Pagina 1 din 1

ordine fise bujii

Scris: Sâm 12-Iun-2004 00:09
de gigel
schimband fisele de la bujii cu unele noi am pierdut ordinea lor, mai exact de unde incepe ordinea. stiu din haynes ca ar trebui sa vina 1-3-4-2, conteaza unde in distribuitor infig fisa nr 1? plus, rotorul distribuitorului se invarte in sens invers acelor de ceasornic (cum te uiti la el dinspre baterie), nu? se poate intampla ceva grav daca incerc sa pornesc masina cu fisele puse aiurea (nu radeti, sunt incepator in chestiile astea)?
multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Scris: Sâm 12-Iun-2004 09:15
de nicum
conform manualului haynes pt motorul de 1.4 avem:


Firing order . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 - 3 - 4 - 2
Location of No 1 cylinder . . . . . . . . . . . . . . . At clutch end of block
Direction of crankshaft rotation . .. . . . . Clockwise viewed from pulley end


Oricum, tu n-ai precizat ce motor ai...

Scris: Sâm 12-Iun-2004 10:39
de MARIAN
Pt. ca nu mai sti cum au fost asezate fisele este ceva mai mult de munca adica:
Pe carcasa ambreiajului este o fereastra de punere la punct prin care se vede volantul si un semn fix;semnul de pe volant si cu cel fix trebuie sa fie aliniate.In cazul acesta pistonul 1 sau 4 se afla in PMS deci trebuie sa verificam daca pistonul 1 este in PMS :acest lucru se verifica la distributie(daca sti cum trebuie sa fie )sau se scoate bujia de la pist 1 se pune un dopulet de hirtie in locul ei iar in timp ce invirtim motorul pentru alinierea semnelor de pe volant respectiv cel fix ,aceasta(dopuletul) este aruncat afara de compresia pist 1 .Dupa aceasta desfaci capacul de la distribuitor si vezi unde este asezata”luleaua”;pui fisa acolo si o duci la pist 1 apoi celelalte in ordinea de aprindere.
Mai bine de atit nu pot explica sper sa fi inteles ceva.
Spor la treaba.

Scris: Sâm 12-Iun-2004 22:32
de gigel
banuiesc ca volantul e roata dintata pe care o invarte electromotorul... am incercat sa-i aliniez semnul cu cel fix invartind electromotorul, dar nu am reusit. am incercat sa-l invart mai incet manual dar nu am reusit, pot sa-l invart si altfel?

Scris: Dum 13-Iun-2004 09:56
de MARIAN
Da volantul este roata aceea dintata.
Daca ai acces poti invirti motorul pe la distributie actionind pinionul motor(in sensul normal de rotatie)sau cu ajutorul unui levier mic, pe fereastra aceea de pe carcasa ambreajului,invirti volantul(fixezi levierul in dintii de pe volant si tragi usor pas cu pas).Uneori nu poti alinia perfect semnele datorita compresiei motorului(cind semnele sunt aproape aliniate atunci mot. se invirte singur dat compresiei) deci ar fi bine sa-i scoti toate bujiile daca ai acces usor la ele astfel vei invirti si mai usor mot. .
Spor la treaba.