Pagina 1 din 2

Aeroterma incalzire

Scris: Joi 25-Noi-2004 08:02
de Draku
Bineinteles, odata cu venirea frigului, componentele inst. de incalzire incep sa faca greva.
cine imi poate spune si mie daca se poate ajunge usor la motorul aerotermei (lagarele trebuie unse un pic) pt ca a capatat un scartait f "discret", dar f enervant
sau este mai bine sa ma obisnuiesc cu el, intrucat se ajunge greu la "locul faptei" (am trait experiente de acest fel, am demontat jumatate de bord sa ajung la acest motor, dar nu la citromobil)
numai bine

Scris: Joi 25-Noi-2004 09:07
de WLD
Spre norocul tau, BX-ul are motorul aerotermei afara !
Este "cutia" aceea de plastic din compartimentul dintre motor si habitaclu. Este prinsa cu 3 sau 4 suruburi cu cap de 10.
Mai departe te descurci ca esti baiat priceput :)

Scris: Joi 25-Noi-2004 09:49
de Draku
:D
ce bine ca se ajunge usor la motor...
vazusem si eu cutia respectiva, dar nu stiam daca se poate ajunge pe acolo la motoras
grila aia din fata parbrizului trebuie scoasa sau nu?

Scris: Joi 25-Noi-2004 09:53
de Draku
mi-ar place sa cred ca acesta "liniste" de pe forum se datoreaza faptului ca nimeni nu mai are probleme cu masina si toate merg impecabil
asta nu inseamna ca nu putem discuta despre alte lucruri, nu ?

Scris: Joi 25-Noi-2004 21:04
de WLD
Draku scrie::D

grila aia din fata parbrizului trebuie scoasa sau nu?


Trebuie scoasa. Dar nu e prinsa decat in 2 suruburi pe lateral si un fel de piulita mare din plastic - la axul stergatorului.

In legatura cu linistea... daca toate masinile merg ok atunci asta nu poate decat sa ne bucure :)

aeroterma

Scris: Mar 30-Noi-2004 13:26
de niros
Am desfacut si eu aeroterma pentru ca huruia la viteza maxima si am constatat ca saiba metalica ce trebuia sa faca un contact ferm intre axul motorului si elicea din plastic se decalibrase si elicea patina pe ax. Dupa mai multe incercari de calibrare nereusite am pus un colier cu care am strins elicea din plastic pe axul motorului dupa care am pus si saiba. Acum totul este ok iar debitul de aer este mult mai mare. Sper ca pentru mult timp.

Scris: Mar 30-Noi-2004 17:55
de Draku
io inca nu am apucat sa o desfac
dar debitul de aer nu mai este asa de mare pt ca pe sita de absorbtie am pus filtru de hota sa nu mai intre praf inauntru pe aerisiri

Scris: Mie 01-Dec-2004 21:25
de Draku
asaaaaaa......
dupa ce v-am povestit mai sus, am reusit sa desfac aeroterma din cauza unui mic scartait ocazional, altfel ventilatorul fiind f silentios...
desfacut, uns, curatat colector la rotor, montat la loc
concluzia: acum "fluiera" la toate vitezele, isi face simtita prezenta bine de tot :evil:
am rezolvat-o cum s-ar spune......
ati patit asa ceva? aveti vreo idee ce ar putea sa faca zgomot, cum as putea s-o "refac" la loc?
cum s-ar zice, sa dreg ce-am reparat... :lol:
numai bine

aeroterma

Scris: Joi 02-Dec-2004 09:00
de niros
Probabil ca ai patit si tu acelasi lucru. Elicea din plastic nu mai face contact ferm cu axul motorului si patineaza. Incearca solutia pe care am incercat-o eu si o sa dea rezultate.

Scris: Joi 02-Dec-2004 19:43
de Draku
tocmai aia e, ca pe tovarasa elice-turbina n-am reusit s-o scot, desi am incercat, era destul de (foarte) bine intepenita pe axul ruginit si am renuntat
dar cred ca sambata o desfac din nou (iarasi :) )
mama ei.....

elice

Scris: Vin 03-Dec-2004 08:00
de niros
Atentie foarte mare. Saiba metalica este infipta cu trei picioruse in elicea de plastic. In mod normal, daca o fortezi putin ar trebui sa iasa mai intai saiba si apoi elicea. La mine de exemplu, elicea a iesit greu si dupa scoaterea saibei. Dar mare grija pentru ca daca strambi saiba prea rau s-ar putea sa nu o mai poti monta astfel incat sa faca contact ferm cu axul ventilatorului. De asemenea daca reusesti sa scoti elicea o sa vezi ca axul motorului are un pic de uzura in zona de contact cu elicea din plastic. Daca nu reusesti sa o mai pui la loc incearca varianta mea si totul o sa fie bine.
Succes.

Scris: Vin 03-Dec-2004 11:45
de Draku
pai da, am incercat sa scot saiba aia si s-au rupt 2 picioruse dar n-a vrut sa iasa, asa ca am renuntat. oricum, turbina e intepenita f bine pe ax si nu iese
am uns lagarul respectiv cu o seringa cu ac prin gaurile din turbina....

aeroterma

Scris: Sâm 04-Dec-2004 10:01
de niros
Din pacate sugestia mea cu saiba a ajuns prea tarziu. Dar trebuie totusi sa incerci sa blechezi prin alta cale elicea de plastic pentru ca mai devreme sau mai tarziu aceasta o sa desprinda si o sa patineze pe ax. Deasemenea este foarte importanta pozitia acesteia fata de cutia in care este asezata. Probabil ca a ruginit axul si elicea sta blocata momentan. Dar mai bine o rezolvi acum decat la iarna la -15 grade. Deci incearca sa o scoti, scoate motorul cu elice cu tot (vezi ca are doua suruburi cu hexagon de 8), incearca sa lovesti usor axul, curata bine motorul (probabil este plin de praf), greseaza bine, monteaza-l la loc si nu vei mai avea probleme. Vezi ca pentru eficienta maxima elicea trebuie sa fie pozitionata cu partea superioara cat mai aproape de gura de admisie aer.
Succes.

Scris: Lun 06-Dec-2004 00:52
de khan
mai e o bucsa metalica din otel (din pacate) in interiorul motorului care scirtiie la fel de frumos, daca e aia nu prea ai ce sa faci, ar trebui sa schimb motorul cu totu'. incearrca sa adaptezi ceva, du-te cu el in mina la un mag de piese la mina a doua si vezi cu ce seamana

Scris: Mar 14-Dec-2004 23:51
de Draku
bai ce frumos mergea inainte sa umblu eu la motorul ala.....
imi vine sa-mi trag palme.....