Pagina 1 din 1

consum baterie

Scris: Mie 30-Iun-2004 13:06
de cit16v
Va salut!
Cum pot sa depistez un scurt circuit in instalatie electrica a unui bx diesel?E un consumator destul de mare ,deoarece daca las masina nepornita vreo 5-6 zile imi moare bateria si trebuie pusa pe redresor.Instalatia electrica nu este cea originala.
Este normal ca atunci cand pun bornele la baterie sa apara scantei?(motorul este oprit)
Astept rezolvari :) .
Va multumesc

Scris: Mie 30-Iun-2004 13:12
de cit16v
De asemenea la bord apar niste anomalii de tipul:cand semnalizez stanga creste si nivelul la motrina si se aprind si becurile de lumini(din bord;farurile nu se aprind);cad aprind faza scurta acul de la motorina creste la maxim.Dupa ce pornesc motorul becul STOP si becul de apa la radiator de sub STOP nu dispar,cu toate ca am apa in instalatie. Am o alarma care am deconectat-o dar si inainte de a o deconecta aceleasi anomalii erau.Ce sa fie?

Scris: Mie 30-Iun-2004 13:24
de nicum
Pai nu prea ai cum sa depistezi consumatorul, decit cautindu-l. Daca poti deconecteaza consumatorii de care nu ai absoluta nevoie (casetofon, etc.).
Incearca sa pui un ampermetru in serie si sa vezi cam cit de mare e consumul (o alarma in standby consuma foarte putin, ceva de ordinul mA). Apoi incepe sa scoti cite o siguranta si sa vezi daca se modifica consumul aratat de ampermetru. E posibil ca la un moment dat cind ai scos o siguranta sa scada consumul. Concluzia logica e ca furtul e pe unul dintre consumatorii de pe acea siguranta. Te uiti in manualul de service si vezi ce consumatori sint pe siguranta respectiva. Incerci sa-i deculplezi (daca poti) si vezi din nou cum evolueaza consumul. And so on...
Stai linistit ca nimeni nu mai are instalatia electrica intreaga. "Meseriasii" nostrii depasesc orice asteptari. Da-mi un mesaj privat si am sa-ti dau un mail cu detaliile de contact ale unui electrician bun (dar cam scump) care discuta cu tine doar cu manualul de service.
Si da, e normal ca in momentul in care cuplezi bornele la baterie sa iasa scintei.

Scris: Mie 30-Iun-2004 13:38
de nicum
Se pare ca ai niste scurturi de toata frumusetea... Iti recomand calduros sa faci rost de schema electrica a masinii si sa faci o vizita la baiatul despre care ti-am povestit pe privat.
De asemenea e recomandat, daca n-ai altceva de pierdut, sa conectezi alarma la loc. In urma carui lucru ti-au aparut toate anomaliile astea, caci se pare ca la tine instalatia electrica e busita rau...

Scris: Mie 30-Iun-2004 15:03
de Draku
ba, s'avem pardon, io am instalatia intreaga :D
am verificat-o personal cu manualul, demontand bordul, tabloul de sigurante, comanda aerotermei, etc, etc si luand la puricat fiecare mufa
(intre noi fie vorba, n-as mai face asta inca odata pentru nimic in lume...)
e drept ca nu aveam asa probleme cu instalatia electrica, insa fusese umblat in ea si am vrut sa ma asigur ca totul e OK
e foarte buna ideea cu ampermetrul si cu sigurantele scoase, insa, dupa parerea mea, daca nu ai alarma si casetofon montat, nu ar trebui sa apara scantei cand pui borna la baterie.
in cazul de fata cred ca este un consumator important, mare grija sa nu ia foc pe undeva

Scris: Mie 30-Iun-2004 17:39
de cit16v
Va multumesc mult pentru informatii.
Ati avut dreptate.Cand am scos prima siguranta,cea alba de 25,bateria nu a mai facut scantei si cred ca nu mai consuma.Ciudat esta ca treaba cu semnalizarea nu s-a rezolvat ,dar butonul STOP impreuna cu cel de apa au disparut dupa ce am pornit motorul(cel de STOP nu mai apare deloc ,nici cand pun contactul).Deasemenea dupa ce am scos acea siguranta(prima de la stanga la dreapta) imi functioneaza tot la bord cu exceptia martorilor de faza lunga scurta si pozitie.
Stiti cumva pentru ce era acea siguranta?

Scris: Joi 01-Iul-2004 06:35
de nicum
Presupunind ca semnificatia e aceeasi ca la benzina, siguranta respectiva tine urmatoarele: electroventilatorul, excitatia alternatorului, becurile de marsarier, casetofonul (la mine) si electrosupapa de la carburator (nu e cazul la tine). Da-mi timp pina miine sa ma uit pe hirtiile mele, cu amendamentul ca eu am documentatia pentru motoarele pe benzina si s-ar putea sa fie diferente. Daca ai schema electrica a masinii te poti uita si singur, se pot deduce relativ usor. Pentru ca nu spui daca dieselul tau e serie I sau II arunca o provire si aici:

http://www.tramontana.co.hu/citroen/electric/fuses.html

La mine siguranta nr. 1 (cea din stinga) e pe contact. Daca nu ma insel sint doar 3 sigurante alimentate permanent.
In privinta martorilor care nu functioneaza, asigura-te ca becurile din bord sint bune. Eu cind am dat bordul jos am constatat ca am cinci becuri arse si unul lipsa. Din fericire doar 1-2 becuri erau martori (si aia neimportanti), iar restul erau pentru iluminarea de fundal.

Scris: Joi 01-Iul-2004 11:19
de cit16v
Masina este serie II.Referitor la excitatia alternatorului,inseamna ca daca scot siguranta respectiva nu mai imi functioneaza alternatorul si merg folosind curentul electric numai din baterie?Dupa ce am depistat-o ce pot sa fac sa remediez problema?Sa nu o mai pun in tablou sau... :?

Numai bine!

Scris: Joi 01-Iul-2004 11:54
de nicum
Alternatorul functioneaza atit timp cit se invirte. Tie oricum nu iti trebuie curent pentru motor decit la pornire, e drept semnificativ mai mult decit la un motor pe benzina. Problema e insa alta. Daca e ca la mine... NU scoate siguranta respectiva, decit dupa ce opresti masina si o pui imediat la loc dupa ce o pornesti. Desigur asta e un work around, nu o solutie, dar pe siguranta respectiva mai e si electroventilatorul si nu cred ca ai chef sa prajesti motorul.
Arunca o privire pe link-ul care ti l-am dat si probabil ca iti trebuie si un electrician bun. Eu am avut o chestie super perversa: la alternator aveam un fir izolat, peste care vedea un soi de gheara de forma literei c, peste care venea un soi de bandaj-capula de plastic. In timp, datorita imbatrinirii materialului, vibratiilor, etc. se facea un scurt, sau in orice caz un furt foarte mare de curent, suficient sa arda o siguranta de 30A intr-o secunda. Povestea nu s-a manifestat dintr-o data ci treptat; aproape ma obisnuisem sa schimb siguranta respectiva o data la o luna. Pina cind intr-o zi s-a manifestat permananent, eu nu mi-am dat seama si m-am trezit in mijlocul traficului cu un mare martor de motor supraincazit si cu un si mai mare supramartor rosu. Noroc ca mi-au functionat avertizarile, altfel calam motorul cu brio. problema a fost rezolvata cu schema electrica si cu un electrcian bun (ti-am dat detaliile de contact pe mail).

Scris: Joi 01-Iul-2004 14:03
de eugenro2001
Alternatorul functioneaza el cat timp se invarte, dar daca nu are excitatie nu incarca, adica tot din baterie "mananci" curent.
Iti recomand sa te duci cat mai repede la un electrician sau sa incerci sa gasesti tu defectul, deoarece este pericol sa iti ia foc instalatia electrica!

Se poate sa ai fire ci izolatia roasa pe la vre-o trecere prin tabla. Face contact la masa si te trezesti ca se incing firele pana se topeste izolatia si se unesc firele intre ele si din ce in ce mai rau.

Cel mai simplu este sa cauti schema electrica, sa deconectezi toti consumatorii de pe circuitul respectiv si cu ajutorul unui aparat de masura pus pe ampermetru, conectat in locul sigurantei, sa urmaresti curentul pe masura ce conectezi la loc, pe rand consumatorii respectivi.
In mod normal, cu contactul luat, ar trebui sa nu ai consum deloc sau extrem de mic.

Scris: Joi 01-Iul-2004 15:53
de cit16v
Va multumesc pentru informatii.Referitor la electroventilator,m-am gandit si eu ca siguranta s-ar putea sa fie de acolo si de aceea am lasat motorul la relanti sa mearga si cand s-aincalzit au porint ventilatoarele ca inainte si au coborat temperatura.Asta inseamna ca nu ar fi problema cu calarea motorului,nu?
Referitor la alternator n-am cum sa-mi dau seama daca incarca sau nu ,numai daca ma voi duce la un electrician bun :) ceea ce o sa si fac.

Ce parere aveti, daca pornesc ventilatoarele mai e vreo problema cu incalzirea?
va salut!

Scris: Joi 01-Iul-2004 15:59
de cit16v
Nicum:poti sa-mi mai dai o data detaliile acelea pe mail pentru ca nu au venit. alina_delicostea@yahoo.com
Mersi mult

Scris: Vin 02-Iul-2004 06:55
de nicum
Daca spui ca au pornit electroventilatoarele (nu stiu cite ai tu, dar eu am numai unul), e ok, nu risti sa calezi motorul.
Nu e nevoie sa te duci la electrician ca sa constati daca incarca sau nu. Turezi motorul pe la 2-3000 de ture si trebuie sa ai pe bornele bateriei intre 13.8 si 15V (valorile astea sint orientative, fiecare electrician spune altceva, ideea e ca daca e intre 14 si 15V e ok). De asemenea caderea de tensiune la cuplarea unor consumatori mari (faruri, aeroterma, etc) nu trebuie sa fie mai mare de 0.5V.
Ti-am trimis detaliile de contact pe adresa de mail care mi-ai dat-o.
Bafta maxima!