Bord

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 09-Sep-2008 14:07

Am zis sa nu fac alt topic..pentru ca tot la bord ma refer...
Amo problema la bord. Cam jumatate din bord nu mai lumineaza..becurile care lumineaza bordul...adica la cele verzi ma referi.La BX bordul lumineaza tot timpul indiferent de zi sau noapte existand doar potentiometru pt intensitate.Se desface greu cochilia bordului?Cum se da jos?Am BX seria 2 apropo...cu bord seria 2 evident.

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Mar 09-Sep-2008 14:30

1. la bx s2, becurile din bord sunt aprinse tot timpul,doar intensitatea lor difera in functie de aprinderea farurilor (mai precis a luminilor de pozitie).

2. daca zici ca jumatate din bord este luminata,iar cealalta jumatate nu, este clar ca e vorba de becuri arse,nu de alta problema la instalaĂžie. Deci uita de verificat sigurante.Atentie insa: potentiometrul de reglare a intensitatii iluminarii bordului,pozitionat pe plasticul de sub volan,are o influenta directa asupra functionarii iluminarii. Daca potentiometrul e "PA",atunci PA lumina la bord.

3. Pentru a ajunge la becuri,trebuie desfacuta cochilia. Pentru acest lucru se incepe de jos>
- volanul - 1 piulita sub capacul cu sigla.
- placa de sub volan (cea in care dai cu genunchii) - 4 suruburi
- placa de deasupra volanului (unde pui tigarile si mobilul..) - 2 suruburi care se vad la rotirea volanului.
- placile care acopera blocul de lumini si comanda stergatoarelor (alea mici..),ies dupa demontarea celor de mai sus. - 0 suruburi
-placa de sub ceasurile de bord (unde pui tigarile si mobilul..daca nu le pui mai in fata) trebuie desfacuta - 2 suruburi dedesubt.
- cochilia (in sfarsit...) doua suruburi in fata (foarte vizibil dupa demontarea celor de mai sus) si doua "cornite" in spate.
Se desface din suruburi si se gliseaza afara din gaurile cornitelor. Nu brusc,fara nervi,incet si elegant,sa nu le rupi. Cand ai degajat suficient,bagi matale manuta in spatele ei, desurubezi cablul de kilometraj, si scoti toate mufele pe care le gasesti (nu nota nimic pentru ca n-ai cum sa le incurci la montare..).
Scoti cochilia si iei becurile la rand, inlocuind unde este nevoie. Achtung! Sa te asiguri ca becurile pentru STOP, APA,ULEI,Presiune Hidraulica, sunt bune. O sa te ajute chestia asta vreodata...

In rest, trebuie o surubelnita tip stea si rabdare.
Iti urez bafta si rabdare.
Relu

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 09-Sep-2008 14:55

Multumesc frumos pt explicatii. Chiar sunt de ajutor explicatiile tale. Desfacusem si eu tot ce ai zis tu..dar m-am impotmolit la acele cornite de la bord. Nu am fortat nimic de teama sa nu le stric sau sa le rup. A inceput sa plua afara asa ca nu am mai incercat. Deci..mai am doar acele cornite ca sa desfac cochilia. In ce parte trebuie sa trag de ele?Poti fi mai precis tte rog? Multumesc mult inca o data de raspuns.
A..si legat de potentiometru. Al meu functioneaza..dar nu e chiar mare diferenta cand e pe min sau max. Sper sa desfac bordul si sa inlocuiesc beculetele. Nu imi merge si acel ceas care indica ora..dar nu ma deranjeaza asa mult.Becurile de la ulei..hidraulica functioneaza si o sa am grija sa functioneze pt ca ele conteaza cel mai mult...stiu din experienta.

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Mar 09-Sep-2008 15:22

Acele cornite sunt de fapt niste prelungiri ale plasticului cochiliei care intra in bord, in doua gauri. S-ar putea sa opuna ceva rezistenta, dar nu se rup daca tragi de cochilie incet spre tine... adica spre volan, fara a ridica cochilia. Tragi drept.

Despre potentiometru. Fara lumini aprinse,adica ziua nu se vede diferenta. Aceasta ar trebui sa fie semnificativa la mersul de noapte, cu lumini aprinse, in sensul reducerii iluminarii bordului la limita la care sa nu deranjeze soferul. Personal, mie imi place sa merg noaptea cu intensitatea la maxim. Poate altora nu le place chestia asta..

Ceasul care indica ora.. nu stiu daca ai ce sa-i faci. Al meu "uita ora". Am incercat sa-l "repar" dar nu prea mi-a iesit. Despre el stiu ca are un bec in spate similar cu cele din bord si ca ar fi bine sa dai cu niste spray de contacte pe mufa din spate. Daca nu se rezolva,mai asteapta si alte pareri. Astept si eu impreuna cu tine..

Later edit>
ce am scris despre ceas se refera la cel electronic plasat in pentru plasei de bord in acea tavita. Nu la ce care poate fi montat in loc de turometru.

Daca ai ceasul in loc de turometru.. chiar nu stiu ce se poate face. Nu am desfacut niciodata asa ceva.
Relu

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 09-Sep-2008 19:19

Da, am ceas in loc de turometru si nu functioneaza.Nu ma bag sa il demontez..las asa mai bine.
Am desfacut bordul in dupa-amiaza asta.
Am tras de bord si a iesit destul de greu deoarece nu a fost niciodata desfacut. Cand l-am desfacut..au sarit acele sigurante de metal. Poate tu nu le aveai si de aceea a iesit usor bordul...Am o intrebare..cum pui la loc acele sigurante de metal?La cea din dreapta(la tavita)..o pui usor..dar in partea ailalta?Chiar nu ai cum si mai ales pe unde. Si in plus..cand am tras de bord..nici nu am mai gasit acea siguranta de metal(am gasit doar una din doua). Oricum, nici nu e nevoie de acele sigurante..bordul sta si asa.
O intrebare....de unde gasesc beculete?Se gasesc la magazin?Nu am mai avut timp sa ma duc sa intreb ca s-a innoptat.Si fasunguri eventual.

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Mie 10-Sep-2008 07:25

Da, e posibil sa nu le fi avut eu acele cleme... totusi,avand in vedere ca rolul lor e foarte clar,eu am adoptat alta solutie pentru a evita miscarea cochiliei la trepidatii si la mers pe drumuri accidentate... am pus pe cornite niste silicon (normal,sanitar) si sta foarte bine. Usor de demontat. Cand il mai scot, il curat si pun altul. Fiind si elastic nu produce zgomote si nici nu se misca cochilia. Ideal ar fi sa proptesti cochilia pana se intareste siliconul,pentru ca acele cleme o tineau si stransa. Eu am montat volanul si am proptit cochilia de el cu o scandurica,dupa ce am strans-o in suruburi.

Beculete se gasesc la magazinele de piese Olcit,Dacia si altele mai straine... Nu cred sa ai probleme.. mergi cu un bec cu fasung si vezi care se aseamana cel mai tare. Exista si becuri simple si becuri lipite de fasung (cu totul,adica..). La Citro eu n-am avut beculete care sa poata fi scoase din fasung, asa ca am cumparat tot intregi.
Relu

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 10-Sep-2008 11:01

Oricum, acele cleme..sigurante nu tineau bordul mai strans...
Probabil o sa adopt solutia ta, cu silicon...sau vad eu..mai ma gandesc. Exista un oarecare luft intre cochilie si bord (partea de sus)..care exista si inainte..nu stiu cum as putea sa il astup..asa a fost din fabrica.Acum se demonteaza usor bordul si pot oricand umbla fara probleme.
Totusi, desi am diesel nu imi trepideaza bordul si plasticele.
Ce am vazut interesant cand am demontat bordul a fost cablul de km...am stat cateva minute pana sa ma prind cum de demonteaza. El se desface din compartimentul motor(iese si fara sa il desfaci de acolo..dar ca sa fiu sigur eu..)..e facut din doua bucati . Interesant cum au gandit francezii astia...nu am mai vazut.De la bord nu se desface, nu?

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Mie 10-Sep-2008 11:04

ba sa stii ca se desface si de la bord de la modulul de prindere ..:):)

tragi de camasa exterioara de pe cablu din zona de prindere si sa il scoti ..

numai ca trebuie sa fii atent sa nu rupi plasticele ..:)
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 10-Sep-2008 11:08

Cred ca se deasface si de la bord..dar nu am vrut sa stric ceva. si nu am insistat.
Si mai am o intrebare...pt ce sunt becurile din dreapta bordului?...(imediat dupa acel ceas sau turometru dupa caz). Sunnt 4 becuri..doua cate doua grupae cu un indicator. Unul sigur e pt apa(portocaliu). S-a aprins o data cand am schimbat corpul cu tot cu sonde la termostat imdiat cum am pornit masina.Deci..motorul rece...probabil era de vina sonda si am pus-o pe cea de la vecjiul corp. In fine..si celelate becuri de acolo pt ce sunt?Ulei?Da..dar de ulei am in stanga...

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Mie 10-Sep-2008 11:09

stiu ca e din doua bucati,dar aceasta metoda a fost preferata pentru a putea scoate cutia de viteze sau motorul cu totul, fara sa mai decuplezi cablul din cutie. La demontat din cutie sa zicem ca e usor,la remontare e mai greu.. are o siguranta de cauciuc pe care o nimeresti mai greu.
In interior se desface direct din spatele ceasului. Nu are rost sal scoti de la jumatate.. zic eu...
Relu

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 11-Sep-2008 13:09

Am cumparat beculete 1.5 ron bucata. Sunt aproape la fel..cu tot cu fasung.
Dar..problema mea se pare ca nu e de la becuri...pentru ca acestea erau bune.Am probat si cu altele si tot nu se aprind..sunt cam 3 becuri care nu merg. Probabil nu fac contact cum trebuie...am tot incercat dar degeaba. Exista vreo solutie cu ce sa curat placa aceea din bord cu care intra in contact???Sau o fi cumva intrerupta?Se poate sa fie intrerupta...

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Joi 11-Sep-2008 13:36

mda, pacat ca nu am citit ieri tot topicul :D
ieri dupa-amiaza m-a traznit o idee:sa-mi dau bordul jos si sa ii repar anumite probleme: vitezometrul se aprindea doar pana la 140, turometrul nu mergea si partea din stanga unde sunt indicatoarele de ulei si de combustibil era un pic deplasata si iesea lumina galbena pe acolo!
Zis si facut, ma inarmez cu o surubeltina si ma apuc de desurubat! toate bune si frumoase pana am ajuns la "cornitele" alea de care ziceti voi! am tras de ceasuri in toate directiile si nimic! :(
m-am lasat? nuuuu.... :P
am continuat prin a opera tot bordul!hehe... am dat jos tavita aia cu ceasul si cand am bagat mana am vazut ca acele cornite sunt prinse prin interior cu 2 piulite de 10!le-am desfacut si intr-o parte si alta si a iesit, dar inca se mai tinea in cablu
nu m-a dus creierasu meu mic si negru ca trebuie apasat pe cele 2 clame si tras si am tot tras pana am rupt plasticul respectiv! :lol:
in orice caz, dupa toata aventura asta am tras o linie dupa cum urmeaza

elemente paradite : cablu km, acum lumineaza pana la 120
elemente refacute : placutza din stanga pusa la loc, indicatorul de ulei revenit la normal

:shock: o fi bine, n-o fi bine, cablu oricum se zbate in continuare

p.s. am distrus si ceasul..care oricum uita ora
Citroen BX 17. TD '89

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 11-Sep-2008 13:52

Pai si la mine nu lumineaza decat jumatate de vitezometru (pana la 120), si jumatate din ceas. De vina sunt beculetele..care nu se aprind..sau ma rog..contactele imperfecte..ori ceva ars..o sa mai studiez problema. Da..si e o adevarat aventura sa dai bordul jos datorita acelor nenorocite de "cornite". La tine se aprind toate beculetele de bord? Ai dat bordul de tot jos?Eu doar l-am desfacut pe loc acolo ...nu am scos mufele. Daca l-ai scos definitiv...cum ai scos firele de la butoanele laterale(eu nu am vazut mufa)
.Apropo de cablu..la mine e destul de dubios..adica trag de cablu si iese cu totul de la jumate..il bag la loc cand pun bordul si functioneaza.. F amuzant.Prima data am avut impresia ca s-a rupt.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 11-Sep-2008 13:57

Oricum, toate mi se par destul de firave pe acolo la bord..si daca nu umbli cu grija ai toate sansele sa distrugi ceva..mari sanse..

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Joi 11-Sep-2008 14:04

deh, batranetea asta.. am uitat de butoanele laterale... acestea se extrag din cochilie prin ... "tragere" iar in spatele fiecarui butoe se gaseste o mufa care trebuie decuplata pentru a putea scoate cochilia cu totul afara...

@ViperDodo, cornite prinse in piulite n-am mai vazut, desi am demontat vreo 6 BX-uri.. or fi si d-astea....

@abarth_mcm, foloseste cu incredere un spray pentru contacte. Daca nici asta nu rezolva problema poti sa incepi sa te gandesti la altceva. Aplica cu incredere in toate mufele si pe cablajul ceasurilor de bord in zona in care fac contact becurile.Nu cred sa fie intrerupt acel cablaj,deoarece nu vine in contact cu nimic. Vezi daca exista pe undeva semen de frecare, dar nu cred. Nu sunt chiar asa firave toate.. eu am desfacut si montat la loc de mai multe ori..n-a patit nimic.
Relu


Înapoi la “Electrica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187661
    Total subiecte 18612
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru catalinos