Turometru la BX diesel
Moderator: Echipa Tehnica
Turometru la BX diesel
Am un BX16 din 85' cu motor de 19D . Bordul are turometru electronic cu leduri , dar nu stiu exact cum sa fac adaptarea ca sa imi indice turatiile si la motorul diesel . Stiu ca de la motorul cu benzina se iau impulsurile de la aprindere ca sa se masoare turatia , la diesel cum fac ?
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Re: Turometru la BX diesel
Micutzu scrie:Am un BX16 din 85' cu motor de 19D . Bordul are turometru electronic cu leduri , dar nu stiu exact cum sa fac adaptarea ca sa imi indice turatiile si la motorul diesel . Stiu ca de la motorul cu benzina se iau impulsurile de la aprindere ca sa se masoare turatia , la diesel cum fac ?
De obicei turatia e citita de un traductor aflat pe volanta sau alternator.
Ce an de fabricatie are motorul diesel sa ma interesez ?
Turometru pentru diesel
Ma pasioneaza si pe mine acest subiect!
Eu posed un BX16TRS din 1992. De curand am facut transformarea punand un motor diesel si sunt supermultumit. Sigur, m-a preocupat pastrarea tuturor aparatelor de bord, inclusiv a turometrului care este analogic obisnuit. Am facut mai multe incercari dar fara rezultate concludente. Cea mai "apropiata de adevar" a fost testul cu firul scos direct de la alternator (am schimbat alternatorul cu unul care are borna"W") dar indicatiile nu sunt cele corecte. Asta inseamna ca mai trebuie "ceva" pe traseu care sa transforme in impulsuri tensiunea alternativa furnizata de borna W (aprox. 15,5 Vef). Am incercat si cu un zener si o rezistenta de sarcina (400 ohmi) dar se incinge foarte tare zenerul. Stie cineva valorile exacte si ce piese se pot pune pentru acest tip de adaptare?![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Eu posed un BX16TRS din 1992. De curand am facut transformarea punand un motor diesel si sunt supermultumit. Sigur, m-a preocupat pastrarea tuturor aparatelor de bord, inclusiv a turometrului care este analogic obisnuit. Am facut mai multe incercari dar fara rezultate concludente. Cea mai "apropiata de adevar" a fost testul cu firul scos direct de la alternator (am schimbat alternatorul cu unul care are borna"W") dar indicatiile nu sunt cele corecte. Asta inseamna ca mai trebuie "ceva" pe traseu care sa transforme in impulsuri tensiunea alternativa furnizata de borna W (aprox. 15,5 Vef). Am incercat si cu un zener si o rezistenta de sarcina (400 ohmi) dar se incinge foarte tare zenerul. Stie cineva valorile exacte si ce piese se pot pune pentru acest tip de adaptare?
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
-
- pasionat
- Mesaje: 541
- Membru din: Dum 21-Dec-2008 20:20
- Localitate: ploiesti
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187681
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11709
Cel mai nou membru csty41