Pornire Diesel

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

petrem
simpatizant
Mesaje: 50
Membru din: Vin 13-Mai-2005 18:36
Localitate: Brasov
Contact:

Pornire Diesel

Mesajde petrem » Lun 13-Iun-2005 13:49

Am cumparat recent un BX 19 GT pe care proprietarul anterior l-a modificat montand pe el un motor diesel D9B 1905cmc. Cine a facut modificarea a cam fuserit si pentru a-l pornii trebuie sa apas un buton care conecteaza bujiile incandescente sa numar .... in functie de cat de rece este motorul .... si porneste.
Intrebare : Ce piese lipsesc pentru ca sa nu mai fie nevoie sa numar, si temporizarea sa se faca automat in functie de temperatura??

Un mare dezavantaj ce deriva din asta e faptul ca consum inutil acumulatorul, care e pe cale sa ma lase...

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Lun 13-Iun-2005 14:09

Iti trebuie releul temporizator care este montat pe modelul de la care provine motorul.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Lun 13-Iun-2005 14:17

Poti monta orice releu temporizator cu conditia sa folosesti tipul de bujii incadescente pt. care a fost proiectat.

Nu stiu exact daca modelul tau a avut un releu comandat in functie de temperatura motorului...dar poti cumpara si adapta unul.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 13-Iun-2005 14:20

Releul de la bujii?...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Lun 13-Iun-2005 14:32

Da

petrem
simpatizant
Mesaje: 50
Membru din: Vin 13-Mai-2005 18:36
Localitate: Brasov
Contact:

Mesajde petrem » Lun 13-Iun-2005 16:31

Din cate am reusit sa aflu cautand pe internet motorul pe care il am trecut in talon (D9B) este specific BX 19D, deci ar trebui sa pot folosi releul care este pe BX 19D, din pacate nu stiu ce bujii incandescente sunt montate. In schimb nu stiu daca BX 19D are releu temporizat in functie de temperatura.
Am vazut o Dacie papuc diesel si releul tine bujiile sub tensiune in functie de cat de cald este motorul.
Pe masina mea este montat un releu dar el nu face dacat sa alimenteze bujiile atat timp cat este comandat de buton, comanda facandu-se direct.
Releul temporizator are un senzor pt temperatura sau "afla" temperatura prin bujiile incandescente??

Si inca ceva... Fiind un model GT are computer de bord, dar nu e functional, si se pare ca ii lipseste debitmetrul, cand s-a facut modificarea a fost scos .... Oare daca montez un debitmetru va functiona corect computerul de bord chiar daca trece motorina prin el in loc de benzina??

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Lun 13-Iun-2005 17:12

Releul primeste informatia de la o sonda te temperatura-de aceea am spus ca poti adapta unul(nu cred ca bx-ul a avut un asemenea releu).
Acum nu ai montat pe masina decat un releu de protectie care il temporizezi tu din buton :wink:

Pai prin debitmetru nu trece decat aer.Daca era injectia comandata electronic era altceva dar asa...

petrem
simpatizant
Mesaje: 50
Membru din: Vin 13-Mai-2005 18:36
Localitate: Brasov
Contact:

Mesajde petrem » Lun 13-Iun-2005 17:30

Din cate am inteles eu debitmetrul ajuta computerul de bord sa calculeze consumul.
Vezi: http://citroenbx19gt.free.fr/ordinateur/ordinateur.htm
Deci ar trebui sa treaca prin el combustibilul ...

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Lun 13-Iun-2005 17:48

Da dom'le am gresit eu.
Era vb de altceva decat cel de injectie.Nu cred ca are nimic daca trece motorina pe acolo.

cristimhp
just curious
Mesaje: 13
Membru din: Joi 05-Mai-2005 19:15
Localitate: IASI

releu

Mesajde cristimhp » Lun 13-Iun-2005 19:55

Releul de temporizare bujii are in el un termistor care sesizeaza temperatura mediului si in functie de cum simte isi regleaza temporizarea...Stiu asta ptr ca am reparat mai multe ....timpul se poate modifica (in functie de ce bujii pui ) prin modificarea unei valori la o rezistenta .ptr citroen merg si releele temporizatoare de renault diesel (sint identice)
sint cele mai fiabile relee cele de citroen ...cele mai slabe sint alea de vw

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 13-Iun-2005 21:00

daca intrebi de releu pe la dezmembrari ai grija sa fie unul albastru sau gri pe care scrie citroen, peugeot sau talbot sau electronique si cauta daca are inscris pe el timpul de functionare sau intreaba exact de la ce masina e prelevat. cele mai vechi de CX pot sa tina 40-50 sec. in rest cam toate tin 10-15 sec. ca sa il montezi pe masina trebuie sa folosesti niste fire f groase (~3 mm in sectiune) de la baterie direct pina in releu si apoi mai departe spre bujii, consumul e foarte mare si daca ar fi mai subtiri s-ar topi. releul pe care il gasesti s-ar putea sa fie temporizat in fctie de temperatura ambientului, niciodata direct de temperatura mototrului, deci nu trebuie sa iti bati capul sa tragi vreun alt fir de undeva de la motor pentru asta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 14-Iun-2005 14:23

Omul voia un releu care comanda bujiile in functie de de temperatura motorului pt. a proteja bateria.
Cele de ambient nu sunt sensibile la variatia mica de temperatura(adica vara nu prea stie cand am mot la 90grade si cand este la 50)
Asa ca se poate monta unul care citeste direct temperatura motorului(pt. ca exista).
La modele mai noi de relee se poate modifica timpul dar la cele facute pe bimetal nu.Trebuie sa cunosti tipul de bujii de pe masina ca sa poti sti la cat reglezi timpul.

cristimhp
just curious
Mesaje: 13
Membru din: Joi 05-Mai-2005 19:15
Localitate: IASI

releu

Mesajde cristimhp » Mar 14-Iun-2005 15:32

Releele de VW au intrare ptr sonda de temperatura ,dar sint forte pacatoase contactele la releu.Timpul bujiilor e simplu de verificat ,cumperi 4 bujii identice si testezi numai pe 1 alimentind-o la 11v.Cronometrezi timpul cind ajunge la incandescenta .Eu nu am schimbat nici o bujie in 4 ani.Mai bine zis merg cu ele de 4 ani fara probleme.
Inca o chestie.La cald chiar daca pornesti fara s-a mai astepti bujiile releul le decupleaza.Pe releele de citroen au o intrare de "reset" care e legata pe firul de excitatie la electromotor.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 14-Iun-2005 17:04

Mai bine citesti pe ele :wink: in functie de tensiunea de alimentare variaza timpul.cele mai rapide sunt de 9v parca.

Ai dreptate cu firul de reset dar nu este pus nici pt. a proteja bateria nici bujiile ci pistoanele.

Oricum se pare ca intelegem diferit modul cum poate ajuta mai mult sau mai putin un releu.Pai de dat la automat la plesneala poate da si acum.

Ideea este ca poate sa-si puna un releu de temporizare pt. bujii care sa fie sau nu influientat de temperatura ambianta/motorului sa foloseasca orice bujie vrea dar sa le coordoneze cu releul

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

r

Mesajde Teo-Onesti » Mar 14-Iun-2005 23:16

Daca nu gasesti releu,sa stii ca am eu unul luat de pe un bx 1,9 diesel.


Înapoi la “Electrica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO