Pagina 1 din 3

inchidere centralizata bx

Scris: Lun 22-Oct-2007 21:18
de robert-bx
am si eu o problema cu inchiderea in momentul in care inchid portiera stanga se inchide doar haionul si celelalte 3 portiere raman deschise,iar daca inchid portieradrapta nu se mai inchide nici haionul

PS am demontat panoul interior al portierei stg fata si am constatat ca in momentul actionarii yalei vine curent la mufa cu 2 fire (pot fi defecte toate 4 motorasele)

Scris: Lun 22-Oct-2007 21:46
de mbc
am eu actuatoare de bx daca vrei. Lasa-mi un pm, mail sau suna-ma daca vrei.

Scris: Lun 22-Oct-2007 21:49
de eugenro2001
Instalatia electrica este conceputa in asa fel incat doar incuierea usii soferului sa actioneze inchiderea centralizata. Daca incui usa din dr se va incuia doar aceasta fara sa actioneze inchiderea centralizata.
Este posibil ca firele dintre usi si caroserie sa fie intrerupte in armonica de cauciuc.

inchidere

Scris: Lun 22-Oct-2007 22:11
de sandor mihai
eugen trebuie, desi nu-mi face placere, sa te contrazic.si usa pasagerului comanda inchiderea/deschiderea usilor.la toate bx-urile cu inchidere.

Scris: Mar 23-Oct-2007 16:00
de robert-bx
in concluzie ?nimeni nu stie ce poate sa aiba?

Scris: Mar 23-Oct-2007 16:18
de cbx
este posibil ca modulul de comanda sa fie defect

Scris: Mar 23-Oct-2007 16:28
de eugenro2001
Eu ti-am spus, verifica integritatea firelor la trecerea dintre usa si caroserie.
Modulul nu poate fi defect deoarece functioneaza. Modulul nu are iesire pt fiecare usa, actuatoarele sunt in paralel.

inchidere

Scris: Mar 23-Oct-2007 18:41
de sandor mihai
desfa un panou,iti dau un actuator ii bagi mufa si vedem ce face.simplu.pregateste banii ca te rezolv. :lol: :lol:

Scris: Mar 23-Oct-2007 20:00
de robert-bx
pai curent la mufa ii vine asa ca modulul este exclus din start ramane de vazaut daca sunt toate actuatoarele defecte sau ceva fie intrerupt

Scris: Mar 23-Oct-2007 20:07
de eugenro2001
Ai scris ca usa din st merge. Iar masuratoarea pe mufa cu multimetrul nu este concludenta, daca firul este aproape intrerupt in punctul respectiv se face contact imperfect iar la un consum mai mare - de ex actuatorul, tensiunea va scadea si deci nu va putea actiona complet inchiderea.
Desfa panourile usilor care nu functioneaza si verifica.
Pe actuator exista doua mufe - cel putin asa e la cx, una mai mica si una mai mare, una e alimentarea iar alta este un contact intern. Cand rasucesti cheia in incuietoare deplasezi si angrenajul actuatorului si acesta actioneaza contactele care comanda inchidrea usilor celelalte.

Scris: Mar 23-Oct-2007 20:11
de robert-bx
ai inteles gresit,daca inchid portiera stanga se inchide haionulsi daca inchid portiera pasageruluiatunci nu se mai inchide haionul (asta e problema interesanta)

Scris: Mar 23-Oct-2007 20:43
de eugenro2001
Din cate stiu eu despre inchiderea centralizata ar fi corect dar Mihai spune ca si incuierea portierei pasagerului trebuie sa actioneze inchiderea.
Ceea ce ma duce la concluzia (din nou) ca ai fire intrerupte la trecerea dintre portiera si caroserie.
Eu stiu ca inchiderea functioneaza astfel:
- daca incui usa soferului cu cheia inchiderea centralizata este actionata de contactul intern al actuatorului din usa respectiva si incuie si celelalte usi inclusiv haionul. La CX doar aceasta usa actioneaza inchiderea. Mihai spune ca la BX si usa pasagerului actioneaza inchiderea.
Usa soferului se incuie datorita actiunii mecanica a cheii asupra incuietorii. Haionul se incuie datorita inchiderii centralizate. Daca celelalte usi nu se incuie dar haionul da, inseamna ca firele sunt intrerupte deoarece din mufa modulului de inchidere pleaca fire catre toate usile, actuatoarele sunt actionate in paralel, adica toate odata de la acelasi pin al modulului.
Trebuie sa intelegi ca sunt doua lucruri diferite, firele care alimenteaza motoarele si firele care dau comanda catre modulul de inchidere centralizata.
Eu stiu ca CX si BX au acelasi modul de inchidere, eu am ridicat schema interna a modulului:

Imagine

inchidere

Scris: Mie 24-Oct-2007 07:46
de sandor mihai
cauza probabila a nefunctionarii:
1.actuatoare sau firele care le alimenteaza intrerupte
2.comanda modulului dinspre usa pasager nu se face din cauza intreruperii unui fir probabil.
e bine totusi ca modulul e comandat si ca reactioneaza.daca eugen zice ca e un singur fir executie care iese din modul pt. toate usile +haion e simplu.la treaba ca am vorbit destul si am cam epuizat subiectul.

Scris: Mie 24-Oct-2007 09:55
de DanT
as merge initial sa verific firele respective deoarece este suficient ca unul dintre ele sa se comporte ca un dielectric imperfect si de acolo poti ajunge sa ai aceste probeleme ..

verifica sistematic ce se intampla .. oricum BX-ul nu are instalatie electrica atat de complicata ... :):)

Scris: Mie 24-Oct-2007 20:03
de dan1972
Eugen are dreptate.BX-ul nu are iesire care comanda modul de inchidere centralizata, decat pe usa de la sofer.Cea din dreapta nu le actioneaza si pe celelalte.Se poate vedea asta si pe schema electrica (doar usa soferului are acel intrerupator suplimentar.
Nu exclude si varianta cu modulul electronic prajit.Eu am patit asta.Se blocau usile, dar dupa 1 sec. se deblocau.Am schimbat modulul si s-a rezolvat.Cred totusi ca nu e asta, fiindca totusi e actionat actuatorul de la haion.
Mai e posibil ca de la modulul electronic sa nu plece comenzi catre actuatorii de la usi...Sa plece doar spre hayon.Uita-te pe o schema electrica si vezi ce fir (cu ce marcaje de culoare) iti pleaca spre usi.Apoi urmareste-l si masoara cu o lampa cu bec (nu cu aparat de masura, pt. a simula consumatorul real) din aproape in aproape, pana vezi unde-i problema.
Nu cred ca e posibil sa se prajeasca 4 actuatori de o data.
Incearca sa verifici cu becul in mufa aceea din usa, unde ai spus ca ai masurat cu aparatul, sa vezi daca iti ajunge tensiune.Nu ai ce sa strici daca masori cu becul.
Daca nu, incearca sa faci o proba cu alt actuator de usa de sofer.Cred totusi ca nu e acesta de vina si mai curand, un fir intrerupt partial sau o legatura oxidata intr-o mufa, pe undeva.
Incearca sa faci toate masuratorile ghidindu-te dupa schema, nu haotic.Masoara intotdeauna fatza de masa masinii (sau invers fatza de plus, daca vrei sa verifici un fir de masa) nu intre fire.