Pagina 1 din 2

am uitat inca ceva legat de electrica - turometru

Scris: Sâm 25-Noi-2006 14:06
de alex319
am senzorul si toate firele pt turometru dar la bord nimic care ar arata ca turometru.se poate face ceva , se poate inlocui tot planseul sai spun asa cu unul cu torometru?


alex 319 BX 1,4 -85

Scris: Sâm 25-Noi-2006 14:38
de cbx
incearca sa fi mai explicit.Ex. :bordul este tip ?La anul de fabricatie trebuie sa fie serie 1,ceasurile de bord se pot schimba dar atentie sunt mai multe modele.Totusi e de verificat instalatia inainte de schimbare.

Scris: Sâm 25-Noi-2006 14:39
de alex319
se poate sa fie bateria? sa aiba un scurt ceva, imi pare rau ca not ajunge maine la intalnire, mie frica ca ma lasa in drum :(

Scris: Sâm 25-Noi-2006 15:31
de nicum
Nu prea... oricum consumul la baterie se poate verifica. Iei contactul si inserezi un ampermetru. Daca n-ai alarma curentul indicat trebuie sa fie 0. Daca ai alarma, consumul trebuie sa fie in jur de 50 - 150mA. Daca ai un consum mai mare, poti sa faci asa: cu ampermetrul inserat in circuit, te apuci sa scoti cite o siguranta. Vezi unde scade consumul si apoi vezi de ce e responsabila siguranta respectiva si apuca-te si investigheaza in directia respectiva.
Bafta!

Later edit: La BX seria I doar echiparea TRS a avut turometru. Eu am RS si nu a avut turometru din fabrica. La seria I turometrul e de tip VU-metru cu leduri (1 led = 200 de ture), pozitionat sub vitezometru.

Scris: Sâm 25-Noi-2006 16:06
de alex319
am inteles, oricum sapt viitoare o sa iau la mana tot ce se poate in materie de cabluri, fire sa vad daca e ceva in scurt, am auzit ca si de la contact ar putea fi, nu stiu ce sa cred.
2. iar trb cu turometru, presupun ca ii pot pune cu leduri, ramane doar sa gasesc

Scris: Sâm 25-Noi-2006 19:18
de khan
sa fie neaparat bordul pentru motorele pe benzina (adica sa inceapa rosu mai sus de 5500), cele la care incepe rosu la ~4700 sint de diesel si nu primesc acelasi tip de semnal de la motor

Scris: Vin 02-Feb-2007 16:10
de dan1972
Ce e cu senzorul acela de pe partea din spate a blocului (spre volanta)care e legat cu mufa de diagnoza printr-un cablu ecranat???????
De fapt ce se poate diagnostica prin acea mufa la un motor pe carburator???Ce informatii poti obtine???Mentionez ca nu-mi merge turometrul.

Scris: Vin 02-Feb-2007 17:55
de eugenro2001
Mufa aceea are in ea (+) si (-). Senzorul este un senzor 8) care genereaza impulsuri prin citirea unei adancituri pe volant. Deci 1impuls/rotatie.

Scris: Lun 05-Feb-2007 15:44
de dan1972
Bun!Am inteles dar la ce foloseste asta?Ce treaba are cu diagnoza?La ce se poate folosi aceasta informatie?

Scris: Mar 06-Feb-2007 13:58
de khan
pe vremea cind a aparut BX-ul existau alte tipuri de computere de diagnoza. una din valorile ce trebuiau masurate exact, ca si in zilele noastre, era turatia. de aia exista acel senzor acolo. poate da informatii cu exactitate f mare tocmai datorita principiului de constructie

Scris: Mar 06-Feb-2007 14:59
de dan1972
khan - Eu am dubii in privinta faptului ca acel senzor masoara turatia motorului.De ce spun asta?!? In schema electrica a BX-ului, acea mufa de diagnoza are 5 sau 6 pini.

1 si 2 - duc la bobinajul senzorului
3 - este ecranajul acestor doua fire ale senzorului
4 - este un + prin contact (cred)
5 - este un fir ce ia semnal de pe bobina de inductie (pe acelasi fir cu
semnalul pt.turometru
De aceea spun ca nu stiu daca foloseste la citirea turatiei, fiindca oricum ia semnal de pe aprindere.
Dar probabil ca le citeste din doua locuri si le compara (cred).Nu stiu cu precizie si de aceea am apelat la forum.

Scris: Mar 06-Feb-2007 15:38
de eugenro2001
Iti spun eu de ce ia semnal si de pe volant si de pe bobina de inductie.
De pe volant citeste PMH si facand camparatia cu impulsurile dela bobina se poate afla care este impulsul pt cilindrul 1 si se poate corecta/regla avansul fara stroboscop.

Scris: Mar 06-Feb-2007 18:23
de dan1972
Am inteles! In conditiile de la noi in tara cata vreme nu exista testerul acela special Citroen, la ce s-ar putea folosi acel senzor???Sau il tinem de pomana acolo.

Scris: Mar 06-Feb-2007 21:21
de MARIAN
la ce s-ar putea folosi acel senzor???Sau il tinem de pomana acolo.

Daca vrei sa foloseste acel senzor, te poti complica folosind un turometru de diesel. :D

Scris: Mie 07-Feb-2007 10:34
de eugenro2001
dan1972 scrie:Am inteles! In conditiile de la noi in tara cata vreme nu exista testerul acela special Citroen, la ce s-ar putea folosi acel senzor???Sau il tinem de pomana acolo.


Asa e construita masina. Nu cred ca cere de mancare, asa ca de ce te deranjeaza?