Pagina 1 din 1

Problema BX

Scris: Sâm 21-Iun-2008 22:27
de Flavy
Salut, sunt nou aici dar sper sa primesc un raspuns la problema cu care ma confrunt.
Problema este la pompa care este prinsa de cutie din care am pierdut tot uleiul din cauza oringului.
L-am schimbat dar acum nu se mai ridica si nu mai merge frana.
Inainte aveam un zgomot la pompa angrenata de motor prin curea dar acum nu mai se aude acel zgomot cu toate ca pompa se invarte.
Problema cea mare este ca nu se mai ridica deloc si nu stiu ce sa fac.
Am aerisit si am pus ulei dar tot nu s-a rezolvat.

Cum credeti ca asi putea sa rezolv sau ce credeti ca trebuie schimbat?

Detalii masina:
Citroen BX
An 1986
1700 cmc Diesel

Scris: Dum 22-Iun-2008 11:10
de dj01fad
cum ai aerisit?
aerisirea se face pe la disjunctor. pe lateral are un surub cu cap de 12. il slabesti (o tura completa, nici mai mult nici mai putin), dupa care pornesti motorul. o lasi pornita cateva minute, apoi strangi surubul la loc. ar trebui sa se aeriseasca. o alta varianta ar fi sa torni ulei in furtunul de merge la pompa apoi sa infigi repede furtunul la loc in vas, dar e destul de aiurea sa faci asa, pentru ca nu prea merge. incearca cu surubul de la disjunctor.

Scris: Dum 22-Iun-2008 11:29
de Flavy
Ok o sa incerc.
Eu initial am aerisit ceva asemanator cum ai spus tu cu furtunul.

O sa scriu daca am reusit sau nu.
Daca aveti alte idei care ar putea fii problema daca nu aerisirea spuneti.
Si la aerisire este ceva special care trebuie facut sau numai slabit acel surub si pornita masina?
Si trebuie lasata asa pana iese ulei pe la surub sau nu va iesii ?
Si ca sa fiu sigur disjunctorul este cel din fata de langa bara?
Multumesc.

Scris: Dum 22-Iun-2008 16:49
de dj01fad
disjunctorul este ala in care e "infipta" a 5-a sfera; nu va iesi ulei pe la surub... deloc chiar. sa nu il desfaci detot pentru ca in spate are o bila, si va cadea; daca vrei sa si vezi cand se aeriseste, scoti furtunul de retur care vine de la disjunctor din partea cu vasul, si il infigi intr-o sticla... cand incepe sa tasneasca ulei pe acolo opresti repede masina (ca sa nu ti-l scoata pe tot din vas), pui furtunul la loc, uleiul la loc in vas, si strangi surubul. cel mai simplu ar fi decat sa desfaci surubul, o pornesti, astepti 1-2 minute, dar o si accelerezi putin, si gata. de regula functioneaza treaba asta intotdeauna.

Scris: Dum 22-Iun-2008 16:56
de abarth_mcm
Cel mai usor e sa amorsezi pompa de ulei..de aia nu ti se ridica tie. Amorseza si cu siguranta se va ridica si va pacani(daca inainte sa fi umblat iti functiona bineinteles).
Pompa nu are suficienta forta sa iti traga tie ulei din vas..eu mereu patesc asta cand umblu la ea.Iar de acel usurb...ce sa zic..eu nu am umblat pana acum la ea.Cei cu mai multa experienta stiu.
Dar..eu zic ca intai sa amorsezi pompa.Toate bune.

pompa

Scris: Dum 22-Iun-2008 20:07
de sandor mihai
in primul rind ce oring ai schimbat tu la pompa? garnitura de la teava nu e oring. are intr-adevar un oring dar e in pompa si daca cineva a stiut sa ti-l schimbe cu siguranta ca stie si ce sa faca mai departe. daca pompa a fost desfacuta sint sanse sa nu fie montat ceva corect la loc.
eu cred ca deja ai pierdut bila de la conjunctor.cam asa aerisesc toti prima data.

pompa

Scris: Dum 22-Iun-2008 20:10
de sandor mihai
sa-ti mai zic ceva.daca uleiul ti-a curs pe la teava, atunci sigur nu garnitura a fost de vina.probabil tzeava e in continuare fisurata linga unflatura de etansare.e posibil ca sfera centrala sa fie sparta si de aici a pornit tot.

Rezolvat

Scris: Mar 24-Iun-2008 08:42
de Flavy
Multumesc baieti.
Am rezolvat.
Era problema de la acea bila...care nu mai era de fapt.
Acum merge perfect.
Multumesc inca o data m-ati scutit de niste bani pentru vreun mecanic.
Aveti o bere la prima intalnire...sunt cam departe ca asi veni si eu pe 29...