Pagina 1 din 1

Excitatia... bat-o vina

Scris: Lun 29-Oct-2007 21:55
de katacristi
Tocmai am schimbat alternatorul... de unul singur...
Problema este ca B+ si B- le-am pus ... insa firul pt excitatie pus acolo unde trebuie nu mai reactioneaza... adica motorul nu se opreste de la contact...


plsss... sugesti... electricieni de baza... plsss help

eugenro2001 wrote: In cadrul forumului nostru nu este permisa utilizarea exprimarii tip chat. Aici am corectat eu.

Scris: Mar 30-Oct-2007 10:47
de eugenro2001
Cum adica "motorul nu se mai opreste de la contact"?
Daca e asa inseamna ca ai mari probleme cu instalatia electrica.

Scris: Mar 30-Oct-2007 17:33
de robert-bx
alternatorul sau excitatia care vine la el nu are nici o legatura cu opritul motorului

Scris: Mar 30-Oct-2007 23:27
de dan1972
Da-ne te rog mai multe detalii despre defect si in ce imprejurari a aparut el.De ce ai schimbat alternatorul?E acelasi tip (serie) cu cel anterior?Poate nu el era cauza.Poate ai contactul cu cheie prajit, sau undeva se face o legatura aiurea.
Daca te pricepi la partea electrica cat de cat,descarca o schema electrica de pe internet, dar atentie sa fie exact pt. modelul de masina pe care il ai tu si uita-te pe ea ce legatura se poate face intre alternator si aprindere.Teoretic, nici una.Practic...
E greu sa faci depanare pe electrica de la distanta, fara sa poti masura sau vedea ce se intampla acolo.Incearca sa identifici firul de la contact, care pleaca spre bobina de inductie si mergi pe el pana la bobina.Vezi daca nu e topit undeva sau daca nu are strapunsa izolatia.Daca ar fi perfect, nu ar avea voie sa faca asta.Vezi ce legatura poate avea cu firul care duce la alternator.E posibil ca la trecerea din cabina la motor (prin planseul pedalier) sa fie strapunsa izolatia la ambele fire si sa faca contact intre ele.Cand apare curent pe acel fir, se alimenteaza si aprinderea.
Mai e posibil ca in zona din spatele bateriei, sau pe cutia de viteze, sau pe motor, firele sa fie topite si sa dea intre ele (sa comunice).
Trebuie sa verifici...Sa masori pas cu pas...din aproape in aproape, pe circuitul respectiv, cu schema in fatza, fiind atent la marcajele de pe cabluri si mufe....Nu ai incotro.
Daca nu ai rabdare sau nu te pricepi, du-te la un electrician bun, caruia sa nu ii permiti sa faca carpeli (sa nu schimbe nimic din instalatia masinii, ci sa fie in stare sa gaseasca defectul).E foarte usor sa tragi un alt fir de la mufa contactului la bobina, suspendandu-l pe cel vechi, dar asta e o "buleala"care va creea probleme mai devreme sau mai tarziu, fiindca firul acela nu e izolat si nu e protejat ca acela original.
.Electricienii procedeaza de obicei asa, din lene, fiindca nu au rabdare sa caute de-a buselea pe sub bord si sa demonteze jumatate de masina ca sa gaseasca un fir dezizolat.Asta si pt.ca munca asta, de obicei nu e platita corespunzator.Si atunci...eu electricianul...de ce sa muncesc ca sclavul 4 ore...6 ore...sau mai multe, doar de dragul repararii ca la carte, cand pt.munca respectiva primesc 20 RON?!? Cand pot sa fac o carpeala care tine o perioada, imi ia doar 20 de min. si iau aceeasi bani.Chiar daca imi bat joc de meseria mea...Astea sant lozinci.Pasiunea trece prin stomac.:).In plus, il mai am de client si alta data, fiindca masina se va mai strica.
Cam asa se pune problema in Romania.