Pagina 1 din 2

ventilatoare racire motor

Scris: Lun 29-Mai-2006 12:57
de VoidMain
Salut,

Iar am un bucluc cu BX-ul meu... Acum vreo cateva zile am dat intr-o groapa si dupa vreo 5 minute mi-am dat seama ca nu-mi mai pornesc ventilatoarele de la radiator (ca mi s-a aprins becul de temperatura si stop). Am fost cu masina la service si s-a rezolvat (nu facea contact cum trebuie firul de masa de la termocupla)...
Ieri insa am patit-o din nou... Am dat iar intr-o groapa, cred (nu ca ar fi greu in Bucuresti :evil: ) si iar nu mai porneste racirea... Banuiesc ca e din cauza acelasi fir buclucas care am inteles ca se afla undeva sub radiator si nu pot sa ajung la el daca nu urc masina pe rampa... :( Am ajuns cu ea acasa cu chiu, cu vai (cu motorul tinut pana-n 1500 rpm si cateva opriri ca sa-l las sa se mai raceasca) si n-o mai misc pana joi sau vineri cand o duc iar la service sa-i schimbe ce-o trebui schimbat...
Intrebarea mea este daca exista si alta modalitate de a porni ventilatoarele, in afara de pornirea automata din termocupla :?: Nu de alta dar am vreo 4 km de mers pana la service si as prefera sa stiu sigur ca nu prajesc motorul pana acolo...

Scris: Lun 29-Mai-2006 13:41
de cbx
se poate elimina electrocupla si montat ventilatorul pe direct

Scris: Lun 29-Mai-2006 14:11
de VoidMain
banuiam eu ca e singura solutie... mersi pentru confirmare

Scris: Lun 29-Mai-2006 15:00
de nicum
In caz de forta majora, pui electroventilatorul pe direct, dar asta nu e o rezolvare. Trebuie vazut exact care e problema si daca e doar o masa care nu face contact, nu cred ca e mare greutate de remediat.
Acum nu vreau sa te intreb in ce stare sint sferele tale, dar ma intreb in ce gropan ai dat si cu ce viteza, de a sarit masa de la electroventilator?... :roll:

Scris: Lun 29-Mai-2006 18:37
de VoidMain
Sincer... Nu stiu sigur cand a sarit... Ca nu pot sa zic ca am luat vreo groapa foarte mare si nici nu aveam viteza... :? Stiu ca prima data cand am patit figura asta eram pe Giulesti unde strada arata cum arata :shock: :evil: si ocolind o groapa dadeam in doua...
Acum, ma gandesc ca daca era deja miscat, nu ar fi fost greu sa sara de tot...
Oricum, o duc saptamana asta la service sa vad exact ce si cum (daca e tot firul ala sau e altceva) si o sa verific si sferele, ca oricum o sa trebuiasca sa schimb si dozatorul de frana ca fasaie raaaauuuu cand apas frana si tacane conjunctorul foarte des...
Chestia cu ventilatoarele pe direct ma interesa doar ca sa ajung cu ea la service (fara sa transpir eu de nervi mai rau decat se incinge motorul) si in nici un caz ca solutie de durata.
Mersi mult pentru raspunsuri :wink:

Scris: Mar 30-Mai-2006 16:56
de khan
mare grija ca motorul asta cind merge cald se cam zapaceste, nu ma intreba de unde am aflat :twisted: ca sa pui pe direct e de ajuns sa scoti firele de la termocupla si sa le atingi intre ele, nu se intimpla nimik daca mergi asa din oras pina la un service, dar nu insista mai mult

Scris: Lun 02-Iul-2007 11:19
de mariusbv
ce se poate intampla daca mergi mult timp cu ventilatoarele puse pe direct?

Scris: Lun 02-Iul-2007 11:45
de eugenro2001
se raceste prea tare motorul ceea ce nu e bine.

Scris: Lun 02-Iul-2007 14:40
de nicum
eugenro2001 scrie:se raceste prea tare motorul ceea ce nu e bine.


...pe linga curentul mare consumat :wink:

Scris: Lun 02-Iul-2007 14:46
de mariusbv
normal ar fii sa mearga doar unul incontinuu..... si al doilea sa intre doar la o anumita temperatura..?

Scris: Lun 02-Iul-2007 15:19
de eugenro2001
normal e sa porneasca amandoua pe viteza mica atunci cand trebuie iar daca se incalzeste prea tare trec pe viteza mare.

Scris: Mar 10-Iul-2007 10:50
de mariusbv
este normal ca vasul de expansiune sa " friga" chiar si la relanti?....dupa ce pornesc masina in 10 minute nu mai poti tine mana pe vasul de expansiune....dar nu mi se aprinde nici un bec.....e ceva normal sau imi fac griji degeaba?

Scris: Mar 10-Iul-2007 10:51
de mariusbv
si am uitat sa precizez.....ventilatoarele merg amandoua in acest timp ( sunt puse pe direct)..... si pt a trece pe treapta a doua am un comutator

Scris: Mar 10-Iul-2007 11:24
de eugenro2001
In zece min, pe caldura asta, lichidul de racire poate ajunge la 60 grade, poate si mai mult, asa ca e normal ca vasul de expansiune sa friga.

Scris: Lun 23-Iul-2007 21:32
de dan1972
Din cate stiu eu nu au doua ventilatoare decat cele cu aer conditionat.Celelalte au adaugat al doilea ventilator artizanal.Si e asa,ca sa poata fi comandata separat racirea radiatorului de A/C...plus ca acela prin prezenta a 2 radiatoare suprapuse,chiar are nevoie de 2 ventilatoare.In rest un ventilator e suficient,daca radiatorul e curat.
Din cate stiu eu,electroventilatoarele pornesc diferit.Unul e comandat de sonda din radiator,iar celalalt e comandat din instalatia de automatizare si comanda a A/C-ului.Pot fi cuplate amandoua pe aceeasi sonda din radiator,dar exista riscul sa-i impusti contactele acesteia(cu cele 2 ventilatoare in paralel)(suporta un curent dublu).

Nu se raceste motorul mai mult daca pui electroventilatorul pe direct si functioneaza permanent,fiindca termostatul inchide sub 86-89 grd.De acolo chiar nu mai conteaza cat se invarteste electroventilatorul,pana la o noua deschidere a termostatului.Doar ca soliciti mai tare motorul electric al ventilatorului si consumi mai mult curent inutil(daca nu iti incarca alternatorul suficient,descarci bateria).

Nu e nevoie sa te duci la service pt.atata lucru.Incearca sa-ti bagi mainile pe langa radiator prin partea dreapta a masinii dar cu motorul rece si o sa dai de termocupla pt.electroventilator.Poti face asta mai lejer pe sub masina,lungit pe o patura,cu masina ridicata pe maxim.O sa vezi corpul hexagonal al sondei de pe radiator.Scoti mufa electrica, scoti papucii din ea si incerci sa-i mai strangi cu un patent.Ca altfel,daca stai dupa cei de la service,o sa-ti mai sara si la urmatoarele 100 de gropi.Poti incerca sa asiguri mufa cu un colier de plastic cu care sa o imobilizezi intr-un fel pe pozitie(de si nu cred ca e necesar.Sant slabi papucii.Mufa aia nu sta acolo decat prin forta de strangere a papucilor.La masina ta s-au largit papucii si mufa iese prea usor.Daca sant corodati si mancati de oxizi,e bine sa-i schimbi cu altii noi,fiindca se vor rupe.

Da!E perfect normal sa friga vasul de expansiune dupa 10 minute.

Pt.siguranta,se poate monta un buton pus in paralel cu sonda de pe radiator ca sa poti porni ventilatoarele din cabina,dar e putin mai complicat.TRe sa tragi fire pana in bord...tre sa gasesti un comutator care sa reziste la curentul absorbit de electroventilator.......Se poate interveni totusi cu aceste fire pe releul care comanda acest ventilator.Din cate imi aduc aminte,exista un releu care face aceasta functie.Cel care face aceasta modificare,trebuie sa aiba aptitudini de electrician.

mariusbv - Da!Poti sa-ti faci griji!Fiindca daca ai becurile martorilor din bord arse,poti praji linistit motorul,fara sa stii.Probeaza daca becurile sant bune.Scoate firul de pe sonda si pune-l pe blocul motor.Cu contactul pus,ar trebui sa se aprinda becul respectiv.Daca nu ai becul ars...o legatura intrerupta sau sonda defecta.La unele modele sant 2 sonde care comanda 2 becuri(unul galben de avertizare 105 grd.si unul rosu de alarma112 grd.).E important sa stii daca acest circuit functioneaza,fiindca altfel poti merge linistit asteptand sa se aprinda becul rosu in caz de supraincalzire si el sa nu se mai aprinda,iar motorul sa treaca de punctul de fierbere.De aceea vreau sa-mi montez in bord ceasuri de temperatura a apei si presiune a uleiului.Sant 2 parametri vitali ai motorului.