Pagina 1 din 2

O.. zei ai hidraulicii...

Scris: Dum 27-Iul-2008 17:40
de cdires
Luminati-ma si coborati asupra mea putinta intelegerii a ceea ce voi ai creat pentru ca noi, umilii vostri servitori si paji, sa putem intrebuinta si spre a ne bucura..

De ce imi fierbe LHM-ul in vas?

Am facut azi cca 100 de km cu Bucuresti cu tot si cand am ajuns acasa, un firicel de fum iesea de sub capota. Am zis o fi abur, am zis or fi gaze... nea.. fum din vasul de lhm, care clocotea intr-o veselie,de prajeam 10 tigai de cartofi pe drum... Apa nu sare calul nici la mers incordat. Ce sa fie? Caldura degajata de motor sa incinga asa de tare pompa disjunctorul si sfera centrala incat sa fiarba uleiul inauntru?
Si daca a fiert, inseamna ca e compromis?

Scris: Dum 27-Iul-2008 17:43
de mbc
ai destul lhm in vas?

Scris: Dum 27-Iul-2008 18:12
de cdires
full LHM.. putin peste nivel, doar putin...

Scris: Dum 27-Iul-2008 18:21
de cbx
vezi etrierii

Scris: Dum 27-Iul-2008 18:39
de cdires
in sensul in care ei s-ar incinge? am verificat zilelel trecute.. cu dozator bun, nu ramane infranata de loc, jantele nu se incalzesc..

Scris: Dum 27-Iul-2008 19:17
de dj01fad
daca bolboroseste uleiul in vas, s-a spart o sfera... si vine azotul pe conducte pana acolo, ca de, nu are unde sa fuga pe alta parte. dar... esti sigur ca are temperatura mare de tot de fierbe? el este cald in mers, dar nu are voie sa fiarba... verifica atent ce si cum cu temperatura lui... da clocoteste, asta ma baga in ceata... vad ca incep sa apara defecte ciudate din ce in ce mai des, apropo de sferele explodate :lol:

Scris: Dum 27-Iul-2008 19:44
de cdires
pai... sfera nu s-a spart ca simteam la mers, dar mai verific maine. Cand am pus mana pe vas, era exact ca o oala in care fierbe apa.. nu era azot. Garantez ca nu era azot. Oricum maine mai am o cursa de aprox 120 km si ma edific.

Scris: Dum 27-Iul-2008 19:47
de dj01fad
ma refeream la sfera acumulator... ca imi dau seama ca simteai pe cea de la roata :D, adica vreuna din ele.

Scris: Dum 27-Iul-2008 19:51
de cdires
fac drumul de maine asa... vad cum sta treaba si vad ce e si cu centrala.
Cu toate ca, daca s-ar fi spart acumulatorul ar fi trebuit sa faca precum mitraliera disjunctorul, ceea ce nu se intampla, apoi daca maine fierbe iar e clar ca n-ar putea fi azot, nemaiavand de unde.
O sa facem cateva genoflexiuni inainte de plecare, sa ne dezmortim un pic..

Scris: Dum 27-Iul-2008 20:01
de sorin.
Cand am pus mana pe vas, era exact ca o oala in care fierbe apa..

Daca ar fi fiert lhm-ul in el, ma indoiesc ca ai fi putut sa-l atingi cu mana fara o mica arsura.

Scris: Dum 27-Iul-2008 20:25
de sandor mihai
aproape sigur pompa e de vina.ceva rulment gripat si din cauza asta se produce multa caldura.vezi daca nu ai span in lhm.

Scris: Dum 27-Iul-2008 21:41
de dj01fad
nu apare spanul direct in vas, pentru ca are filtre si pe tur si pe retur. scoate filtrul de retur si vezi sa nu fie span in ala. si eu ma gandeam la pompa, dar, cred ca facea ceva zgomote sau scartzaieli daca era ceva gripat in ea. in orice caz, daca chiar fierbe, atunci ceva il incinge pana la fierbere, si asta poate sa o faca numai o componenta cu miscare continua cum ar fi pompa. etrierii pica pentru ca nu au retur, suspensia nu ar avea de ce sa aiba asemenea comportament, si de asemenea nu au retur (decat pt recuperare, si este posibil sa aiba pierdere mare de debit si sa fie vreunul gripat foarte rau dar ma indoiesc), asa ca mai ramane pompa... apropo... ai servodirectie? posibil si caseta sa faca asa ceva. mai poti face ceva: ia la mana conductele si furtunele, si vezi de unde provine temperatura ridicata. oricum, este destul de nasol asa ceva...

Scris: Lun 28-Iul-2008 21:12
de cdires
bun, am facut cei 120 km promisi, inclusiv oras (Targoviste),iar acestea sunt constatarile:

1. uleiul fierbe literalmente in vas. Inca nu am desfacut sa vad ce e prin filtre. Am sa-mi fac timp pe weekend. Ar trebui sa fie usor de constatat, deoarece LHM-ul n'are mai mult de 2 luni si ceva (de cand am repus masina pe picioare)
2. sfera acumulator nu e sparta, se comporta normal disjunctorul, tacane cam la 17 secunde.
3. masina nu merge infranata, am facut numeroase teste pe drum, inclusiv coborat si constatat temperatura la jante.
4.la fel de fierbinti sunt si vasul de ulei si sfera centrala si pompa.
5. pompa n-are nici un zgomot suspect, ridica presiune imediat.
6. ca sa raspund la o intrebare de ieri, da, am servodirectie, dar nu vad cum ar putea aceasta sa incinga uleiul, avand in vedere principiul de functionare..
7. nici o sfera pe la cilindrii sparta sau descarcata, deci bulele nu erau de azot,iar ce iesea din vas era fum, nu gaz.

si

vad ca incep sa apara defecte ciudate din ce in ce mai des, apropo de sferele explodate


nu am facut improvizatii la sistemul hidraulic, masima mergea ok pana ieri si nici nu las pe nimeni sa-si bage nasul acolo.

Ca o constatare,post incident, desi nu era grav inainte, masina coborand de spate vreo 5 cm in stationare peste noapte, acum nu mai coboara,sta de parca e in calduri. Tinuta de drum este sensibil imbunatatita, spun asta deoarece imi cunosc foarte bine bx-ul si ce face el in anumite situatii... Servodirectia merge mai usor decat de obicei, dar nu cu mult. Pun aceste modificari pe seama schimbarii proprietatilor LHM-ului odata cu aducerea lui la punctul de fierbere.. Cred ca s-a subtiat considerabil,nu ca era cine stie ce de gros..

fierbe

Scris: Lun 28-Iul-2008 21:40
de sandor mihai
eu zic ca e pompa.de ce? dupa ce masina s-a ridicat, probabil peste 95% din lhm are urmatorul traseu:vas-pompa-vas.rezulta ca doar pompa il poate incalzi.nici vorba de servodirectie cum zicea cineva, acolo nu se misca nimic.schimba pompa,nu e nimic ciudat si nici anormal.fa-i autopsia si vei descoperi si cauza.

Scris: Lun 28-Iul-2008 22:04
de cdires
we'll do... in weekend. Si eu ma gandeam la asta ca punct de pornire...

LHM-ul este compromis oare? Sa vad ce gasesc pe acolo...

Va tin la curent.