Pagina 1 din 1

Iar hidraulica BX...

Scris: Mie 25-Iun-2008 07:16
de cdires
Salutare..

inainte sa ma apuc sa desfac toate alea, cum imi sta in obicei, m-am gandit sa intreb...

Bx-ul meu 19, are sfera centrala incarcata si totusi tacanea destul de des, datorita debitului mare de reur de la dozatorul de frana, si ceva retur multicel de la servo. Problema e urmatoarea: acuma nu mai tacane absolut de loc. Merg bine suspensia,franele, servo, doar ca la relanti(850 tr/min),se aprind becurile de lipsa presiune hidraulica si coboara,abia sesizabil spatele. La 1000 tr/min se sting, spatele se ridica un pic (tot atat cat coborase) si masina functioneaza normal. Fara tacanit de disjunctie.

Sa umblu la disjunctor, ce sa fac? Repet.. nu exista disfunctionalitati in functionare (ce carambol... :D).

Scris: Mie 25-Iun-2008 07:34
de dj01fad
daca face ca liftul de spate, schimba dozatorul neaparat.

Scris: Mie 25-Iun-2008 07:59
de cdires
este dozator de schimb, nu asta e problema... o sa ma apuc imediat ce am timp, doar ca nu stiu de ce nu mai tacane.. asta nu mi se pare normal...

Scris: Mie 25-Iun-2008 09:10
de mariusbv
poate ai pierderi atat de mari incat nu mai ajunge la presiunea de lucru si atunci ce sa mai tacane....

Scris: Mie 25-Iun-2008 09:15
de cdires
nu te contrazic "mariusbv", dar de pe o zi pe alta.. avand in vedere ca tacanea cam la 5 secunde.. e cam greu de crezut. Eu as suspecta disjunctorul, dar mai astept pareri..

Scris: Mie 25-Iun-2008 09:17
de nicum
Din ce spui tu acolo se pare ca la turatii foarte mici presiunea e mai mica decit aia normala. Asta poate fi din cauza pompei (caz in care pompa ar trebui sa scoata niste zgomote de lant) sau din cauza pierderilor mari din sistem (dozator + repartitor de servo + altele).
Probabil ca acum nu mai tacane pentru ca presiunea nu se mai ridica niciodata la valoarea de disjunctie (170 de bari).

Scris: Mie 25-Iun-2008 09:26
de cdires
am si pompa si dozator.. cred ca le iau pe rand si le schimb frumusel...

Pompa nu scoate zgomote, deci am sa incep cu dozatorul... se pare ca pana aici i-a fost... fasaie cam de multicel..de vreo 2 ani.. dar nu infraneaya inca rotile.. o testez pentru asta de cate ori am ocazia...

Scris: Mie 25-Iun-2008 10:12
de cdires
Probabil ca acum nu mai tacane pentru ca presiunea nu se mai ridica niciodata la valoarea de disjunctie (170 de bari).


fine, dar nu o atinge nici la 2500-3000 rpm? pompa n-are probleme, dar o sa verific sa fiu sigur... La 1000 rpm, presiunea creste instant si ridica spatele. Cum spuneam.. la 3000 rpm, cred ca face ceva presiune... si cred ca ar trebui sa faca si disjunctia

Scris: Mar 01-Iul-2008 07:07
de cdires
update la problemele mele...

am schimbat dozatorul de frana. De doua ori...
Primul era chiar mai prost decat cel de pe masina, dadea retur foarte mult si fasaia de te dadea jos din masina.

Cum n-am avut timp in aceeasi zi sa-l schimb iar,am constatat urmatoarele: cu dozator mai prost, simptomele descrise in posturile de mai sus se agraveaza substantial. Nici vorba de tacanit de disjunctie, presiunea in sistem creste foarte greu,iar la franare masina da cu fundul de pamant. Nasol, stresant, idioata senzatie... in fine.. O chestie buna, totusi, servodirectia mergea exceptional, usoara ca un fulg...

Ieri am schimbat iar dozatorul, de data asta cu unul bun. Nu fasaie, nu da retur decat foarte putin. Se constata urmatoarele: presiunea creste rapid, masina se ridica repede (sare efectiv in sus... :) ...), presiunea nu se mai pierde la franare (becurile nu se mai aprind), dar, iarasi, nici urma de tacanit de disjunctie. Deci problema ramane...

La modul in care se ridica masina acum, si la modul in care functioneaza servo, imi vine greu sa cred ca pompa nu ar lucra cum trebuie, am senzatia ca am mai multa presiune decat ar fi necesar. Asa ca, banuielile mele,oarecum mai intemeiate de data asta, se indreapta direct in zona disjunctorului..
Sa vedem cum il inlocuiesc, pentru ca nu am deocamdata..

Scris: Mar 01-Iul-2008 15:26
de nicum
Daca masina se ridica dar totusi nu tacane, ar putea inseamna ca disjunctorul nu mai decupleaza. Chestia asta nu poti sa o verifici decit cu manometru.

Scris: Mar 01-Iul-2008 15:34
de cdires
corect, sau prin inlocuire cu un disjunctor despre care as sti ca e functional..