inchidere centralizata bx
Moderator: Echipa Tehnica
inchidere centralizata bx
am si eu o problema cu inchiderea in momentul in care inchid portiera stanga se inchide doar haionul si celelalte 3 portiere raman deschise,iar daca inchid portieradrapta nu se mai inchide nici haionul
PS am demontat panoul interior al portierei stg fata si am constatat ca in momentul actionarii yalei vine curent la mufa cu 2 fire (pot fi defecte toate 4 motorasele)
PS am demontat panoul interior al portierei stg fata si am constatat ca in momentul actionarii yalei vine curent la mufa cu 2 fire (pot fi defecte toate 4 motorasele)
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
inchidere
eugen trebuie, desi nu-mi face placere, sa te contrazic.si usa pasagerului comanda inchiderea/deschiderea usilor.la toate bx-urile cu inchidere.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
inchidere
desfa un panou,iti dau un actuator ii bagi mufa si vedem ce face.simplu.pregateste banii ca te rezolv.



BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Ai scris ca usa din st merge. Iar masuratoarea pe mufa cu multimetrul nu este concludenta, daca firul este aproape intrerupt in punctul respectiv se face contact imperfect iar la un consum mai mare - de ex actuatorul, tensiunea va scadea si deci nu va putea actiona complet inchiderea.
Desfa panourile usilor care nu functioneaza si verifica.
Pe actuator exista doua mufe - cel putin asa e la cx, una mai mica si una mai mare, una e alimentarea iar alta este un contact intern. Cand rasucesti cheia in incuietoare deplasezi si angrenajul actuatorului si acesta actioneaza contactele care comanda inchidrea usilor celelalte.
Desfa panourile usilor care nu functioneaza si verifica.
Pe actuator exista doua mufe - cel putin asa e la cx, una mai mica si una mai mare, una e alimentarea iar alta este un contact intern. Cand rasucesti cheia in incuietoare deplasezi si angrenajul actuatorului si acesta actioneaza contactele care comanda inchidrea usilor celelalte.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Din cate stiu eu despre inchiderea centralizata ar fi corect dar Mihai spune ca si incuierea portierei pasagerului trebuie sa actioneze inchiderea.
Ceea ce ma duce la concluzia (din nou) ca ai fire intrerupte la trecerea dintre portiera si caroserie.
Eu stiu ca inchiderea functioneaza astfel:
- daca incui usa soferului cu cheia inchiderea centralizata este actionata de contactul intern al actuatorului din usa respectiva si incuie si celelalte usi inclusiv haionul. La CX doar aceasta usa actioneaza inchiderea. Mihai spune ca la BX si usa pasagerului actioneaza inchiderea.
Usa soferului se incuie datorita actiunii mecanica a cheii asupra incuietorii. Haionul se incuie datorita inchiderii centralizate. Daca celelalte usi nu se incuie dar haionul da, inseamna ca firele sunt intrerupte deoarece din mufa modulului de inchidere pleaca fire catre toate usile, actuatoarele sunt actionate in paralel, adica toate odata de la acelasi pin al modulului.
Trebuie sa intelegi ca sunt doua lucruri diferite, firele care alimenteaza motoarele si firele care dau comanda catre modulul de inchidere centralizata.
Eu stiu ca CX si BX au acelasi modul de inchidere, eu am ridicat schema interna a modulului:

Ceea ce ma duce la concluzia (din nou) ca ai fire intrerupte la trecerea dintre portiera si caroserie.
Eu stiu ca inchiderea functioneaza astfel:
- daca incui usa soferului cu cheia inchiderea centralizata este actionata de contactul intern al actuatorului din usa respectiva si incuie si celelalte usi inclusiv haionul. La CX doar aceasta usa actioneaza inchiderea. Mihai spune ca la BX si usa pasagerului actioneaza inchiderea.
Usa soferului se incuie datorita actiunii mecanica a cheii asupra incuietorii. Haionul se incuie datorita inchiderii centralizate. Daca celelalte usi nu se incuie dar haionul da, inseamna ca firele sunt intrerupte deoarece din mufa modulului de inchidere pleaca fire catre toate usile, actuatoarele sunt actionate in paralel, adica toate odata de la acelasi pin al modulului.
Trebuie sa intelegi ca sunt doua lucruri diferite, firele care alimenteaza motoarele si firele care dau comanda catre modulul de inchidere centralizata.
Eu stiu ca CX si BX au acelasi modul de inchidere, eu am ridicat schema interna a modulului:

- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
inchidere
cauza probabila a nefunctionarii:
1.actuatoare sau firele care le alimenteaza intrerupte
2.comanda modulului dinspre usa pasager nu se face din cauza intreruperii unui fir probabil.
e bine totusi ca modulul e comandat si ca reactioneaza.daca eugen zice ca e un singur fir executie care iese din modul pt. toate usile +haion e simplu.la treaba ca am vorbit destul si am cam epuizat subiectul.
1.actuatoare sau firele care le alimenteaza intrerupte
2.comanda modulului dinspre usa pasager nu se face din cauza intreruperii unui fir probabil.
e bine totusi ca modulul e comandat si ca reactioneaza.daca eugen zice ca e un singur fir executie care iese din modul pt. toate usile +haion e simplu.la treaba ca am vorbit destul si am cam epuizat subiectul.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
as merge initial sa verific firele respective deoarece este suficient ca unul dintre ele sa se comporte ca un dielectric imperfect si de acolo poti ajunge sa ai aceste probeleme ..
verifica sistematic ce se intampla .. oricum BX-ul nu are instalatie electrica atat de complicata ...
:)
verifica sistematic ce se intampla .. oricum BX-ul nu are instalatie electrica atat de complicata ...

Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Eugen are dreptate.BX-ul nu are iesire care comanda modul de inchidere centralizata, decat pe usa de la sofer.Cea din dreapta nu le actioneaza si pe celelalte.Se poate vedea asta si pe schema electrica (doar usa soferului are acel intrerupator suplimentar.
Nu exclude si varianta cu modulul electronic prajit.Eu am patit asta.Se blocau usile, dar dupa 1 sec. se deblocau.Am schimbat modulul si s-a rezolvat.Cred totusi ca nu e asta, fiindca totusi e actionat actuatorul de la haion.
Mai e posibil ca de la modulul electronic sa nu plece comenzi catre actuatorii de la usi...Sa plece doar spre hayon.Uita-te pe o schema electrica si vezi ce fir (cu ce marcaje de culoare) iti pleaca spre usi.Apoi urmareste-l si masoara cu o lampa cu bec (nu cu aparat de masura, pt. a simula consumatorul real) din aproape in aproape, pana vezi unde-i problema.
Nu cred ca e posibil sa se prajeasca 4 actuatori de o data.
Incearca sa verifici cu becul in mufa aceea din usa, unde ai spus ca ai masurat cu aparatul, sa vezi daca iti ajunge tensiune.Nu ai ce sa strici daca masori cu becul.
Daca nu, incearca sa faci o proba cu alt actuator de usa de sofer.Cred totusi ca nu e acesta de vina si mai curand, un fir intrerupt partial sau o legatura oxidata intr-o mufa, pe undeva.
Incearca sa faci toate masuratorile ghidindu-te dupa schema, nu haotic.Masoara intotdeauna fatza de masa masinii (sau invers fatza de plus, daca vrei sa verifici un fir de masa) nu intre fire.
Nu exclude si varianta cu modulul electronic prajit.Eu am patit asta.Se blocau usile, dar dupa 1 sec. se deblocau.Am schimbat modulul si s-a rezolvat.Cred totusi ca nu e asta, fiindca totusi e actionat actuatorul de la haion.
Mai e posibil ca de la modulul electronic sa nu plece comenzi catre actuatorii de la usi...Sa plece doar spre hayon.Uita-te pe o schema electrica si vezi ce fir (cu ce marcaje de culoare) iti pleaca spre usi.Apoi urmareste-l si masoara cu o lampa cu bec (nu cu aparat de masura, pt. a simula consumatorul real) din aproape in aproape, pana vezi unde-i problema.
Nu cred ca e posibil sa se prajeasca 4 actuatori de o data.
Incearca sa verifici cu becul in mufa aceea din usa, unde ai spus ca ai masurat cu aparatul, sa vezi daca iti ajunge tensiune.Nu ai ce sa strici daca masori cu becul.
Daca nu, incearca sa faci o proba cu alt actuator de usa de sofer.Cred totusi ca nu e acesta de vina si mai curand, un fir intrerupt partial sau o legatura oxidata intr-o mufa, pe undeva.
Incearca sa faci toate masuratorile ghidindu-te dupa schema, nu haotic.Masoara intotdeauna fatza de masa masinii (sau invers fatza de plus, daca vrei sa verifici un fir de masa) nu intre fire.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot