Turometru digital
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Turometru digital
Am facut un montaj, un turometru digital. Detalii aici: http://electronickits.com/kit/complete/meas/vek2625.htm
Montajul are 3 fire: +, - si IN (input). Citat din brosura: " The IN input in connected to the positive of the breaker. This point is easely found, as it is the only connecting point between the breaker and the coil. The condenser, which is also connected at that place, may stay as it is."
Problema e ca BX-ul nu are ruptor (platini). Baietasul meu de la bloc mi-a zis ca nu are unde sa-l conecteze si ca montajul e facut pentru masini mai vechi. Cam greu de crezut din moment ce principiul de functionare e super simplu: montajul numara impulsurile din aprindere. Am probat montajul pe o masina cu ruptor si a mers.
Orice ajutor va fi apreciat.
Montajul are 3 fire: +, - si IN (input). Citat din brosura: " The IN input in connected to the positive of the breaker. This point is easely found, as it is the only connecting point between the breaker and the coil. The condenser, which is also connected at that place, may stay as it is."
Problema e ca BX-ul nu are ruptor (platini). Baietasul meu de la bloc mi-a zis ca nu are unde sa-l conecteze si ca montajul e facut pentru masini mai vechi. Cam greu de crezut din moment ce principiul de functionare e super simplu: montajul numara impulsurile din aprindere. Am probat montajul pe o masina cu ruptor si a mers.
Orice ajutor va fi apreciat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
din nefericire, desi delcoul mai poarta si denumirea generica de ruptor-distribuitor, modelele evoluate de delco inlocuiesc ruptorul propriuzis, adica platina, cu un senzor inductiv ce trimite impulsuri catre o aprindere electronica! aceasta la randul ei, prin tranzistorul final (de cele mai multe ori integrat intr-un circuit integrat) genereaza impulsuri sub forma de tensiune inalta curent mic catre bobina de inductie sau trafo inalte!
tu, @nicum, poti lua senmal pt turometru din 2 puncte ale circuitului: de la iesirea din delco, adica dupa senzorul inductiv si inainte de aprindere; de la iesirea din aprinderea electronica catre bobina de inductie.
prima solutie este relativ teoretica de vreme ce semnalul inductiv este mult prea slab si ar trebui construit un amplificator de semnal si este si foarte probabil sa influenteze smnalul catre aprindere! mult prea complicata varianta!
a doua solutie este cea corecta insa cu anumite specificatii: intrucat impulsurile catre bobina sunt de tensiune relativ inalta (de ordinul sutelor de volti), trebuie sa preiei semnalul printr-o rezistenta de 1-2Mo si sa comanzi baza unui tranzistor PnP rapid conectat cu colectorul la plus si emitorul la turometru !
evident, schema electrica este putin mai complexa decat am descris eu, implicand calculatiile polarizarii tranzistorului dar realizabila 100% de un amator cu costuri infime (max 50mii ).
@Marian, ironia starneste spiritele si este unul din motivele pt. care oamenii se inteapa pe forumul acesta.
ce ar fi sa ne ajutam daca putem si daca nu....atat.
tu, @nicum, poti lua senmal pt turometru din 2 puncte ale circuitului: de la iesirea din delco, adica dupa senzorul inductiv si inainte de aprindere; de la iesirea din aprinderea electronica catre bobina de inductie.
prima solutie este relativ teoretica de vreme ce semnalul inductiv este mult prea slab si ar trebui construit un amplificator de semnal si este si foarte probabil sa influenteze smnalul catre aprindere! mult prea complicata varianta!
a doua solutie este cea corecta insa cu anumite specificatii: intrucat impulsurile catre bobina sunt de tensiune relativ inalta (de ordinul sutelor de volti), trebuie sa preiei semnalul printr-o rezistenta de 1-2Mo si sa comanzi baza unui tranzistor PnP rapid conectat cu colectorul la plus si emitorul la turometru !
evident, schema electrica este putin mai complexa decat am descris eu, implicand calculatiile polarizarii tranzistorului dar realizabila 100% de un amator cu costuri infime (max 50mii ).
Cum mah nu ai ruptor? Delcoul=ruptor distribuitor, bobina ai, sarma intre astea ai, mai trebuie vointa
@Marian, ironia starneste spiritele si este unul din motivele pt. care oamenii se inteapa pe forumul acesta.
ce ar fi sa ne ajutam daca putem si daca nu....atat.
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Nu era nici o ironie. Punctam faptul ca multa lume se pierde in amanunte; indiferent daca folosim o platina sau un delcou su senzori hall, bobina trebuie comandata intr-un singur mod.
Asa cum a spus @sorin, este suficient sa legi firul turometrului la bobina.
Ce sa zic... nu cred ca multa lume este asa sensibila ca tine
.
Asa cum a spus @sorin, este suficient sa legi firul turometrului la bobina.
@Marian, ironia starneste spiritele si este unul din motivele pt. care oamenii se inteapa pe forumul acesta.
ce ar fi sa ne ajutam daca putem si daca nu....atat.
Ce sa zic... nu cred ca multa lume este asa sensibila ca tine

- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@MARIAN: aprinderea de pe BX este breakerless, adica fara platini. Am legat firul la bobina, dar nu merge.
Schema aprinderii la BX este asta:

Schema aprinderii la BX este asta:

Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Indicatiile de montaj spun ca firul de semnal se leaga la un plus.
Ma intreb daca pot lega firul asta la pinul 6 al modulului de aprindere?
Ma intreb daca pot lega firul asta la pinul 6 al modulului de aprindere?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Repet: NU merge. In disperare de cauza l-am legat si la + si la -
NU vrea
Daca il pun pe un motor cu platini merge din prima. Daca il pun pe un generator de semnal merge. Ma gindesc ca poate nu il leg eu unde trebuie. Pe schema aprinderii de BX pinul 6 de la modul e marcat ca se leaga la tacho. Poate acolo trebuie legat.
NU vrea

Daca il pun pe un motor cu platini merge din prima. Daca il pun pe un generator de semnal merge. Ma gindesc ca poate nu il leg eu unde trebuie. Pe schema aprinderii de BX pinul 6 de la modul e marcat ca se leaga la tacho. Poate acolo trebuie legat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
@Marian zice:
daca tie ti se pare ca eu sunt sensibil te amagesti singur.
numai ca nu prea sunt de-acord cu sfaturi in necunostinta de cauza si mai ales de solutie!
daca pentru tine sfatul pe care il recomanzi ca fiind bun nu inseamna mare lucru atunci cand nu e bun, pentru cel sfatuit poate insemna costuri, nu sentimentale ci pecuniare !
in cazul in discutie, nicum, are toate sansele sa parleasca turometrul dupa sfatul tau.
repet, impulsurile de pe bobina, primite de la aprinderea electronica, sunt de ordunul sutelor de volti curent mic spre deosebire de impulsurile primite dintr-o platina normala unde vorbim de 12-14.4v.
daca turometrul este proiectat pentru 14.4v cred ca se poate arde lejer.
sinceracum, ma vezi pe mine dand sfaturi juridice? nu ma pricep!
in schimb am vazut pe forum o multime de habarnisti care dau sfaturi pe care ei nu le-ar experimenta singuri pe cheltuiala lor.
de multa vreme nu imi amintise cineva ca e mai bine sa imi vad de treaba mea si sa nu ma chinui sa postez pareri personale cu pretentii de sfaturi avizate cand stiu ca de fiecare data trebuie sa ma cert cu orgolii mult mai mari decat orice obiectivism si pregatire!
promit sa ma rezum la lectura forumului si eventualele posturi spirituale ori intrebari!
scuze pentru mediul acid !
Ce sa zic... nu cred ca multa lume este asa sensibila ca tine .
daca tie ti se pare ca eu sunt sensibil te amagesti singur.
numai ca nu prea sunt de-acord cu sfaturi in necunostinta de cauza si mai ales de solutie!
daca pentru tine sfatul pe care il recomanzi ca fiind bun nu inseamna mare lucru atunci cand nu e bun, pentru cel sfatuit poate insemna costuri, nu sentimentale ci pecuniare !
in cazul in discutie, nicum, are toate sansele sa parleasca turometrul dupa sfatul tau.
repet, impulsurile de pe bobina, primite de la aprinderea electronica, sunt de ordunul sutelor de volti curent mic spre deosebire de impulsurile primite dintr-o platina normala unde vorbim de 12-14.4v.
daca turometrul este proiectat pentru 14.4v cred ca se poate arde lejer.
sinceracum, ma vezi pe mine dand sfaturi juridice? nu ma pricep!
in schimb am vazut pe forum o multime de habarnisti care dau sfaturi pe care ei nu le-ar experimenta singuri pe cheltuiala lor.
de multa vreme nu imi amintise cineva ca e mai bine sa imi vad de treaba mea si sa nu ma chinui sa postez pareri personale cu pretentii de sfaturi avizate cand stiu ca de fiecare data trebuie sa ma cert cu orgolii mult mai mari decat orice obiectivism si pregatire!
promit sa ma rezum la lectura forumului si eventualele posturi spirituale ori intrebari!
scuze pentru mediul acid !
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Ok, gentlemen, please calm down!
Nu are rost sa ne certam doar pentru atit. O sa merg simbata la nitro si o sa vedem exact la fata locului despre ce e vorba. Intre timp poate se opreste si ploaia.

Nu are rost sa ne certam doar pentru atit. O sa merg simbata la nitro si o sa vedem exact la fata locului despre ce e vorba. Intre timp poate se opreste si ploaia.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Nu vreau sa tin partea nimanui dar, in acest caz nu avem de-a face cu o aprindere electronica adevarata.
Aprinderea de la BX este identica cu cea de pe Oltcit 12 TRS, GSA si CX 22TRS si consta intr-un delcou cu senzor magnetic si un modul electronic care inlocuieste platina, practic este doar un modul cu un tranzistor de putere comandat de impulsurile formate in delcou. Nu exista surse in comutatie pentru ridicarea tensiunii, nu exista oscilatoare pt multiscanteie sau alte minuni.
La borna de comanda a bobinei ajung impulsuri de 12V.
Aprinderea de la BX este identica cu cea de pe Oltcit 12 TRS, GSA si CX 22TRS si consta intr-un delcou cu senzor magnetic si un modul electronic care inlocuieste platina, practic este doar un modul cu un tranzistor de putere comandat de impulsurile formate in delcou. Nu exista surse in comutatie pentru ridicarea tensiunii, nu exista oscilatoare pt multiscanteie sau alte minuni.
La borna de comanda a bobinei ajung impulsuri de 12V.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats