Pagina 1 din 2
Alternator :(
Scris: Lun 14-Aug-2006 21:17
de WLD
Desi am la activ mai bine de 10 alternatoare reparate in ultimii ani, asta de pe 16v mi-a scos peri albi! Poate s-o gasi cineva mai destept decat mine sa ma lumineze

)
Este vorba despre un Mitsubishi de 80A care prezinta urmatorul istoric al defectului:
- intr-o zi nu a mai incarcat
- desfacut, verificat diode, stator, rotor, totul OK
- schimbat carbuni f uzati, montat la loc
- incarca variabil in functie de turatie 13.7-16v
- schimbat regulator cu unul nou, aceleasi simtome, plus o chestie pe care nu am mai intalnit-o: se incinge incredibil - in 30s de functionare nu mai poti pune mana pe el - si produce un camp magnetic fantastic.
Totul pare OK, diodele intregi, statorul si rotorul nu sunt in scurt.
Ati patit asa ceva?
Are cineva schema electrica pt el?
Pun imediat niste poze.
poze

,

Scris: Lun 14-Aug-2006 21:36
de alexd
Iti recomand un atelier de electrica auto, foarte cautat in bucuresti, mie mi-au rezolvat niste probleme aparent SF la R25 (demoarorul invartea perfect la rece, la cald nu invartea de loc, asta cu demaror nou-nout de 450 Eur, La reno au ridicat din umeri, ei au avut rabdare si au gasit buba: undeva pe traseul electric, intr-o pozitie imposibila, un releu stingher de la cutia automata iesise din cutiuta lui si aproape atingea de scutul galeriei...., oricum si la ei a durat cam 2 zile investigarea) telefon : 0722563947, persoana de contact :Florin , locatie, pe Principatele Unite, intersectia cu Ienachita Vacarescu.
Scris: Lun 14-Aug-2006 21:41
de WLD
Multumesc, e bine de stiut. Ar fi o premiera sa apelez la cineva, dar se pare ca nu am alta solutie

Scris: Lun 14-Aug-2006 21:56
de dj01fad
vezi ca e posibil sa aiba vreun scurt inre spirele bobinajului de la rotor. masoara si tu rezistenta inte colectoare si vezi cam citi ohmi are.
Scris: Lun 14-Aug-2006 21:58
de WLD
4ohmi la rotor. Nu e in scurt, atat are si cel de Oltcit din amintiri.
Scris: Lun 14-Aug-2006 22:05
de alexd
Am uitat sa-ti spun ca preturile atelierului respectiv sunt decente: exemplu: demontat-montat alternator Opel Astra 2004 ( al firmei) cu motor de Isuzu ( model dizal), inlocuit punte de diode, carbuni, curatat, verificat pe banc - 1.500.000 . Munca de 4 ore - din care 3 sferturi mecanica pura.
Scris: Lun 14-Aug-2006 22:10
de WLD
Super!
In cazul meu nu e neaparat vorba de bani. Mai degraba de o doza de nebunie

Imi place sa fac singur toate reparatiile la masina (si prin casa) si nu suport sa nu-mi iasa ceva...
Scris: Lun 14-Aug-2006 22:19
de cbx
Ceva asemanator am patit la opel,adica se incalzea defectul - rulmentii
Scris: Lun 14-Aug-2006 22:26
de khan
mai e un atelier f decent, in ciuda locatiei, pe ferentari, cum vii dinspre sebastian catre zetarilor, dupa ce se ingusteaza strada mai ai de mers vreo 200m e pe un colt de strada in dreapta. preturi f decente, nu am un exemplu acum, au si f multe piese de schimb in stock... de incercat
Scris: Lun 14-Aug-2006 22:28
de WLD
Sunt noi !
Se incalzeste din cauza campului magnetic pe care il creeaza. Trebuie sa-l duc la un specialist, sigur s-a lovit de asa ceva
alternator
Scris: Mar 15-Aug-2006 08:00
de cristimhp
si eu am avut asa problema acu cativa ani
incearca sa veifici 2 lucruri
1. daca regulatorul face contact perfect la masa
2. O dioda din puntea mica(cele 3 diode mici care asigura exitatia la regulator) poate sa fie strapunsa .
la mine a fost asa si intra alternante pe regulator si o lua razna
PS. cand masori diodele trebuie dezlipit statorul de punte ;)
Scris: Mar 15-Aug-2006 08:09
de nicum
Esti sigur ca bateria e ok? Adica nu are vreun scurt in ea, ceva de genul: daca sta masina 2 zile nu mai porneste? Firul gros care pleaca de la alternator se incalzeste si el? In mod normal n-ar trebui.
Daca incarca variabil, sigur e o probleme la punte. Variantia de tensiune ar trebui sa fie in mod normal sub 0.2V, indiferent de consumatori.
Si eu am tot Mitsubishi si la mine carbunii, puntea si releul sint o singura piesa si totul e in interior.
Re: alternator
Scris: Mar 15-Aug-2006 08:29
de WLD
cristimhp scrie:si eu am avut asa problema acu cativa ani
incearca sa veifici 2 lucruri
1. daca regulatorul face contact perfect la masa
2. O dioda din puntea mica(cele 3 diode mici care asigura exitatia la regulator) poate sa fie strapunsa .
la mine a fost asa si intra alternante pe regulator si o lua razna
PS. cand masori diodele trebuie dezlipit statorul de punte ;)
Multumesc, m-ai luminat
Regulatorul face contact perfect, am curatat toate suprafetele de contact. Diodele alea mici cred ca sunt. Problema e ca de cateva zile nu mai gasesc fierul de lipit - a disparut impreuna cu alte scule

- si nu mai pot dezlipi puntea sa verific ca lumea treaba.
Scris: Mar 15-Aug-2006 08:34
de WLD
nicum scrie:Esti sigur ca bateria e ok? Adica nu are vreun scurt in ea, ceva de genul: daca sta masina 2 zile nu mai porneste? Firul gros care pleaca de la alternator se incalzeste si el? In mod normal n-ar trebui.
Daca incarca variabil, sigur e o probleme la punte. Variantia de tensiune ar trebui sa fie in mod normal sub 0.2V, indiferent de consumatori.
Si eu am tot Mitsubishi si la mine carbunii, puntea si releul sint o singura piesa si totul e in interior.
Nicu, oricat de dusa ar fi bateria, firul care pleaca de la alternator nu se va incinge in 30s de la pornire. La sectiunea/lungimea pe care le are, ca sa se incinga i-ar trebui un curent de cateva sute bune de amperi ;)
Bateria si instalatia electrica nu au nimic. Masina merge bine mersi de o luna cu un alternator de rezerva.
Scris: Mar 15-Aug-2006 08:57
de nicum
...good, atunci problema e in interiorul alternatorului, poate pe la regulator.