Pagina 1 din 1

Modul Electronic Aeroterma

Scris: Vin 18-Ian-2008 21:35
de dan1972
In primul rand, multumiri administratorilor forumului, pentru ca au reusit sa-l faca sa mearga OK!!!
La drumul la Sibiu (de revelion) a inceput sa scoata aeroterma (ventilatorul) niste scartzaituri ciudate si foarte puternice.Am oprit-o, stiind ce are....Au ramas lagarele motorului electric al ventilatorului, fara unsoare....cu gandul ca o demontez cand ajung acasa.
Am demontat-o...binenteles ca din lagarele motorasului a curs multa rugina...l-am curatat, l-am gresat...totul e OK.
Numai ca pe carcasa ventilatorului, nu am gasit modulul electronic de comanda.Nici macar nu exista gaura in care se infige acest modul.Sant doar niste nervuri de plastic in acel loc, dar carcasa nu e perforata.
M-am uitat dupa acel modul, fiindca mie, de cand am luat masina, nu imi merge ventilatia, decat pe maxim (intr-o singura pozitie) si stiu ca butonul din bord, e cu variatie continua a turatiei (nu in trepte, ca la alte masini).
Am citit despre asta si am inteles ca de cele mai multe ori, se arde acel modul electronic, din aeroterma.
Numai ca la mine, el nu exista!!! Ar putea fi montat in alta parte???
Pun aceasta intrebare, fiindca imi aduc aminte, ca la o demontare a capacelor de sub volan, am gasit un modul asemanator, dar de forma diferita, cu un tranzistor de putere scos in afara carcasei.
Era montat pe undeva pe suportul volanului si daca imi aduc bine aminte, nu avea mufele conectate.La acea vreme, am zis ca daca totul merge (nestiind cum trebuie sa functioneze aeroterma) nu are sens sa-mi bat capul (si asa erau o groaza de alte chestii, de remediat la masina).
Stie cineva???A existat o astfel de varianta de BX, la care acel modul a fost montat sub volan???Poate fi acela, modulul de comanda al aerotermei???
.......................
Truc pt. cei care au necazuri cu aeroterma (griparea motorului electric).
In carcasa aerotermei (a ventilatorului) chiar in spatele motorului electric, exista un mic capac de plastic, care se poate extrage cu surubelnita si pe unde se poate gresa lagarul din spate al motorasului, prin pulverizare de spray degripant (WD 40).
Sigur!E o solutie provizorie, cat sa poti folosi aeroterma pana acasa, fiindca la lagarul din fatza al motorasului (cel de sub elice) nu ai acces, decat prin demontarea completa a aerotermei.
Eu am patit treaba asta, pe un ger de -10 grd.C si pe viscol, cand, chiar e nevoie sa pornesti aeroterma si sa dai jet de aer fierbinte spre parbriz.
Daca as fi stiut de acel capac, o puteam gresa pe loc.Asa...am folosit-o cu intermitentze, pana acasa.

Scris: Vin 18-Ian-2008 22:13
de alexd
la unele modele rezistentaa aceea de putere a fost montata sub volan. la unul din GTi-urile pe care le-am avut era montat sub volan. ce ai vazut tu acolo, este piesa ce o cauti...

Scris: Vin 18-Ian-2008 23:02
de dan1972
Ok! Multumesc mult! Acum am de facut "sapaturi".:).Sper sa reusesc sa gasesc si cablajul (firele de legatura) pe acolo pe undeva si sper sa mai si functioneze!
Multumesc inca o data!

Scris: Vin 25-Ian-2008 23:27
de dan1972
Am reusit sa ajung la modul si sa il verific.Erau firele la locul lor...Nu stiu ce am retinut eu.
Instalatia electrica functioneaza perfect, dar modulul e ars.
E foarte simplu modulul.Are doar un tranzistor si o rezistentza.
Numai ca tranzistorul e un Motorola T 1829-1 T 8617 si nu ii gasesc echivalent.Am fost la toate magazinele din oras si nimeni nu l-a gasit pe nici un catalog.
Stie cineva care e echivalentul lui???A mai reparat cineva un astfel de modul???

Scris: Sâm 26-Ian-2008 14:24
de eugenro2001
Pune o poza cu "modulul". Am eu o vaga banuiala ca e la fel ca si cel de CX.
Daca e asa, am eu unul.