Pagina 1 din 2

Ceasuri Suplimentare Bord

Scris: Sâm 20-Oct-2007 17:08
de dan1972
Am reusit sa ma ocup si de montarea acelor ceasuri suplimentare pt.temperatura apa si presiune ulei, despre care am scris in alt topic (O-Ring Delco - parca).Am facut si niste poze, dar nu stiu daca reusesc sa le incarc.
Montarea lor a fost facuta in bord, in spatiul liber din dreapta, unde sant becurile de temperatura apa.Am spus si atunci ca bordul are prevazut spatiu pt. asa ceva (cablajul pe folie...gauri in carcasa...panoul transparent prevazut cu gauri pt.ace) doar ca acel spatiu e mascat de o folie diferita.Mentionez ca sant necesare ceasurile Veglia originale, pe care eu le-am gasit in carcase separate, facute pt.a fi montate in afara bordului.Am adaptat 2 ace dintr-un bord de Xantia (pe care le-am capatat de la un om de suflet :).)
A trebuit sa inlocuiesc folia originala a bordului cu alte 3 folii din autocolant, suprapuse (una neagra cu gradatiile decupate,alta alba semiopaca si alta verde).
Cablajul bordului a avut alimentare cu + si -, dar a trebuit sa trag fire din mufa alba cu 10 papuci (dreapta) a bordului, pana la motor, ca sa pot lua semnal de la sonde.
Acum mai trebuie sa mai montez si sonda de presiune ulei si apoi sa etalonez aparatele, in functie de altele noi la care nu s-a umblat (fiindca daca am scos acele indicatoare vechi, clar nu am mai nimerit pozitia in care sa indice ce trebuie.
:).Cu ocazia asta am depistat ca am termostatul blocat pe pozitia deschis, faza care altfel ar fi trecut neobservata, daca nu as fi montat aceste aparate de masura (fiindca nu as fi stiut multa vreme ca motorul meu functioneaza la 70-75 grd C, si nu la 86-90.
Nu au iesit super aspectuase si probabil ca unii vor spune ca e tiganie ce am facut eu, dar asta e tot ce am reusit sa fac cu mijloace proprii si in plus, aceste aparate chiar isi vor face treaba.
Ironia a facut ca dupa ce am terminat de montat aceste aparate sa vad in catalogul de piese pt.BX si aparatele originale Veglia, complete, plus sondele care se monteaza pe motor.Nu am avut curiozitatea sa cer niste preturi la magazinul unde comand de obicei, fiindca banuiesc ca sant scumpe.Dar poate fi o varianta pt.cei care stau mai bine cu banii si nu vor sa se complice cu improvizatii.Deci ele se pot comanda fara nici o problema.

Var og sa ma ajutati sa incarc pozele pe www.imageshack.us.Nu stiu ce Dumnezeu nu se incarca.Probabil ca nu stiu eu sa utilizez acest site.

bordul lui Dan

Scris: Joi 25-Oct-2007 09:03
de retro
Imagine Imagine Imagine Imagine

Scris: Joi 25-Oct-2007 15:37
de dan1972
Multumesc Catalin!Eu nu am reusit sa le incarc.

ceasuri

Scris: Dum 28-Oct-2007 08:29
de sandor mihai
estetic a iesit chiar fain.utilitatea ceasului care indica temperatura apei e incontestabila .in schimb,presiunea uleiului cel putin la bx e cam inutila,ma refer la ceas nu la led,deoarece practic nu sunt probleme cu ea.pompa de ulei e robusta ,debit foarte mare si relativ bine protejata la lovituri in baie.am desfacut motoare diesel de bx cu 2-300 000 km care aveau cuzineti absolut noi si fusurile in stare perfecta.cuzinetii erau sigur originali.

Scris: Lun 29-Oct-2007 13:58
de dan1972
Multumesc pt.aprecieri!Probabil ca sant eu prea pretentios.:).
Cu presiunea de ulei, cred ca am fixatie de la Oltcit-uri.:), care in permanentza au pus probleme.M-am gandit ca e util sa stiu cum evolueaza presiunea de ulei.Chestia asta poate furniza informatii despre starea uleiului sau contaminarea lui cu diverse.
E utila informatia cu lagarele care rezista 300.000 Km.Chiar nu m-as fi asteptat sa tina atat.Acum...sigur...nu stiu cati Km are motorul masinii mele.Am cumparat-o asta iarna si nu stiu daca sant Km reali.

Scris: Lun 29-Oct-2007 21:11
de mariusbv
imi cer scuze ca ma bag si eu in seama ..... dar daca tot e vb de ceasuri , va intreb si eu un lucru: indicatorul de ulei in ce parte trebuie sa stea in timpul mersului?..... ma refer la cel standard al masinii nu la unul de presiune. multumesc .. si scuze de off

Scris: Mar 30-Oct-2007 19:56
de dan1972
Acela e un indicator de nivel al uleiului din baia motorului, care iti indica nivelul cand pui contactul, iar dupa ce ai pornit motorul, acul lui se duce mai jos si se stinge automat si lumina din spate.Nici eu nu am inteles prea clar cum ar trebui sa functioneze corect acel indicator, dar banuiesc ca trebuie sa stea pe zona verde (sa nu intre in zona rosie, la citirea dinainte de a porni motorul).Dupa aceea e firesc sa scada nivelul, fiindca trage pompa si urca uleiul in motor (o parte din el).

Scris: Mar 30-Oct-2007 20:18
de razzwan
dar da ca esti mofturos si crezi ca nu au iesit bine .. de ce nu te-ai gandit la unele tuning cu plasma care se prinde de stalpu masinii ;) ce zici :D

Scris: Mar 30-Oct-2007 23:36
de dan1972
Stiu Razvan!Numai ca bugetul meu e super-limitat si am tot intins de el si am tot intins, incat acum nu prea mai merge.:).Am ramas cu multe alte lucruri in urma si nu-mi mai permit investitii.Nu rezolv decat urgentele, sau ce pot face cu bani putini si asta e!...Pana trece furtuna.:).
Sincer, nu stiu ce as alege...Sa pun ceasuri pe stalp, moderne si aspectuase, sau sa-mi comand unele originale Veglia pe care sa le bag in bord, acolo unde le e locul.
Cam in tot ce fac la masina asta, se da o lupta...Sa modific cu nou, sau sa restaurez numai cu piese si accesorii originale.
Daca modifici si "tunnezi" risti sa pici in ridicol si tre sa fii foarte atent sa nu pui pe masina decat ce i se potriveste.Daca mergi pe versiunea originala e exagerat de scump...Chiar nu stiu cum e mai bine.

Scris: Mie 31-Oct-2007 09:55
de eugenro2001
Referitor la indicatorul de nivel de ulei - dupa ce se pune contactul, deci se alimenteaza indicatorul, se aprinde si becul din spatele lui si acul se deplaseaza indicand nivelul uleiului din baie.
Dupa ~ 15s becul se stinge iar acul revine la zero doarece indicatorul nu mai este alimentat. Asta deoarece dupa pornirea motorului nu ar mai putea indica un nivel corect.
La unele modele acest ceas are functie dubla, nivel de ulei si presiune ulei. Dupa terminarea perioadei de masurare a nivelului circuitul electronic al ceasului comuta pe masurarea presiunii.
Diferenta este minora, pe cablajul circuitului electronic mai sunt montate doua rezistente si un condensator si bineinteles exista si sonda analogica de presiune de ulei montata pe motor.

Scris: Mie 31-Oct-2007 17:19
de dan1972
eugenro2001 - Ai cumva schema electronica a acelui cablaj si ce modificari trebuie facute (ce piese si unde se adauga)???

Scris: Mie 31-Oct-2007 17:38
de eugenro2001
Nu am ridicat schema la montajul pt indicatorul de nivel de ulei dar ma voi uita la piesele alea suplimentare.

Scris: Mie 31-Oct-2007 17:43
de dan1972
Ok.Merci!Tare vreau sa vad care sant diferentele exact.

Scris: Sâm 22-Dec-2007 12:57
de dan1972
revin cu cateva randuri...Ceasul de temperatura -apa, m-a ajutat deja, cel putin o data.Acum cateva saptamani, intr-o zi mai calda,in timp ce ma deplasam prin aglomeratie, am vazut ca a urcat apa la 100 de grade.Asta pentru ca nu au facut contact firele de la termocupla electroventilatorului.
Am oprit, am rezolvat problema, dar fara sa fierb motorul.
Legat de presiunea de ulei...Stie cineva ce valoare trebuie sa aiba???
La mine, cu motorul rece, urca la 3,5-4 Atm., iar la cald, in relanti am cam 2,5 Atm. iar in turatie nu cred ca urca mai mult de 3,5.Ma surprinde ca nu variaza foarte mult.
Mentionez ca am uleiul si filtrul schimbate si e Castril Edge 10 W 60.
E normal???Sant normale valorile obtinute???

Scris: Vin 18-Ian-2008 20:33
de dan1972
Chiar nu stie nimeni ce valoare trebuie sa aiba presiunea de ulei, la BX 19-motor D2A (159)???
Am cautat in manualul de service, dar nu e specificat nimic.
In manualul de Oltcit, scria clar. Trebuie sa aiba 4,7 Atm la 4000 rpm cu uleiul la 80 grd.C. Dar pt. BX nu am gasit nimic.