Pagina 1 din 2
Probleme cu alternatorul
Scris: Mie 10-Mar-2004 11:21
de nicum
Am probleme cu alternatorul de la masina: supraincarca bateria (aprox 16V). Se pare ca releul (regulatorul) si-a cam trait traiul. Nu stiu ce tip e alternatorul (nu mai scrie nimic pe el), in orice caz nu e Paris Rhone (nu e cel din manualul de service). Alternatorul e de tip totul inauntru (puntea de diode si regulatorul sint la fund (partea opusa elicei). Am fost la vreo 2 magazine si mi s-au facut niste cotatii de pret intre 700.000 si 2 milioane (pentru punte si regulator). Inca nu am desfacut alternatorul, asa ca nu stiu daca componentele cu pricina pot fi achizitionate si separat.
Masina e un BX 16 RS din '84.
Astept sugestii... sau alte informatii care ma pot ajuta sa nu dau in faliment.
alternator bx
Scris: Mie 10-Mar-2004 18:00
de MARIAN
De regula toate alternatorarele au puntea de diode separata de releul regulator asa ca te sfatuiesc sa desfaci alternatorul si sa inlocuiesti releul cu unul original.Diferenta la pret intre un releu romanesc si unul din afara este de citeva sute de mii dar calitateaâŚ
Poti adapta un releu de Oltcit(daca nu are loc scoti fire din alternator si-l montezi in exterior) dar asa faci treaba romaneasca si transformi un Citroen intr-o Dacie
Re: alternator bx
Scris: Joi 11-Mar-2004 09:35
de Vizitator
MARIAN scrie:De regula toate alternatorarele au puntea de diode separata de releul regulator asa ca te sfatuiesc sa desfaci alternatorul si sa inlocuiesti releul cu unul original.Diferenta la pret intre un releu romanesc si unul din afara este de citeva sute de mii dar calitateaâŚ
Poti adapta un releu de Oltcit(daca nu are loc scoti fire din alternator si-l montezi in exterior) dar asa faci treaba romaneasca si transformi un Citroen intr-o Dacie
Sa intelg ca pot sa cumpar regulatorul (releul) separat?...
Chiar nu vreau sa-mi transform masina in Dacie; tocmai de asta mi-am luat un Citroen. Plus ca masina mea, desi nu are ac care sa indice incarcarea bateriei, ledul rosu de baterie se aprinde si daca bateria se descarca si daca e supraincarcata.
alternator bx
Scris: Joi 11-Mar-2004 19:22
de MARIAN
Din cite stiu eu da,dar cel mai bine poti vorbi cu alternatorul in mina.
Scris: Joi 11-Mar-2004 20:03
de WLD
Bineinteles ca poti cumpara regulatorul separat. Chiar si puntea de diode.
Dai alternatorul jos, il demontezi cu grija astfel incat sa retii cum a fost montat, apoi masori diodele sa nu fie impuscate. Daca sunt OK, iei regulatorul in buzunar si te duci sa cauti unul pe la magazinele de profil.
Se poate pune aproape orice (dar cu grija )
Scris: Mie 17-Mar-2004 16:23
de lali
Salut !
De obicei cand ai tensiunea mare pe iesire e de vina regulatorul !
Se poate adapta orice regulator in principiu dar problema ramane cu semnalizarea la bord (daca incarca sau nu )
Nu trebuie sa crezi ca neaparat regulatorul original este cel mai bun
Daca doresti mai multe informatii intreaba-ma si o sa-ti raspund cat pot de repede
Laurentiu
Ps vezi daca ai regulatorul incorporat in alternator sau separat .
Daca-r fi separat ar fi nemaipomenit

Re: Se poate pune aproape orice (dar cu grija )
Scris: Joi 18-Mar-2004 19:30
de nicum
lali scrie:Salut !
De obicei cand ai tensiunea mare pe iesire e de vina regulatorul !
Se poate adapta orice regulator in principiu dar problema ramane cu semnalizarea la bord (daca incarca sau nu )
Nu trebuie sa crezi ca neaparat regulatorul original este cel mai bun
Daca doresti mai multe informatii intreaba-ma si o sa-ti raspund cat pot de repede
Laurentiu
Ps vezi daca ai regulatorul incorporat in alternator sau separat .
Daca-r fi separat ar fi nemaipomenit

Cu mare surprindere am constatat ca alternatorul e Mitsubishi. Din pacate releul e inauntru cu tot cu carbuni si punte si e o singura piesa. Singurul avantaj e faptul ca semnalizeaza si subincarcarea si supraincarcarea. Am gasit piesa la 1.100.000 si o sa ma mai coste manopera vreo 300.000, e totul planificat pentru simbata.
Bafta
Scris: Vin 19-Mar-2004 09:40
de lali
Ba cam scump da....... asta e !
Oricum si cu modificari depindea mult de cine facea modificarea asa
ca e mai bine cu piese originale
Laurentiu
Re: Bafta
Scris: Vin 19-Mar-2004 14:05
de nicum
lali scrie:Ba cam scump da....... asta e !
Oricum si cu modificari depindea mult de cine facea modificarea asa
ca e mai bine cu piese originale
Laurentiu
Mai era o varianta propusa de un electrician: sa-mi inlocuiasca alternatorul cu unul second hand de ford sau bmw (bineinteles cu o mica adaptare pentru prindere si pentru montarea releului in exterior pentru usurinta depanarii). Pretul: 900.000. M-am gindit bine si cum nu sint un fan al improvizatiilor am ales varianta repararii alternatorului existent, avind in vedere faptul ca alternatorul care se vroia a fi montat nu era nou. Foarte probabil nici asta nu e cel original (cel putin judecind dupa manualele de service), dar cel putin sistemul de prindere e identic.
!!!
Scris: Vin 19-Mar-2004 15:25
de lali
Corect !
Nu trebuie sa privim problema ca ceva de genul "merita sau nu"
Daca ai banii necesari ptr ceva original sau perfect compatibil bineinteles ca merita
Daca esti genul de mester care umbla ,face ,modifica singur ca-i place atunci merita si modificarile
Asa ca totul ramane la ce vrea si poate fiecare .
Multe salutari
Laurentiu
Probleme cu alternatorul final
Scris: Lun 22-Mar-2004 12:26
de nicum
Am inlocuit piesa defecta si se pare ca functioneaza. Tensiunea la bornele bateriei este de 14.1V +/- 0.2V in functie de consumatori. Se pare din acest punct de vedere ca regulatorul anterior era busit demult, pentru ca tensiunea pe baterie varia foarte mult in functie de consumatori.
Cost total:
- releul 1.100.000
- un rulment 160.000
- manopera: 350.000
Cam usturator, dar asta e...
Scris: Lun 22-Mar-2004 19:30
de WLD
Mi se pare un pret super OK, tinand seama ca la banii astia ai un alternator aproape nou -singura piesa care mai poate ceda fiind colectorul.
Din experienta mea, improvizatiile romanesti sunt aducatoare de probleme si nu merita sa risti atunci cand e vorba de sistemul electric, fara de care masina te poate lasa in drum cand ti-e lumea mai draga.
BX
Scris: Mar 23-Mar-2004 09:21
de MARIAN
Nu pot decit sa intaresc ce a spus Catalin.Am folosit si eu o improvizatie
de genul releu romanesc,mi-am luat chiar unul nou.Ce bucuros am fost aveam chiar si garantie dar dupa o luna s-a ars si mi-a fiert bateria(a supravoltat-o bine)care era noua si asta.Calculati cam cit am pierdut atunci si daca merita improvizatiile.
Scris: Vin 08-Apr-2005 10:58
de cristi
Salut,
Cam aceeasi problema pe care a avut-o nicum, o am eu acum.
BX 14 RE - releu Paris Rhone original bushit. Am un prieten electrician auto care mi-a desfacut alternatorul si mi-a pus un releu de dacie, pentru ca altceva nu am gasit atunci. Acum tensiunea la baterie sare si de 15 V cu faza scurta (sau lunga, nu mai tin exact minte).
Am intrebat pe Eminescu si mi s-a spus ca se face rost de releu, dar costa. Pe unde as putea gasi SH unul ?! (poate in acelasi loc unde a gasit nicu

)
Multumesc
Scris: Vin 08-Apr-2005 12:10
de Draku
nu stiu daca se potriveste, insa eu am un releu electronic de oltcit/nova, modelul care se monteaza pe alternator
are vreo 6-7 fire, nu stiu exact
este nou-nout, nefolosit
daca se potriveste, discutam