Pornire Diesel
Moderator: Echipa Tehnica
Pornire Diesel
Am cumparat recent un BX 19 GT pe care proprietarul anterior l-a modificat montand pe el un motor diesel D9B 1905cmc. Cine a facut modificarea a cam fuserit si pentru a-l pornii trebuie sa apas un buton care conecteaza bujiile incandescente sa numar .... in functie de cat de rece este motorul .... si porneste.
Intrebare : Ce piese lipsesc pentru ca sa nu mai fie nevoie sa numar, si temporizarea sa se faca automat in functie de temperatura??
Un mare dezavantaj ce deriva din asta e faptul ca consum inutil acumulatorul, care e pe cale sa ma lase...
Intrebare : Ce piese lipsesc pentru ca sa nu mai fie nevoie sa numar, si temporizarea sa se faca automat in functie de temperatura??
Un mare dezavantaj ce deriva din asta e faptul ca consum inutil acumulatorul, care e pe cale sa ma lase...
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Din cate am reusit sa aflu cautand pe internet motorul pe care il am trecut in talon (D9B) este specific BX 19D, deci ar trebui sa pot folosi releul care este pe BX 19D, din pacate nu stiu ce bujii incandescente sunt montate. In schimb nu stiu daca BX 19D are releu temporizat in functie de temperatura.
Am vazut o Dacie papuc diesel si releul tine bujiile sub tensiune in functie de cat de cald este motorul.
Pe masina mea este montat un releu dar el nu face dacat sa alimenteze bujiile atat timp cat este comandat de buton, comanda facandu-se direct.
Releul temporizator are un senzor pt temperatura sau "afla" temperatura prin bujiile incandescente??
Si inca ceva... Fiind un model GT are computer de bord, dar nu e functional, si se pare ca ii lipseste debitmetrul, cand s-a facut modificarea a fost scos .... Oare daca montez un debitmetru va functiona corect computerul de bord chiar daca trece motorina prin el in loc de benzina??
Am vazut o Dacie papuc diesel si releul tine bujiile sub tensiune in functie de cat de cald este motorul.
Pe masina mea este montat un releu dar el nu face dacat sa alimenteze bujiile atat timp cat este comandat de buton, comanda facandu-se direct.
Releul temporizator are un senzor pt temperatura sau "afla" temperatura prin bujiile incandescente??
Si inca ceva... Fiind un model GT are computer de bord, dar nu e functional, si se pare ca ii lipseste debitmetrul, cand s-a facut modificarea a fost scos .... Oare daca montez un debitmetru va functiona corect computerul de bord chiar daca trece motorina prin el in loc de benzina??
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Releul primeste informatia de la o sonda te temperatura-de aceea am spus ca poti adapta unul(nu cred ca bx-ul a avut un asemenea releu).
Acum nu ai montat pe masina decat un releu de protectie care il temporizezi tu din buton
Pai prin debitmetru nu trece decat aer.Daca era injectia comandata electronic era altceva dar asa...
Acum nu ai montat pe masina decat un releu de protectie care il temporizezi tu din buton

Pai prin debitmetru nu trece decat aer.Daca era injectia comandata electronic era altceva dar asa...
Din cate am inteles eu debitmetrul ajuta computerul de bord sa calculeze consumul.
Vezi: http://citroenbx19gt.free.fr/ordinateur/ordinateur.htm
Deci ar trebui sa treaca prin el combustibilul ...
Vezi: http://citroenbx19gt.free.fr/ordinateur/ordinateur.htm
Deci ar trebui sa treaca prin el combustibilul ...
releu
Releul de temporizare bujii are in el un termistor care sesizeaza temperatura mediului si in functie de cum simte isi regleaza temporizarea...Stiu asta ptr ca am reparat mai multe ....timpul se poate modifica (in functie de ce bujii pui ) prin modificarea unei valori la o rezistenta .ptr citroen merg si releele temporizatoare de renault diesel (sint identice)
sint cele mai fiabile relee cele de citroen ...cele mai slabe sint alea de vw
sint cele mai fiabile relee cele de citroen ...cele mai slabe sint alea de vw
daca intrebi de releu pe la dezmembrari ai grija sa fie unul albastru sau gri pe care scrie citroen, peugeot sau talbot sau electronique si cauta daca are inscris pe el timpul de functionare sau intreaba exact de la ce masina e prelevat. cele mai vechi de CX pot sa tina 40-50 sec. in rest cam toate tin 10-15 sec. ca sa il montezi pe masina trebuie sa folosesti niste fire f groase (~3 mm in sectiune) de la baterie direct pina in releu si apoi mai departe spre bujii, consumul e foarte mare si daca ar fi mai subtiri s-ar topi. releul pe care il gasesti s-ar putea sa fie temporizat in fctie de temperatura ambientului, niciodata direct de temperatura mototrului, deci nu trebuie sa iti bati capul sa tragi vreun alt fir de undeva de la motor pentru asta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Omul voia un releu care comanda bujiile in functie de de temperatura motorului pt. a proteja bateria.
Cele de ambient nu sunt sensibile la variatia mica de temperatura(adica vara nu prea stie cand am mot la 90grade si cand este la 50)
Asa ca se poate monta unul care citeste direct temperatura motorului(pt. ca exista).
La modele mai noi de relee se poate modifica timpul dar la cele facute pe bimetal nu.Trebuie sa cunosti tipul de bujii de pe masina ca sa poti sti la cat reglezi timpul.
Cele de ambient nu sunt sensibile la variatia mica de temperatura(adica vara nu prea stie cand am mot la 90grade si cand este la 50)
Asa ca se poate monta unul care citeste direct temperatura motorului(pt. ca exista).
La modele mai noi de relee se poate modifica timpul dar la cele facute pe bimetal nu.Trebuie sa cunosti tipul de bujii de pe masina ca sa poti sti la cat reglezi timpul.
releu
Releele de VW au intrare ptr sonda de temperatura ,dar sint forte pacatoase contactele la releu.Timpul bujiilor e simplu de verificat ,cumperi 4 bujii identice si testezi numai pe 1 alimentind-o la 11v.Cronometrezi timpul cind ajunge la incandescenta .Eu nu am schimbat nici o bujie in 4 ani.Mai bine zis merg cu ele de 4 ani fara probleme.
Inca o chestie.La cald chiar daca pornesti fara s-a mai astepti bujiile releul le decupleaza.Pe releele de citroen au o intrare de "reset" care e legata pe firul de excitatie la electromotor.
Inca o chestie.La cald chiar daca pornesti fara s-a mai astepti bujiile releul le decupleaza.Pe releele de citroen au o intrare de "reset" care e legata pe firul de excitatie la electromotor.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Mai bine citesti pe ele
in functie de tensiunea de alimentare variaza timpul.cele mai rapide sunt de 9v parca.
Ai dreptate cu firul de reset dar nu este pus nici pt. a proteja bateria nici bujiile ci pistoanele.
Oricum se pare ca intelegem diferit modul cum poate ajuta mai mult sau mai putin un releu.Pai de dat la automat la plesneala poate da si acum.
Ideea este ca poate sa-si puna un releu de temporizare pt. bujii care sa fie sau nu influientat de temperatura ambianta/motorului sa foloseasca orice bujie vrea dar sa le coordoneze cu releul

Ai dreptate cu firul de reset dar nu este pus nici pt. a proteja bateria nici bujiile ci pistoanele.
Oricum se pare ca intelegem diferit modul cum poate ajuta mai mult sau mai putin un releu.Pai de dat la automat la plesneala poate da si acum.
Ideea este ca poate sa-si puna un releu de temporizare pt. bujii care sa fie sau nu influientat de temperatura ambianta/motorului sa foloseasca orice bujie vrea dar sa le coordoneze cu releul
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
r
Daca nu gasesti releu,sa stii ca am eu unul luat de pe un bx 1,9 diesel.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO