Pagina 1 din 1
Nici o legatura cu citroen -- "curent cu sens unic"
Scris: Sâm 23-Iun-2007 19:48
de mbc
Ce se poate face pentru a obliga curentul sa mearga doar de la punctul a la b, nu si de la b la a. De exemplu: doresc o baterie suplimentara care sa imi alimenteze frigiderul, sistemul audio, etc din masina si doresc sa leg aceasta baterie in paralel cu prima pentru a se incarca de la alternatorul masinii, dar in situatia in care motorul este oprit si bateria secundara se descarca (eventual complet) sa nu se descarce si bateria principala pentru a putea porni motorul. Stie cineva ceva? Vreau sa imi fac chestia asta in bxul meu si vreau sa imi mearga frigiderul tot timpul (o apa rece permanent :P )
Scris: Sâm 23-Iun-2007 20:19
de nicum
Bateria a doua se leaga + la + si - la - adica in paralel. Ce vrei tu pur si simplu nu se poate, pentru ca un frigider auto consuma foarte mult. Poti sa calculezi exact in cit timp se decarca o baterie cu un anumit consum. In mers e altceva.
Scris: Sâm 23-Iun-2007 20:23
de cbx
o lada frigorifica de 28 de litri , descarca o baterie de 55 A in 12 ore . Proba am efectuat-o pe Dacie.Pt perioada de timp in care masina este oprita poti folosi adaptoare de la 220 la 12 v
Scris: Sâm 23-Iun-2007 20:50
de sorin.
Ce se poate face pentru a obliga curentul sa mearga doar de la punctul a la b, nu si de la b la a.
Cu o dioda cu o valoare corespunzatoare.
Scris: Sâm 23-Iun-2007 21:04
de mbc
sorin: mai multe detalii: ce fel de dioda, cum sa o leg?
Scris: Sâm 23-Iun-2007 21:07
de mbc
"frigider" ma refeream mai mult la o cutie frigorifica de vreo 5 litri pentru o sticla de apa. atat. nu la mai mult. nu mancare sau alte faze. ideea e ca in cazul in care las frigiderul mult timp sa nu raman fara baterie de pornit masina. is aprope sigur ca se poate. in cel mai rau caz pun un releu care cupleaza legatura dintre baterii cand motorul este pornit (pus contactul eventual) si cand se opreste motorul decupleaza legatura si daca se descarca a doua baterie asta e, prima tot e destula pentru a porni motorul. Eu fac mai multe curse scurte prin oras si un frigider unde sa gasesc permanent un santal rece ar fi super pentru mine.
Scris: Sâm 23-Iun-2007 23:07
de cristian_v
Legi bateria in paralel cu cea de la masina, dar prin intermediul a doua diode, ca sa o decuplezi si masa si plusul.
Cred ca ar fi mai bine sa cauti un electrician, pentru alesul diodelor, curentii de incarcare pot sa fie mari, sau eventual sa pui si niste relee ca sa nu prajesti diodele.
Scris: Dum 24-Iun-2007 16:09
de cit_a
mai alin ! ceea ce vrei e foarte simplu , binenteles daca cunsti ce este anodul si catodul unei diode , dupa aceea treci la legaturi , practic dioda (nici nu ai nevoie de doua ) are rolul de a conduce curentul spre bateria suplimentara si in momentul opririi motorului blocheaza bateria de baza si ramane suplimentara , exact cum ai vrut tu . apropo vezi ca-ti trebuie o dioda destul de buna care sa reziste la curentul de incarcare a bateriei suplimentare.
Scris: Dum 24-Iun-2007 16:14
de nicum
alin.banc scrie:"frigider" ma refeream mai mult la o cutie frigorifica de vreo 5 litri pentru o sticla de apa. atat. nu la mai mult. nu mancare sau alte faze. ideea e ca in cazul in care las frigiderul mult timp sa nu raman fara baterie de pornit masina. is aprope sigur ca se poate. in cel mai rau caz pun un releu care cupleaza legatura dintre baterii cand motorul este pornit (pus contactul eventual) si cand se opreste motorul decupleaza legatura si daca se descarca a doua baterie asta e, prima tot e destula pentru a porni motorul. Eu fac mai multe curse scurte prin oras si un frigider unde sa gasesc permanent un santal rece ar fi super pentru mine.
Pentru ca nu te pricepi, ai tendinta sa crezi ca se poate. Asa e, se poate, dar bateria se descarca foarte repede, ti-a dat si cbx un exemplu concret. Fi sigur ca daca se putea o bagau astia in practica la lista de dotari semi-utile, ca sa nu zic altfel.
Pentru ca nu esti electronist, e mai bine sa o lasi asa, nu de alta dar sa nu strici ceva.
Scris: Dum 24-Iun-2007 18:01
de mbc
stiu care e treaba cu consum, etc. dar daca un frigider imi descarca o baterie in 12 ore, pentru mine e perfect. orice mai mult de 5 ore imi convine
fac destul de multe drumuri scurte si...

Nu am de gand sa las frigiderul sa mearga peste noapte sau faze de genul. Recomandarea ta este foarte buna. nu sunt electronist, dar am ceva cunostinte in domeniu. trebuie sa vad cat consuma un astfel de frigider, sa vad ce gasesc si daca nu este alta varianta, incerc cu relee. teoretic ar trebui sa mearga. practic nu prea ar avea ce sa nu mearga.
Scris: Dum 24-Iun-2007 19:54
de sorin.
De mers o sa mearga, dar totul este sa mergi suficient cu masina ca sa reincarci bateria.
Scris: Dum 24-Iun-2007 20:10
de dj01fad
ceea ce vrei tu sa faci cu o baterie suplimentara, nu prea se poate realiza intr-o maniera fiabila; ma refer la cazul in care vrei sa folosesti tot o baterie auto; deci fizic se poate realiza, conectand in comun doar minusul, iar incarcarea o vei face printr-o dioda de mare putere; acum, ceea ce vreau eu sa spun prin nu va merge: sunt 2 aspecte si anume 1. prin dioda de mare amperaj o sa pierzi cam 1 volt din tensiunea de incarcare, iar 2. o baterie auto nu o sa tina. bateriile auto au un mod mai specific de functionare; nu este bine sa le descarci sub nici o forma mai mult de 30%, pentru ca la mai mult de 10 descarcari de genul asta o sa isi piarda calitatile si se strica. o baterie de masina, incarcata are 12,8V. inmomentul in care scade sub 11,8, atunci atinge pragul de descarcare de 30%. asa ca, iti recomand sa te gandesti foarte bine ca e posibil sa pagubesti mai mult decat sa castigi. se gasesc si baterii auto pe gel (deep cycle), cele speciale audio care rezista chiar si cateva mii de cicluri de descarcare drastica, dar cea mai ieftina care am gasit-o era la 8 mil.
Scris: Lun 25-Iun-2007 02:10
de bezz
si eu vroiam sa-i recomand un deep cycle

optional cu o instalatie audio de 1000W, ca sa asculte ceva cand se racoreste cu santalul

Scris: Mie 27-Iun-2007 23:09
de mbc
ioi...

la asta nici nu m-am gandit. probabil ca e mai bine sa imi iau direct de la magazin un santal rece (magazine sunt, thanks God) si ... ATAT. Faza care mi-a zis cineva (dj01fad) ma pune bine pe ganduri pentru ca am o baterie foarte slabita, si numai eu am descarcat-o complet de vreo 5 ori

si a mai mers vreo 5 ani inainte de a avea eu masina. am muscat-o o data la munte si chiar in seara asta, am lucrat putin la sistemul audio si am lasat dupa aceea muzica destul de tare (4 boxe MNC Devil, 400 si ceva de wati in total) si am facut un test complet al farurilor (aprins, stins de cateva ori sa verific releele si functionalitatea lor, tot timpul asta a mers si un neon verde in spate (l-am uitat pornit) plus iluminatul in portbagaj plus iluminatul interior etc

Partea nasoala e ca daca las masina nepornita 3 zile, nu o mai pot porni. trebuie ori sa incarca bateria la redresor ori sa iau curent de undeva. Cred ca urmeaza alta baterie. Merci de sfat. A fost decisiv. Voi ce baterie aveti? pe diesel.
Scris: Joi 28-Iun-2007 02:15
de dj01fad
eu am 100A cu 880A pe scurt. tine de 2 ani juma' binemersi, si pot sa spun ca la mine e chinuita
