Pagina 1 din 1

fir topit

Scris: Lun 12-Mar-2007 23:19
de gaby_02nnf
salutare am o problema ce ma tot sacaie de cateva zile -mia cazut firul de excitatie de la alternetor si mi sa topit firul care merge de la bobina la panoul de sigurante si cel de pe bobina la releul de incarcare \am incarcarea facuta cu releu mecanic cala dacie asa e de 12 ani si nam avut probleme cu ea pana acum \dupa ce am schimbat firele am observat ca vine plus pe firul de excitatie nu mai inteleg ce se intampla ...mi frica sa nu iau foc ca am si GPL

Scris: Lun 19-Mar-2007 00:35
de gaby_02nnf
nu ma ajuta nime asa complicatai problema
:?:

Scris: Lun 02-Apr-2007 21:26
de cdires
cred ca poti suspecta o atingere de fire sau un scurt pe undeva si n-ai altceva de facut decat sa le iei pe rand. sa vezi de unde vine chestia.. poate ai mai multe fire topite...

Scris: Mar 03-Apr-2007 01:06
de dj01fad
daca ai modificare cu releu mecanic, e normal sa vina plus pe firul de excitatie. vine plus, dar nu chiar 12; variaza de la 12 imediat dupa pornire iar apoi se stabilizeaza undeva sub 6; daca tu ai 12 pe firul de excitatie, in acest caz ai o problema:
- ori releul nu mai e bun
- ori ai contact imperfect
- ori alternatorul are o problema la vreun carbune ceva sau vreo dioda din punte.

incearca sa verifici incarcarea, care oricum cred ca nu prea e, si ne mai dai de veste.

Re: fir topit

Scris: Mar 03-Apr-2007 11:21
de nicum
gaby_02nnf scrie:salutare am o problema ce ma tot sacaie de cateva zile -mia cazut firul de excitatie de la alternetor si mi sa topit firul care merge de la bobina la panoul de sigurante si cel de pe bobina la releul de incarcare \am incarcarea facuta cu releu mecanic cala dacie asa e de 12 ani si nam avut probleme cu ea pana acum \dupa ce am schimbat firele am observat ca vine plus pe firul de excitatie nu mai inteleg ce se intampla ...mi frica sa nu iau foc ca am si GPL


Din seria inventiilor la BX... pariez ca s-a lucrat serios la adaptare.
Daca pe excitatie e + si pe sasiu e -, ghici ce iese.
Ai 2 variante:
- repari adaptarea. Ma mir ca nu ai avut probleme pina acum. Releul mecanic de dacie e foarte nefiabil, ba supraincarca, ba nu incarca deloc, citeodata merge chiar bine. Evident nimeni nu poate garanta siguranta si fiabilitatea lucrarii si nu recomand varianta asta
- pui un alternator care trebuie. Pe BX s-au montat Paris-Rhone, Bosch sau Mitsubishi. Primele 2 tipuri s-au montat pe o gramada de masini franceze si nu numai, asa ca ai sanse mari sa gasesti asa ceva pe la dezmembrari.
Citat din manualul de service:
BX 16 and BX 19 (pre Feb 1984) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Melco A 002 T 26 391
Bosch A 120 427 141
Regulator . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Melco A 866 T 03 870
Bosch 1 1973 311 100
BX 16 and BX 19 (from Feb 1984) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bosch 0 120 489 258 259
Paris-Rhone A 13 N 95
Mitsubishi am eu, dar nu stiu codul, oricum au fost o serie mica.