreo problema cauzata de un dozator de bx pus la cx sau invers. daca poti incerca un SH si daca nu e bun sa il duci inapoi, nu te mai costa decit munca. nu e asa mare nenorocire sa il schimbi, e de ajuns un cric in lipsa de o rampa

Scris: Mar 19-Apr-2005 15:49
de MARIAN
Chiar asa ce te costa?Munca?Pai CX-ul la cat este de mare il schimbi "imediat ca ai o groaza de loc acolo" :D :D Daca esti foarte mobil :wink:

Scris: Mar 19-Apr-2005 15:57
de khan
mai bine muncesti o ora decit sa te lipsesti de 300 EU cit e un doseur original, as opina. daca ii ai, atunci e ok, daca nu...

Scris: Mar 19-Apr-2005 19:28
de paga
Am impresia ca la CX ia mult mai mult timp schimbarea dozatorului decat la un BX.(nu prea ai acces).
Cat despre verificarea dozatorului de frana, se poate face la ochi daca se scoate furtunul de retur din rezervor. Cu motorul pornit si fara a apasa pedala de frana, nu trebuie sa curga lhm pe acesta.
Se poate face si o verificare exacta, cu ajutorul unor manometre, dar asta numai la service.

Scris: Mie 20-Apr-2005 09:02
de nicum
Nu stiu cum e la CX, dar la BX pentru un rezultat exact se scoate returul direct din dozator, pentru ca dozatorul de frina face retur pe returul operational (adica mai fac si alte componente retur pe acolo). Vezi poza cu rezervorul hidraulic de la http://www.tramontana.co.hu/citroen/sus ... spens.html
Ca regula, pentru a depista componentele faulty, se lasa motorul la relanti si se scot pe rind furtunele de retur, care corespund anumitor componente. De regula uleiul curge pe la furtunul #4. Altfel e mai tragic.