Tranzistor regulator turatie aeroterma BX

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Vin 20-Feb-2009 21:11

Normal ca cele din aluminiu sunt mai eficiente .
eu am facut experiment, am bagat apa putin calda in radiaor( de..l-am avut pe cel vechi demontat in cada) si pur si simplu nu puteai sa tii mana pe calorifer!! Asa de tare se incalzea cu toate ca apa nu era fierbinte
De ce sunt mai scumpe cele din cupru?Poate pt ca sunt mai rezistente.Nu stiu alt motiv..Oricum, la BX cel de aluminiu e destul de scump(am luat eu).
E si f firav ce-i drept un calorifer de aluminiu...Dar de scos caldura, scoate f mult.Pai ganditi-va...BX-ul Diesel meu scoate acum caldura in 3-4 min de cum l-am pornit...si poti face lejer 40 grade in masina daca dai si aeroterma la maxim!
Sincer, si eu as prefera unul de cupru pt ca mai rezistent!! De exemplu, pe fiat-ul 850 am radiatorul ei original de cupru( are 43 de ani ) si nici pana acum nu s-a infundat !! si nici nu s-a spart..
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Vin 20-Feb-2009 22:09

Diferente intre Al si Cu:
- Cu are rezistivitale electrica aproape de 2 ori mai mica decat Al -> a se citi conduce curentul electric de doua ori mai bine(nu chiar atat - putin peste 1,5 e raportul)
- Cu are conductivitate termica de aproape 2 ori mai mare decat Al -> a se citi conduce energia termica de 2(rap. mult peste 1,5) ori mai bine in orice directie...
- Cu este de 2 ori mai scump ca Al ca materie prima, se prelucreaza mult mai greu(e mult mai dur si cam de 3 ori mai greu)
- Al poate fi anodizat - adica vopsit negru printr-un procedeu electro-chimic in urma caruia sup. acestuia este acoperita cu un strat "atomic" de oxid de culoare neagra care nu afeacteaza convectia dar imbunatateste considerabil radiatia termica

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Sâm 21-Feb-2009 10:04

Cele mai bune radiatoare sunt cele calculate ĂŽn funcĂžie de puterea disipatĂŁ de componenta electricĂŁ Âşi conductiviatea termicĂŁ a materialului folosit. :razz:

Avatar utilizator
cit_a
pasionat
Mesaje: 624
Membru din: Sâm 03-Mar-2007 12:17
Localitate: DEVA.

Mesajde cit_a » Dum 22-Feb-2009 18:53

marian ! corect spus , eu m-am referit la racirea in aer , cele in lichid sunt mai bune-n cupru . la radiatorele pt. tranzistoare cu racire in aer sunt racoamandate cele din aluminiu .


Înapoi la “Electrica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO