sfere
Moderator: Echipa Tehnica
sfere
care este diferenta intre sferele de 500/55/1.65 si cele de 400/55/1.65?
ma refer la tinuta de drum a masinii cu cele doua tipuri de sfere. sunt cele de 500 mai confortabile?(pt bx TD)
de fapt daca stau bine sa ma gandesc cred ca , cu cele de 400 ar trebui sa fie suspensia mai moale, nu?
ma refer la tinuta de drum a masinii cu cele doua tipuri de sfere. sunt cele de 500 mai confortabile?(pt bx TD)
de fapt daca stau bine sa ma gandesc cred ca , cu cele de 400 ar trebui sa fie suspensia mai moale, nu?
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Hai sa detaliez un pic: 500/55/1.65 inseamna asa:
- 500 cm3 volum, adica sfera e mai mare fata de aia de 400. In traducere libera: cursa "arcului" e mai mare => comfort mai bun, tinuta de drum mai proasta. La o sfera de 400 de cm3 e invers: tinuta de drum mai buna si comfort mai prost.
- 55 e presiunea din sfera in bari. In traducere libera, cit "arc" e in sfera. Cu cit presiunea e mai mare cu atit "arcul" e mai moale si invers (de-aia o sfera descarcata se comporta ca una sport). Se calculeaza in principal dupa greutatea pe puntea respectiva. Spre exemplu la CX ai pe fata 75 de bari, iar la DS 59 (sper ca nu am gresit).
- 1.65 e dimensiunea orificiului de amortizare in mm. Cu cit gaura e mai mare cu atit amortizarea e mai proasta si suspensia mai soft si invers.
- 500 cm3 volum, adica sfera e mai mare fata de aia de 400. In traducere libera: cursa "arcului" e mai mare => comfort mai bun, tinuta de drum mai proasta. La o sfera de 400 de cm3 e invers: tinuta de drum mai buna si comfort mai prost.
- 55 e presiunea din sfera in bari. In traducere libera, cit "arc" e in sfera. Cu cit presiunea e mai mare cu atit "arcul" e mai moale si invers (de-aia o sfera descarcata se comporta ca una sport). Se calculeaza in principal dupa greutatea pe puntea respectiva. Spre exemplu la CX ai pe fata 75 de bari, iar la DS 59 (sper ca nu am gresit).
- 1.65 e dimensiunea orificiului de amortizare in mm. Cu cit gaura e mai mare cu atit amortizarea e mai proasta si suspensia mai soft si invers.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
M-ar interesa ce fel de sfere de la modelele cat mai recente(xantia... C5) ar fi compatibile pe BX.Stiu ca sferele difera inclusiv de la BX Hatchback la BX Break..dar as fi vrut sa stiu ce alte tipuri de sfere s-ar potrivi la mine.(BX Break). De exemplu de Xantia sau C5 cred ca se gasesc mult mai usor decat de BX..de accea am pus intrebarea de mai sus.Multumesc
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
C5 nu are sfera centrala... deci nu e nimic compatibil.
Sferele de C5 sint mai turtite, deci nu cred ca incap pe fata la BX. Sferele de spate ar putea teoretic sa incapa. Totusi banuiesc ca cea mai apropiata combinatie e o sfera de spate de berlina C5 pusa pe break-ul tau.
O alta problema e ca BX-ul foloseste LHM, iar C5-ul LDS si nu stiu cum se comporta membrana sferei de C5 in combinatie cu LHM.
Sferele de C5 sint mai turtite, deci nu cred ca incap pe fata la BX. Sferele de spate ar putea teoretic sa incapa. Totusi banuiesc ca cea mai apropiata combinatie e o sfera de spate de berlina C5 pusa pe break-ul tau.
O alta problema e ca BX-ul foloseste LHM, iar C5-ul LDS si nu stiu cum se comporta membrana sferei de C5 in combinatie cu LHM.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
de unde si pana unde nu se mai gasesc sfere de BX ?!?!?!
Am trait s-o aud si p'asta!
Gasesti cate vrei, numai bani sa ai .. (si aici ma refer la sfere noi IFHS, nu la Tecnosir
)
Daca ai nevoie de sfere, cu siguranta gasesti pe cineva sa te ajute.
Am trait s-o aud si p'asta!



Gasesti cate vrei, numai bani sa ai .. (si aici ma refer la sfere noi IFHS, nu la Tecnosir

Daca ai nevoie de sfere, cu siguranta gasesti pe cineva sa te ajute.
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
UIte, de ex in Buzau nu aduce nimeni IFHS noi pt BX...deci nu se gasesc ifhs la orice magazin. Iar sfere s-h pe care sa te duci sa le reincarci nu poti avea incredere decat in cele fabrucatie mai recenta.(si xantii gasesti multe la dezmembrari)
Oricum, ma interesa de pe ce masini fabricate cat mai recent se potrivesc sferele
(ma refer la sferele de roti....si as fi bucuros daca cineva mi-ar da un raspuns..multumesc)
@nicum - ai dreptate....la C5 e lds..adica sintetic fata de lhm mineral..pot aaprea surprize.
Banuiesc ca nu a mai pus nimeni alt tip de sfere pe BX in afara de cele de BX, nu??
Oricum, ma interesa de pe ce masini fabricate cat mai recent se potrivesc sferele

@nicum - ai dreptate....la C5 e lds..adica sintetic fata de lhm mineral..pot aaprea surprize.
Banuiesc ca nu a mai pus nimeni alt tip de sfere pe BX in afara de cele de BX, nu??
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Pai vedeti ca se poate sa imi dati si mie detalii
E bine de stiut ca se potrivesc de xantia hydractive
Nu ma deranjeaza absolut deloc ca mai ferma suspesnsia. (asa e si acum la a mea..ca mi-am adus aminte ca eu am pus pe fata sfere de spate..adica incarcate la maxim 40 fata de 55...uitasem si eu ce sfere am pe masina...dar mi-am adus aminte ca le-am demontat personal de la un break de pe spate si le-am pus la mine pe fata). Oricum eu merg mai mult la drum intins decat localitate..asa ca e ok daca e mai tare suspensia.

E bine de stiut ca se potrivesc de xantia hydractive
Nu ma deranjeaza absolut deloc ca mai ferma suspesnsia. (asa e si acum la a mea..ca mi-am adus aminte ca eu am pus pe fata sfere de spate..adica incarcate la maxim 40 fata de 55...uitasem si eu ce sfere am pe masina...dar mi-am adus aminte ca le-am demontat personal de la un break de pe spate si le-am pus la mine pe fata). Oricum eu merg mai mult la drum intins decat localitate..asa ca e ok daca e mai tare suspensia.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
sint identice cele de xantia pina la amortizor si gaura centrala. citeste la diverse/masina mea/bx 1.9 tzd ca sa vezi ce am folosit eu dupa indelungi cautari daca vrei la fel, daca nu cauta unele de xantia normala si le incarci ca la bx si aia e. nota: daca gasesti niste sfere care arata asa
ia-le fara sa stai pe ginduri, sint sfere multistrat de hydractive in principiu (nu neaparat). e partea cu busonul de umplere in caz ca nu recunosti fragmentul

marius ... u ce vrei pana la urma ? comfort (nu o sa mai ai control foarte bun la viteza, foarte instabila ) sau stabilitate cu un comfort ok?
Cred ca sferele originale sunt cele mai ok raport stabilitate comfort ! eu cand mi`am luat masina aveam pe spate sfere de cx BREAK , nu simteam absolut nimic , insa in curba la 70km/h imi luam zborul !
Daca vrei stabilitate mai buna si un comfort rezonabil poti pune sfere de 16 valve(nu am incercat asa ceva pe diesel... insa )
Sau daca vrei numai stabilitate (fara comfort) ,sfere de xantia hidractive ... sau cum folosesc eu sfere de xm v6 hidractive incarcate la 35 de bar pe fata si 25 de bar pe spate(astea sunt presiunile standard la care functioneaza ok)
In principiu poti sa te joci cu orice fel de sfera ! oricefel de presiune ! dar ai grija cu viteza !
Cred ca sferele originale sunt cele mai ok raport stabilitate comfort ! eu cand mi`am luat masina aveam pe spate sfere de cx BREAK , nu simteam absolut nimic , insa in curba la 70km/h imi luam zborul !
Daca vrei stabilitate mai buna si un comfort rezonabil poti pune sfere de 16 valve(nu am incercat asa ceva pe diesel... insa )
Sau daca vrei numai stabilitate (fara comfort) ,sfere de xantia hidractive ... sau cum folosesc eu sfere de xm v6 hidractive incarcate la 35 de bar pe fata si 25 de bar pe spate(astea sunt presiunile standard la care functioneaza ok)
In principiu poti sa te joci cu orice fel de sfera ! oricefel de presiune ! dar ai grija cu viteza !
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo