Pagina 1 din 3

sfere

Scris: Joi 29-Ian-2009 23:51
de mariusbv
care este diferenta intre sferele de 500/55/1.65 si cele de 400/55/1.65?
ma refer la tinuta de drum a masinii cu cele doua tipuri de sfere. sunt cele de 500 mai confortabile?(pt bx TD)
de fapt daca stau bine sa ma gandesc cred ca , cu cele de 400 ar trebui sa fie suspensia mai moale, nu?

Scris: Vin 30-Ian-2009 08:56
de nicum
Hai sa detaliez un pic: 500/55/1.65 inseamna asa:
- 500 cm3 volum, adica sfera e mai mare fata de aia de 400. In traducere libera: cursa "arcului" e mai mare => comfort mai bun, tinuta de drum mai proasta. La o sfera de 400 de cm3 e invers: tinuta de drum mai buna si comfort mai prost.
- 55 e presiunea din sfera in bari. In traducere libera, cit "arc" e in sfera. Cu cit presiunea e mai mare cu atit "arcul" e mai moale si invers (de-aia o sfera descarcata se comporta ca una sport). Se calculeaza in principal dupa greutatea pe puntea respectiva. Spre exemplu la CX ai pe fata 75 de bari, iar la DS 59 (sper ca nu am gresit).
- 1.65 e dimensiunea orificiului de amortizare in mm. Cu cit gaura e mai mare cu atit amortizarea e mai proasta si suspensia mai soft si invers.

Scris: Lun 13-Apr-2009 21:18
de abarth_mcm
M-ar interesa ce fel de sfere de la modelele cat mai recente(xantia... C5) ar fi compatibile pe BX.Stiu ca sferele difera inclusiv de la BX Hatchback la BX Break..dar as fi vrut sa stiu ce alte tipuri de sfere s-ar potrivi la mine.(BX Break). De exemplu de Xantia sau C5 cred ca se gasesc mult mai usor decat de BX..de accea am pus intrebarea de mai sus.Multumesc

Scris: Mar 14-Apr-2009 07:56
de nicum
C5 nu are sfera centrala... deci nu e nimic compatibil.
Sferele de C5 sint mai turtite, deci nu cred ca incap pe fata la BX. Sferele de spate ar putea teoretic sa incapa. Totusi banuiesc ca cea mai apropiata combinatie e o sfera de spate de berlina C5 pusa pe break-ul tau.
O alta problema e ca BX-ul foloseste LHM, iar C5-ul LDS si nu stiu cum se comporta membrana sferei de C5 in combinatie cu LHM.

Scris: Mar 14-Apr-2009 08:32
de khan
da' cine ti-a zis ca nu se gasesc sfere de BX? eu am IFHS pe la 220 ron (sper sa nu ma insel)

Scris: Mar 14-Apr-2009 09:50
de DanT
de unde si pana unde nu se mai gasesc sfere de BX ?!?!?!

Am trait s-o aud si p'asta! :lol: :lol: :lol:

Gasesti cate vrei, numai bani sa ai .. (si aici ma refer la sfere noi IFHS, nu la Tecnosir :vom: )

Daca ai nevoie de sfere, cu siguranta gasesti pe cineva sa te ajute.

Scris: Mar 14-Apr-2009 16:12
de abarth_mcm
UIte, de ex in Buzau nu aduce nimeni IFHS noi pt BX...deci nu se gasesc ifhs la orice magazin. Iar sfere s-h pe care sa te duci sa le reincarci nu poti avea incredere decat in cele fabrucatie mai recenta.(si xantii gasesti multe la dezmembrari)
Oricum, ma interesa de pe ce masini fabricate cat mai recent se potrivesc sferele :wink: (ma refer la sferele de roti....si as fi bucuros daca cineva mi-ar da un raspuns..multumesc)
@nicum - ai dreptate....la C5 e lds..adica sintetic fata de lhm mineral..pot aaprea surprize.
Banuiesc ca nu a mai pus nimeni alt tip de sfere pe BX in afara de cele de BX, nu??

Scris: Mar 14-Apr-2009 16:22
de Andrei Anghel
kahn avea parca sfere de xm, sau de xantia, nu mai retin exact. si nu mai stiu nici ce alta modificari i-a adus la acel capitol. mai bine ori citeste topicul lui, ori da-i un pm! stiu aproape sigur ca n-are sfere de bx pe masina lui.

Scris: Mar 14-Apr-2009 16:31
de DanT
nici eu .. 8)
am Xantia Hydractive ..

in concluzie ..si astea se potrivesc pe BX .. numai ca vei avea o suspensie foarte ferma .. :lol:

Scris: Mar 14-Apr-2009 16:51
de abarth_mcm
Pai vedeti ca se poate sa imi dati si mie detalii 8)
E bine de stiut ca se potrivesc de xantia hydractive
Nu ma deranjeaza absolut deloc ca mai ferma suspesnsia. (asa e si acum la a mea..ca mi-am adus aminte ca eu am pus pe fata sfere de spate..adica incarcate la maxim 40 fata de 55...uitasem si eu ce sfere am pe masina...dar mi-am adus aminte ca le-am demontat personal de la un break de pe spate si le-am pus la mine pe fata). Oricum eu merg mai mult la drum intins decat localitate..asa ca e ok daca e mai tare suspensia.

Scris: Mar 14-Apr-2009 16:55
de abarth_mcm
Cum imi dau seama daca o Xantie e Hydractiva?(cred ca as putea gasi) Aceste sfere se pot incarca?

Scris: Mar 14-Apr-2009 17:00
de khan
sint identice cele de xantia pina la amortizor si gaura centrala. citeste la diverse/masina mea/bx 1.9 tzd ca sa vezi ce am folosit eu dupa indelungi cautari daca vrei la fel, daca nu cauta unele de xantia normala si le incarci ca la bx si aia e. nota: daca gasesti niste sfere care arata asa Imagine ia-le fara sa stai pe ginduri, sint sfere multistrat de hydractive in principiu (nu neaparat). e partea cu busonul de umplere in caz ca nu recunosti fragmentul

Scris: Mar 14-Apr-2009 17:16
de MARIAN
Ca sã astupi gaura cilindrilor poÞi folosi orice sferã, dar ca sã pãstrezi valorile iniÞiale (cele de fabricã) nu poÞi decât folosind unele de break (nu sunt modele care sã aibã valorile identice cu sferele de pe masina ta.
DacĂŁ te decizi sĂŁ iei dupĂŁ alt model, fĂŁ perechi pe punĂži.

Scris: Joi 07-Mai-2009 20:00
de mariusbv
se pot pune pe bx(puntea fata) sfere de 500/75/1.9 ?(din cate stiu asa are cx-ul)

Scris: Joi 07-Mai-2009 20:22
de mihaistan
marius ... u ce vrei pana la urma ? comfort (nu o sa mai ai control foarte bun la viteza, foarte instabila ) sau stabilitate cu un comfort ok?
Cred ca sferele originale sunt cele mai ok raport stabilitate comfort ! eu cand mi`am luat masina aveam pe spate sfere de cx BREAK , nu simteam absolut nimic , insa in curba la 70km/h imi luam zborul !
Daca vrei stabilitate mai buna si un comfort rezonabil poti pune sfere de 16 valve(nu am incercat asa ceva pe diesel... insa )
Sau daca vrei numai stabilitate (fara comfort) ,sfere de xantia hidractive ... sau cum folosesc eu sfere de xm v6 hidractive incarcate la 35 de bar pe fata si 25 de bar pe spate(astea sunt presiunile standard la care functioneaza ok)

In principiu poti sa te joci cu orice fel de sfera ! oricefel de presiune ! dar ai grija cu viteza !