Turometru digital

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Turometru digital

Mesajde nicum » Mar 26-Sep-2006 20:49

Am facut un montaj, un turometru digital. Detalii aici: http://electronickits.com/kit/complete/meas/vek2625.htm
Montajul are 3 fire: +, - si IN (input). Citat din brosura: " The IN input in connected to the positive of the breaker. This point is easely found, as it is the only connecting point between the breaker and the coil. The condenser, which is also connected at that place, may stay as it is."
Problema e ca BX-ul nu are ruptor (platini). Baietasul meu de la bloc mi-a zis ca nu are unde sa-l conecteze si ca montajul e facut pentru masini mai vechi. Cam greu de crezut din moment ce principiul de functionare e super simplu: montajul numara impulsurile din aprindere. Am probat montajul pe o masina cu ruptor si a mers.
Orice ajutor va fi apreciat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 26-Sep-2006 20:57

Cum mah nu ai ruptor? Delcoul=ruptor distribuitor, bobina ai, sarma intre astea ai, mai trebuie vointa :D

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Mar 26-Sep-2006 22:47

din nefericire, desi delcoul mai poarta si denumirea generica de ruptor-distribuitor, modelele evoluate de delco inlocuiesc ruptorul propriuzis, adica platina, cu un senzor inductiv ce trimite impulsuri catre o aprindere electronica! aceasta la randul ei, prin tranzistorul final (de cele mai multe ori integrat intr-un circuit integrat) genereaza impulsuri sub forma de tensiune inalta curent mic catre bobina de inductie sau trafo inalte!

tu, @nicum, poti lua senmal pt turometru din 2 puncte ale circuitului: de la iesirea din delco, adica dupa senzorul inductiv si inainte de aprindere; de la iesirea din aprinderea electronica catre bobina de inductie.

prima solutie este relativ teoretica de vreme ce semnalul inductiv este mult prea slab si ar trebui construit un amplificator de semnal si este si foarte probabil sa influenteze smnalul catre aprindere! mult prea complicata varianta!

a doua solutie este cea corecta insa cu anumite specificatii: intrucat impulsurile catre bobina sunt de tensiune relativ inalta (de ordinul sutelor de volti), trebuie sa preiei semnalul printr-o rezistenta de 1-2Mo si sa comanzi baza unui tranzistor PnP rapid conectat cu colectorul la plus si emitorul la turometru !

evident, schema electrica este putin mai complexa decat am descris eu, implicand calculatiile polarizarii tranzistorului dar realizabila 100% de un amator cu costuri infime (max 50mii ).

Cum mah nu ai ruptor? Delcoul=ruptor distribuitor, bobina ai, sarma intre astea ai, mai trebuie vointa


@Marian, ironia starneste spiritele si este unul din motivele pt. care oamenii se inteapa pe forumul acesta.
ce ar fi sa ne ajutam daca putem si daca nu....atat.
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 27-Sep-2006 06:16

Cred ca trebuie conectat la minusul bobinei de inductie.(adica intre bobina si ruptor, care este un tranzistor in cazul tau......asta daca bobina are un plus permanent, si nu este alt tip de aprindere, la care s-a referit nitro-od)

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mie 27-Sep-2006 08:16

Nu era nici o ironie. Punctam faptul ca multa lume se pierde in amanunte; indiferent daca folosim o platina sau un delcou su senzori hall, bobina trebuie comandata intr-un singur mod.
Asa cum a spus @sorin, este suficient sa legi firul turometrului la bobina.
@Marian, ironia starneste spiritele si este unul din motivele pt. care oamenii se inteapa pe forumul acesta.
ce ar fi sa ne ajutam daca putem si daca nu....atat.

Ce sa zic... nu cred ca multa lume este asa sensibila ca tine :oops: .

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 27-Sep-2006 09:36

@MARIAN: aprinderea de pe BX este breakerless, adica fara platini. Am legat firul la bobina, dar nu merge. :(
Schema aprinderii la BX este asta: Imagine
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mie 27-Sep-2006 10:13

Asta spuneam mai sus...daca ne imaginam in locul modulului 5 o platina obtinem pe bobina acelasi lucru adica putem monta turometrul chiar in locul indicat pe schema originala(minusul bobinei)

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 27-Sep-2006 11:07

Indicatiile de montaj spun ca firul de semnal se leaga la un plus.
Ma intreb daca pot lega firul asta la pinul 6 al modulului de aprindere?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 27-Sep-2006 11:21

La minusul bobinei ajunge plusul :lol: prin primarul bobinei.
Leaga-l cum a zis si Marian, si daca a mers la aprinderea cu platina, va merge si la tine.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 27-Sep-2006 12:57

Repet: NU merge. In disperare de cauza l-am legat si la + si la -
NU vrea :cry:
Daca il pun pe un motor cu platini merge din prima. Daca il pun pe un generator de semnal merge. Ma gindesc ca poate nu il leg eu unde trebuie. Pe schema aprinderii de BX pinul 6 de la modul e marcat ca se leaga la tacho. Poate acolo trebuie legat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 27-Sep-2006 14:14

Mai incearca o data :)
Pinul 6, in figura de mai sus, se leaga la senzorul din delcou.
Turometrul (tacho) se leaga la minusul bobinei(pinul 1)

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Joi 28-Sep-2006 08:48

@Marian zice:
Ce sa zic... nu cred ca multa lume este asa sensibila ca tine .


daca tie ti se pare ca eu sunt sensibil te amagesti singur.
numai ca nu prea sunt de-acord cu sfaturi in necunostinta de cauza si mai ales de solutie!
daca pentru tine sfatul pe care il recomanzi ca fiind bun nu inseamna mare lucru atunci cand nu e bun, pentru cel sfatuit poate insemna costuri, nu sentimentale ci pecuniare !
in cazul in discutie, nicum, are toate sansele sa parleasca turometrul dupa sfatul tau.
repet, impulsurile de pe bobina, primite de la aprinderea electronica, sunt de ordunul sutelor de volti curent mic spre deosebire de impulsurile primite dintr-o platina normala unde vorbim de 12-14.4v.
daca turometrul este proiectat pentru 14.4v cred ca se poate arde lejer.
sinceracum, ma vezi pe mine dand sfaturi juridice? nu ma pricep!
in schimb am vazut pe forum o multime de habarnisti care dau sfaturi pe care ei nu le-ar experimenta singuri pe cheltuiala lor.
de multa vreme nu imi amintise cineva ca e mai bine sa imi vad de treaba mea si sa nu ma chinui sa postez pareri personale cu pretentii de sfaturi avizate cand stiu ca de fiecare data trebuie sa ma cert cu orgolii mult mai mari decat orice obiectivism si pregatire!
promit sa ma rezum la lectura forumului si eventualele posturi spirituale ori intrebari!
scuze pentru mediul acid !
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 28-Sep-2006 08:52

Ok, gentlemen, please calm down! :)
Nu are rost sa ne certam doar pentru atit. O sa merg simbata la nitro si o sa vedem exact la fata locului despre ce e vorba. Intre timp poate se opreste si ploaia.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Joi 28-Sep-2006 08:52

@Marian, ca o paralela la modul tau de a simplifica lucrurile sa spunem ca putem, cu succes, inlocui televizorul cu un bec cu antena !....amandoua au filament.
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Joi 28-Sep-2006 09:00

Nu vreau sa tin partea nimanui dar, in acest caz nu avem de-a face cu o aprindere electronica adevarata.
Aprinderea de la BX este identica cu cea de pe Oltcit 12 TRS, GSA si CX 22TRS si consta intr-un delcou cu senzor magnetic si un modul electronic care inlocuieste platina, practic este doar un modul cu un tranzistor de putere comandat de impulsurile formate in delcou. Nu exista surse in comutatie pentru ridicarea tensiunii, nu exista oscilatoare pt multiscanteie sau alte minuni.
La borna de comanda a bobinei ajung impulsuri de 12V.


Înapoi la “Electrica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats