Am probleme cu alternatorul de la masina: supraincarca bateria (aprox 16V). Se pare ca releul (regulatorul) si-a cam trait traiul. Nu stiu ce tip e alternatorul (nu mai scrie nimic pe el), in orice caz nu e Paris Rhone (nu e cel din manualul de service). Alternatorul e de tip totul inauntru (puntea de diode si regulatorul sint la fund (partea opusa elicei). Am fost la vreo 2 magazine si mi s-au facut niste cotatii de pret intre 700.000 si 2 milioane (pentru punte si regulator). Inca nu am desfacut alternatorul, asa ca nu stiu daca componentele cu pricina pot fi achizitionate si separat.
Masina e un BX 16 RS din '84.
Astept sugestii... sau alte informatii care ma pot ajuta sa nu dau in faliment.
Probleme cu alternatorul
Moderator: Echipa Tehnica
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
alternator bx
De regula toate alternatorarele au puntea de diode separata de releul regulator asa ca te sfatuiesc sa desfaci alternatorul si sa inlocuiesti releul cu unul original.Diferenta la pret intre un releu romanesc si unul din afara este de citeva sute de mii dar calitateaâŚ
Poti adapta un releu de Oltcit(daca nu are loc scoti fire din alternator si-l montezi in exterior) dar asa faci treaba romaneasca si transformi un Citroen intr-o Dacie
Poti adapta un releu de Oltcit(daca nu are loc scoti fire din alternator si-l montezi in exterior) dar asa faci treaba romaneasca si transformi un Citroen intr-o Dacie
Re: alternator bx
MARIAN scrie:De regula toate alternatorarele au puntea de diode separata de releul regulator asa ca te sfatuiesc sa desfaci alternatorul si sa inlocuiesti releul cu unul original.Diferenta la pret intre un releu romanesc si unul din afara este de citeva sute de mii dar calitateaâŚ
Poti adapta un releu de Oltcit(daca nu are loc scoti fire din alternator si-l montezi in exterior) dar asa faci treaba romaneasca si transformi un Citroen intr-o Dacie
Sa intelg ca pot sa cumpar regulatorul (releul) separat?...
Chiar nu vreau sa-mi transform masina in Dacie; tocmai de asta mi-am luat un Citroen. Plus ca masina mea, desi nu are ac care sa indice incarcarea bateriei, ledul rosu de baterie se aprinde si daca bateria se descarca si daca e supraincarcata.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
alternator bx
Din cite stiu eu da,dar cel mai bine poti vorbi cu alternatorul in mina.
Se poate pune aproape orice (dar cu grija )
Salut !
De obicei cand ai tensiunea mare pe iesire e de vina regulatorul !
Se poate adapta orice regulator in principiu dar problema ramane cu semnalizarea la bord (daca incarca sau nu )
Nu trebuie sa crezi ca neaparat regulatorul original este cel mai bun
Daca doresti mai multe informatii intreaba-ma si o sa-ti raspund cat pot de repede
Laurentiu
Ps vezi daca ai regulatorul incorporat in alternator sau separat .
Daca-r fi separat ar fi nemaipomenit
De obicei cand ai tensiunea mare pe iesire e de vina regulatorul !
Se poate adapta orice regulator in principiu dar problema ramane cu semnalizarea la bord (daca incarca sau nu )
Nu trebuie sa crezi ca neaparat regulatorul original este cel mai bun
Daca doresti mai multe informatii intreaba-ma si o sa-ti raspund cat pot de repede
Laurentiu
Ps vezi daca ai regulatorul incorporat in alternator sau separat .
Daca-r fi separat ar fi nemaipomenit
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Re: Se poate pune aproape orice (dar cu grija )
lali scrie:Salut !
De obicei cand ai tensiunea mare pe iesire e de vina regulatorul !
Se poate adapta orice regulator in principiu dar problema ramane cu semnalizarea la bord (daca incarca sau nu )
Nu trebuie sa crezi ca neaparat regulatorul original este cel mai bun
Daca doresti mai multe informatii intreaba-ma si o sa-ti raspund cat pot de repede
Laurentiu
Ps vezi daca ai regulatorul incorporat in alternator sau separat .
Daca-r fi separat ar fi nemaipomenit
Cu mare surprindere am constatat ca alternatorul e Mitsubishi. Din pacate releul e inauntru cu tot cu carbuni si punte si e o singura piesa. Singurul avantaj e faptul ca semnalizeaza si subincarcarea si supraincarcarea. Am gasit piesa la 1.100.000 si o sa ma mai coste manopera vreo 300.000, e totul planificat pentru simbata.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Re: Bafta
lali scrie:Ba cam scump da....... asta e !
Oricum si cu modificari depindea mult de cine facea modificarea asa
ca e mai bine cu piese originale
Laurentiu
Mai era o varianta propusa de un electrician: sa-mi inlocuiasca alternatorul cu unul second hand de ford sau bmw (bineinteles cu o mica adaptare pentru prindere si pentru montarea releului in exterior pentru usurinta depanarii). Pretul: 900.000. M-am gindit bine si cum nu sint un fan al improvizatiilor am ales varianta repararii alternatorului existent, avind in vedere faptul ca alternatorul care se vroia a fi montat nu era nou. Foarte probabil nici asta nu e cel original (cel putin judecind dupa manualele de service), dar cel putin sistemul de prindere e identic.
!!!
Corect !
Nu trebuie sa privim problema ca ceva de genul "merita sau nu"
Daca ai banii necesari ptr ceva original sau perfect compatibil bineinteles ca merita
Daca esti genul de mester care umbla ,face ,modifica singur ca-i place atunci merita si modificarile
Asa ca totul ramane la ce vrea si poate fiecare .
Multe salutari
Laurentiu
Nu trebuie sa privim problema ca ceva de genul "merita sau nu"
Daca ai banii necesari ptr ceva original sau perfect compatibil bineinteles ca merita
Daca esti genul de mester care umbla ,face ,modifica singur ca-i place atunci merita si modificarile
Asa ca totul ramane la ce vrea si poate fiecare .
Multe salutari
Laurentiu
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Probleme cu alternatorul final
Am inlocuit piesa defecta si se pare ca functioneaza. Tensiunea la bornele bateriei este de 14.1V +/- 0.2V in functie de consumatori. Se pare din acest punct de vedere ca regulatorul anterior era busit demult, pentru ca tensiunea pe baterie varia foarte mult in functie de consumatori.
Cost total:
- releul 1.100.000
- un rulment 160.000
- manopera: 350.000
Cam usturator, dar asta e...
Cost total:
- releul 1.100.000
- un rulment 160.000
- manopera: 350.000
Cam usturator, dar asta e...
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Mi se pare un pret super OK, tinand seama ca la banii astia ai un alternator aproape nou -singura piesa care mai poate ceda fiind colectorul.
Din experienta mea, improvizatiile romanesti sunt aducatoare de probleme si nu merita sa risti atunci cand e vorba de sistemul electric, fara de care masina te poate lasa in drum cand ti-e lumea mai draga.
Din experienta mea, improvizatiile romanesti sunt aducatoare de probleme si nu merita sa risti atunci cand e vorba de sistemul electric, fara de care masina te poate lasa in drum cand ti-e lumea mai draga.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
BX
Nu pot decit sa intaresc ce a spus Catalin.Am folosit si eu o improvizatie
de genul releu romanesc,mi-am luat chiar unul nou.Ce bucuros am fost aveam chiar si garantie dar dupa o luna s-a ars si mi-a fiert bateria(a supravoltat-o bine)care era noua si asta.Calculati cam cit am pierdut atunci si daca merita improvizatiile.
de genul releu romanesc,mi-am luat chiar unul nou.Ce bucuros am fost aveam chiar si garantie dar dupa o luna s-a ars si mi-a fiert bateria(a supravoltat-o bine)care era noua si asta.Calculati cam cit am pierdut atunci si daca merita improvizatiile.
Salut,
Cam aceeasi problema pe care a avut-o nicum, o am eu acum.
BX 14 RE - releu Paris Rhone original bushit. Am un prieten electrician auto care mi-a desfacut alternatorul si mi-a pus un releu de dacie, pentru ca altceva nu am gasit atunci. Acum tensiunea la baterie sare si de 15 V cu faza scurta (sau lunga, nu mai tin exact minte).
Am intrebat pe Eminescu si mi s-a spus ca se face rost de releu, dar costa. Pe unde as putea gasi SH unul ?! (poate in acelasi loc unde a gasit nicu )
Multumesc
Cam aceeasi problema pe care a avut-o nicum, o am eu acum.
BX 14 RE - releu Paris Rhone original bushit. Am un prieten electrician auto care mi-a desfacut alternatorul si mi-a pus un releu de dacie, pentru ca altceva nu am gasit atunci. Acum tensiunea la baterie sare si de 15 V cu faza scurta (sau lunga, nu mai tin exact minte).
Am intrebat pe Eminescu si mi s-a spus ca se face rost de releu, dar costa. Pe unde as putea gasi SH unul ?! (poate in acelasi loc unde a gasit nicu )
Multumesc
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187681
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11709
Cel mai nou membru csty41