Mesajde dan1972 » Lun 23-Iul-2007 21:32
Din cate stiu eu nu au doua ventilatoare decat cele cu aer conditionat.Celelalte au adaugat al doilea ventilator artizanal.Si e asa,ca sa poata fi comandata separat racirea radiatorului de A/C...plus ca acela prin prezenta a 2 radiatoare suprapuse,chiar are nevoie de 2 ventilatoare.In rest un ventilator e suficient,daca radiatorul e curat.
Din cate stiu eu,electroventilatoarele pornesc diferit.Unul e comandat de sonda din radiator,iar celalalt e comandat din instalatia de automatizare si comanda a A/C-ului.Pot fi cuplate amandoua pe aceeasi sonda din radiator,dar exista riscul sa-i impusti contactele acesteia(cu cele 2 ventilatoare in paralel)(suporta un curent dublu).
Nu se raceste motorul mai mult daca pui electroventilatorul pe direct si functioneaza permanent,fiindca termostatul inchide sub 86-89 grd.De acolo chiar nu mai conteaza cat se invarteste electroventilatorul,pana la o noua deschidere a termostatului.Doar ca soliciti mai tare motorul electric al ventilatorului si consumi mai mult curent inutil(daca nu iti incarca alternatorul suficient,descarci bateria).
Nu e nevoie sa te duci la service pt.atata lucru.Incearca sa-ti bagi mainile pe langa radiator prin partea dreapta a masinii dar cu motorul rece si o sa dai de termocupla pt.electroventilator.Poti face asta mai lejer pe sub masina,lungit pe o patura,cu masina ridicata pe maxim.O sa vezi corpul hexagonal al sondei de pe radiator.Scoti mufa electrica, scoti papucii din ea si incerci sa-i mai strangi cu un patent.Ca altfel,daca stai dupa cei de la service,o sa-ti mai sara si la urmatoarele 100 de gropi.Poti incerca sa asiguri mufa cu un colier de plastic cu care sa o imobilizezi intr-un fel pe pozitie(de si nu cred ca e necesar.Sant slabi papucii.Mufa aia nu sta acolo decat prin forta de strangere a papucilor.La masina ta s-au largit papucii si mufa iese prea usor.Daca sant corodati si mancati de oxizi,e bine sa-i schimbi cu altii noi,fiindca se vor rupe.
Da!E perfect normal sa friga vasul de expansiune dupa 10 minute.
Pt.siguranta,se poate monta un buton pus in paralel cu sonda de pe radiator ca sa poti porni ventilatoarele din cabina,dar e putin mai complicat.TRe sa tragi fire pana in bord...tre sa gasesti un comutator care sa reziste la curentul absorbit de electroventilator.......Se poate interveni totusi cu aceste fire pe releul care comanda acest ventilator.Din cate imi aduc aminte,exista un releu care face aceasta functie.Cel care face aceasta modificare,trebuie sa aiba aptitudini de electrician.
mariusbv - Da!Poti sa-ti faci griji!Fiindca daca ai becurile martorilor din bord arse,poti praji linistit motorul,fara sa stii.Probeaza daca becurile sant bune.Scoate firul de pe sonda si pune-l pe blocul motor.Cu contactul pus,ar trebui sa se aprinda becul respectiv.Daca nu ai becul ars...o legatura intrerupta sau sonda defecta.La unele modele sant 2 sonde care comanda 2 becuri(unul galben de avertizare 105 grd.si unul rosu de alarma112 grd.).E important sa stii daca acest circuit functioneaza,fiindca altfel poti merge linistit asteptand sa se aprinda becul rosu in caz de supraincalzire si el sa nu se mai aprinda,iar motorul sa treaca de punctul de fierbere.De aceea vreau sa-mi montez in bord ceasuri de temperatura a apei si presiune a uleiului.Sant 2 parametri vitali ai motorului.