Pagina 1 din 1

Cateva defecte...

Scris: Joi 04-Aug-2005 14:40
de petrem
1. Farurile si pozitia. BX-ul are bord seria I benzina.
Am un comportament ciudat la faruri si pozitie:
Din comutatorul vertical in prima pozitie imi aprinde in general si farurile si pozitia, in a doua pozitie nu se schimba nimic .... la fel in a treia! Uneori in prima pozitie se aprind doar luminile de pozitie si abia in a doua si faruruile, dar in a treia pozitie tot asa raman. Pentru a aprinde faza lunga apas o data comutatorul de langa cel vertical si inca o apasare imi comuta din nou pe faza scurta, dar daca sunt pe prima pozitie si nu s-au aprins farurile le aprinde ...
2. Nu-mi functioneaza proiectoarele de ceata.
Sunt comandate cu vre-un releu??
3. Nu-mi functioneaza avaria, iar cand apas butonul de avarie nu mai merge nici semnalizarea ....
4. Cand apas pe butonul care ar trebui sa pornesca spritiera fata porneste numai stergatorul ... (pompa a fost verificata, prin conectare directa la baterie si e functionala)
5. Nu merge claxonul .... pentru ca nu e legat decat firul de masa, celalalt e in aer, cum as putea gasi celalat fir??
6. Nu mi se aprind becurile care indica usile deschise pe stanga, cele din dreapta merg, de fapt sunt singurele ... (becurile nu sunt arse, am verificat)
7. Cand am schimbat cablul de la kilometraj, acolo dedesubt sub galeria de evacuare am vazut un fir mai gros care e taiat si sta in aer... Stie cineva ce-i cu el??? Nivel ulei??? (ca nu-mi indica in bord) Turometru??? (nici asta nu merge ...)

Si cam atat deocamdata ...

Scris: Joi 04-Aug-2005 14:44
de eugenro2001
Din ce povestesti tu se pare ca ai un comutator de lumini defect, ca meseriasul roman si-a bagat nasul, ca ai contacte imperfecte, legaturi de masa defecte si fire rupte intre usi si caroserie.
Din pacate remedierea ca la carte este complicata, iei schema electrica din carte (vezi pe ftp), dai bordul jos si incepi sa urmaresti firele....
Am facut asa ceva la vechiul CX, alta solutie nu am gasit.

Scris: Joi 04-Aug-2005 14:57
de khan
sint cam multe si cred ca un electrician ar fi cel mai nimerit. incerc sa lamuresc macar o parte:
-la faruri e ok, adica prima pozitie e pozitie-faza scurta, a doua e faza scurta-faza lunga, iar a 3-a e la fel ca a 2-a doar ca aprinde si luminile de ceata spate.
-proiectoarele de ceata (fata) sint comandate de un buton aflat pe bord in stinga, mai in spate decit comanda luminilor si nu aprinde proiectoarele decit daca e cel putin pozitia aprinsa. sint comandate de un releu.
-la avarii ar putea fi releul de semnalizare care include si avariile.
-spritiera - e un fir intrerupt undeva, ia-o pe traseu
-la claxon, roaga pe cineva sa tina apasat butonul si cauta cu un bec un plus in zona respectiva. verifica si daca nu cumva e altul decit cel care ar trebui sa fie (sa nu fie un plus permanent sau de la altceva).
-la becurile de la usi ar trebui sa verifici traseul cablurilor care vin din usi prin mansoanele acelea flexibile sau sa vezi daca merge intrerupatorul care se afla chiar in corpul broastei
-un fir mai gros care sta in aer in spatele galeriei si vine de unde? incearca sa fi mai exact

Scris: Joi 04-Aug-2005 15:14
de petrem
Firul mai gros de sub galerie este prins de motor cam la acelasi nivel cu cel la care intra cablul de la vitezometru in planetara.
Din pozitia in care eram, sub masina, cu fata in sus, am intrat prin fata spre centru-dreapta, in stanga mea era prinderea planetarei si in fata sus am observat cablul.

Scris: Joi 04-Aug-2005 17:46
de nicum
@petrem: se pare ca blocul tau de lumini merge corect. Comportamentul e cel pe care ti l-a descris khan. Nu inteleg ce e cu firul gros de sub galerie.

Scris: Sâm 06-Aug-2005 16:29
de khan
e cablul de kilometraj, scoate-l si vezi daca e bun si apoi conecteaza-l la fractiunea superioara, care merge spre bord. daca nu e intreg fa rost de altul, poate chiar de la SH daca nu gasesti nou

Scris: Sâm 06-Aug-2005 17:40
de petrem
Nu, nu este cablul de la kilometraj, firul asta l-am descoperit chiar cand am schimbat cablul de kilometraj. "Firul enigmatic" este mai la dreapta decat cablul de kilometraj si este ceva mai subtire. Oricum m-am decis sa merg intr-un service, deci voi afla .... sper :)

Scris: Dum 07-Aug-2005 10:27
de khan
ar putea sa fie firul de sonda de nivel de ulei, e cam in aceesi zona, doar ca nu e foarte gros asa cum spui. dar cine stie... oricum, ai grija la culorile firelor daca nu mai are mufa originala, pe ele circula (+)

Scris: Dum 07-Aug-2005 13:36
de MARIAN
Probabil este un fir care nu a mai fost folosit la motorul diesel

Scris: Lun 08-Aug-2005 10:24
de petrem
Tinand cont de faptul ca indicatorul de nivel ulei din bord nu functioneaza, este foarte probabil sa fie cum spune Khan, sincer chiar ar fi bine ....
Nu este foarte gros ... ar putea fi de 5mm.
Nu am reusit sa observ mai multe amanunte pentru ca era seara, vroiam sa monetz cablul de la kilometraj, si era multa mizerie prin zona ...

Scris: Vin 12-Aug-2005 19:37
de Catalin29
cum imi dau seama care e firul ce intra la sonda de pe baia de ulei (sonda care nu stiu ce sondeaza). Am un fir in suspensie in zona parca negru, iesit dintr-un manunchi de fire.

Scris: Sâm 13-Aug-2005 10:49
de khan
pai vezi ce culoare si ce cod au firele care ies din sonda apoi cauta-le un instalatie. e greu de spus de la distanta unde ar putea fi