Normal ca cele din aluminiu sunt mai eficiente .
eu am facut experiment, am bagat apa putin calda in radiaor( de..l-am avut pe cel vechi demontat in cada) si pur si simplu nu puteai sa tii mana pe calorifer!! Asa de tare se incalzea cu toate ca apa nu era fierbinte
De ce sunt mai scumpe cele din cupru?Poate pt ca sunt mai rezistente.Nu stiu alt motiv..Oricum, la BX cel de aluminiu e destul de scump(am luat eu).
E si f firav ce-i drept un calorifer de aluminiu...Dar de scos caldura, scoate f mult.Pai ganditi-va...BX-ul Diesel meu scoate acum caldura in 3-4 min de cum l-am pornit...si poti face lejer 40 grade in masina daca dai si aeroterma la maxim!
Sincer, si eu as prefera unul de cupru pt ca mai rezistent!! De exemplu, pe fiat-ul 850 am radiatorul ei original de cupru( are 43 de ani ) si nici pana acum nu s-a infundat !! si nici nu s-a spart..
Tranzistor regulator turatie aeroterma BX
Moderator: Echipa Tehnica
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Diferente intre Al si Cu:
- Cu are rezistivitale electrica aproape de 2 ori mai mica decat Al -> a se citi conduce curentul electric de doua ori mai bine(nu chiar atat - putin peste 1,5 e raportul)
- Cu are conductivitate termica de aproape 2 ori mai mare decat Al -> a se citi conduce energia termica de 2(rap. mult peste 1,5) ori mai bine in orice directie...
- Cu este de 2 ori mai scump ca Al ca materie prima, se prelucreaza mult mai greu(e mult mai dur si cam de 3 ori mai greu)
- Al poate fi anodizat - adica vopsit negru printr-un procedeu electro-chimic in urma caruia sup. acestuia este acoperita cu un strat "atomic" de oxid de culoare neagra care nu afeacteaza convectia dar imbunatateste considerabil radiatia termica
- Cu are rezistivitale electrica aproape de 2 ori mai mica decat Al -> a se citi conduce curentul electric de doua ori mai bine(nu chiar atat - putin peste 1,5 e raportul)
- Cu are conductivitate termica de aproape 2 ori mai mare decat Al -> a se citi conduce energia termica de 2(rap. mult peste 1,5) ori mai bine in orice directie...
- Cu este de 2 ori mai scump ca Al ca materie prima, se prelucreaza mult mai greu(e mult mai dur si cam de 3 ori mai greu)
- Al poate fi anodizat - adica vopsit negru printr-un procedeu electro-chimic in urma caruia sup. acestuia este acoperita cu un strat "atomic" de oxid de culoare neagra care nu afeacteaza convectia dar imbunatateste considerabil radiatia termica
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO