Pagina 1 din 1
cum pot verifica bujiile incandescente?
Scris: Mie 13-Dec-2006 12:19
de DanT
Scris: Mie 13-Dec-2006 12:56
de eugenro2001
Cel mai simplu este sa vezi daca nu sunt intrerupte. Fie cu ampermetrul fie desfaci firul si in timp ce releul este cuplat vezi daca face scanteie cand atingi firul de bujie dar... ATENTIE SA NU PUI FIRUL PE MASA!
Scris: Mie 13-Dec-2006 13:10
de DanT
multumesc, eugen!
masuratul lor este similar cu al unei rezistente de putere?
si pentru asta ar trebui sa le desfac de pe masina? daca da, cum se face asta?
sefesfac firele de legartura si apoi se sco de acolo? cu ce cheie, tubulara de cat?
multumesc
Scris: Mie 13-Dec-2006 13:26
de dj01fad
le desfaci cu tubulara sau inelara de 12; sa nu dai cu fixa ca se strica.
Scris: Mie 13-Dec-2006 13:31
de jgr1001
La mine se desfac cu cheia inelara cu dublu cot de 12. Inainte de asta trebuie desfacut firul de alimentare (cu cheia de 8 )
Eu le-am probat empiric: am pus din nou pe bujie unul din firele de legatura, pe care l-am tinut apasat pe (+) la baterie. Cu corpul bujiei am facut masa pe pompa hidraulica. Bujia ar trebui sa devina incandescenta in mai putin de 10 secunde
Trebuie sa folosesti manusi de piele cand faci treaba asta

Scris: Mie 13-Dec-2006 13:38
de khan
cel mai simplu le probezi scotind firul de alimentare si apoi, cu un fir de la plus, pui pe fiecare. unde nu face scinteie la atingere inseamna ca bujia respectiva e arsa. ca sfat iti recomand sa le schimbi pe toate odata cu bujii noi. daca au fost schimbate asa si pina acum, vor incepe sa cedeze pe rind si in loc sa faci o singura data operatiunea, o vei face de cel putin 2 ori.
Scris: Mie 13-Dec-2006 14:35
de DanT
aha ... multumesc mult...
eu nu stiu cum au fost schimbate pana acum ca nu am facut asta pana acum si nu stiu despre aspectul asta din istoricul masinii ...
prin urmare ...se vor schimba toate. cu tubulara sau inelara de 12 si cu cheie de 8 se desface firul ... ;-)
repetam lectia!
multumesc