Pagina 1 din 3
Pornire Diesel
Scris: Lun 13-Iun-2005 13:49
de petrem
Am cumparat recent un BX 19 GT pe care proprietarul anterior l-a modificat montand pe el un motor diesel D9B 1905cmc. Cine a facut modificarea a cam fuserit si pentru a-l pornii trebuie sa apas un buton care conecteaza bujiile incandescente sa numar .... in functie de cat de rece este motorul .... si porneste.
Intrebare : Ce piese lipsesc pentru ca sa nu mai fie nevoie sa numar, si temporizarea sa se faca automat in functie de temperatura??
Un mare dezavantaj ce deriva din asta e faptul ca consum inutil acumulatorul, care e pe cale sa ma lase...
Scris: Lun 13-Iun-2005 14:09
de eugenro2001
Iti trebuie releul temporizator care este montat pe modelul de la care provine motorul.
Scris: Lun 13-Iun-2005 14:17
de MARIAN
Poti monta orice releu temporizator cu conditia sa folosesti tipul de bujii incadescente pt. care a fost proiectat.
Nu stiu exact daca modelul tau a avut un releu comandat in functie de temperatura motorului...dar poti cumpara si adapta unul.
Scris: Lun 13-Iun-2005 14:20
de nicum
Releul de la bujii?...
Scris: Lun 13-Iun-2005 14:32
de eugenro2001
Da
Scris: Lun 13-Iun-2005 16:31
de petrem
Din cate am reusit sa aflu cautand pe internet motorul pe care il am trecut in talon (D9B) este specific BX 19D, deci ar trebui sa pot folosi releul care este pe BX 19D, din pacate nu stiu ce bujii incandescente sunt montate. In schimb nu stiu daca BX 19D are releu temporizat in functie de temperatura.
Am vazut o Dacie papuc diesel si releul tine bujiile sub tensiune in functie de cat de cald este motorul.
Pe masina mea este montat un releu dar el nu face dacat sa alimenteze bujiile atat timp cat este comandat de buton, comanda facandu-se direct.
Releul temporizator are un senzor pt temperatura sau "afla" temperatura prin bujiile incandescente??
Si inca ceva... Fiind un model GT are computer de bord, dar nu e functional, si se pare ca ii lipseste debitmetrul, cand s-a facut modificarea a fost scos .... Oare daca montez un debitmetru va functiona corect computerul de bord chiar daca trece motorina prin el in loc de benzina??
Scris: Lun 13-Iun-2005 17:12
de MARIAN
Releul primeste informatia de la o sonda te temperatura-de aceea am spus ca poti adapta unul(nu cred ca bx-ul a avut un asemenea releu).
Acum nu ai montat pe masina decat un releu de protectie care il temporizezi tu din buton
Pai prin debitmetru nu trece decat aer.Daca era injectia comandata electronic era altceva dar asa...
Scris: Lun 13-Iun-2005 17:30
de petrem
Din cate am inteles eu debitmetrul ajuta computerul de bord sa calculeze consumul.
Vezi:
http://citroenbx19gt.free.fr/ordinateur/ordinateur.htm Deci ar trebui sa treaca prin el combustibilul ...
Scris: Lun 13-Iun-2005 17:48
de MARIAN
Da dom'le am gresit eu.
Era vb de altceva decat cel de injectie.Nu cred ca are nimic daca trece motorina pe acolo.
releu
Scris: Lun 13-Iun-2005 19:55
de cristimhp
Releul de temporizare bujii are in el un termistor care sesizeaza temperatura mediului si in functie de cum simte isi regleaza temporizarea...Stiu asta ptr ca am reparat mai multe ....timpul se poate modifica (in functie de ce bujii pui ) prin modificarea unei valori la o rezistenta .ptr citroen merg si releele temporizatoare de renault diesel (sint identice)
sint cele mai fiabile relee cele de citroen ...cele mai slabe sint alea de vw
Scris: Lun 13-Iun-2005 21:00
de khan
daca intrebi de releu pe la dezmembrari ai grija sa fie unul albastru sau gri pe care scrie citroen, peugeot sau talbot sau electronique si cauta daca are inscris pe el timpul de functionare sau intreaba exact de la ce masina e prelevat. cele mai vechi de CX pot sa tina 40-50 sec. in rest cam toate tin 10-15 sec. ca sa il montezi pe masina trebuie sa folosesti niste fire f groase (~3 mm in sectiune) de la baterie direct pina in releu si apoi mai departe spre bujii, consumul e foarte mare si daca ar fi mai subtiri s-ar topi. releul pe care il gasesti s-ar putea sa fie temporizat in fctie de temperatura ambientului, niciodata direct de temperatura mototrului, deci nu trebuie sa iti bati capul sa tragi vreun alt fir de undeva de la motor pentru asta
Scris: Mar 14-Iun-2005 14:23
de MARIAN
Omul voia un releu care comanda bujiile in functie de de temperatura motorului pt. a proteja bateria.
Cele de ambient nu sunt sensibile la variatia mica de temperatura(adica vara nu prea stie cand am mot la 90grade si cand este la 50)
Asa ca se poate monta unul care citeste direct temperatura motorului(pt. ca exista).
La modele mai noi de relee se poate modifica timpul dar la cele facute pe bimetal nu.Trebuie sa cunosti tipul de bujii de pe masina ca sa poti sti la cat reglezi timpul.
releu
Scris: Mar 14-Iun-2005 15:32
de cristimhp
Releele de VW au intrare ptr sonda de temperatura ,dar sint forte pacatoase contactele la releu.Timpul bujiilor e simplu de verificat ,cumperi 4 bujii identice si testezi numai pe 1 alimentind-o la 11v.Cronometrezi timpul cind ajunge la incandescenta .Eu nu am schimbat nici o bujie in 4 ani.Mai bine zis merg cu ele de 4 ani fara probleme.
Inca o chestie.La cald chiar daca pornesti fara s-a mai astepti bujiile releul le decupleaza.Pe releele de citroen au o intrare de "reset" care e legata pe firul de excitatie la electromotor.
Scris: Mar 14-Iun-2005 17:04
de MARIAN
Mai bine citesti pe ele

in functie de tensiunea de alimentare variaza timpul.cele mai rapide sunt de 9v parca.
Ai dreptate cu firul de reset dar nu este pus nici pt. a proteja bateria nici bujiile ci pistoanele.
Oricum se pare ca intelegem diferit modul cum poate ajuta mai mult sau mai putin un releu.Pai de dat la automat la plesneala poate da si acum.
Ideea este ca poate sa-si puna un releu de temporizare pt. bujii care sa fie sau nu influientat de temperatura ambianta/motorului sa foloseasca orice bujie vrea dar sa le coordoneze cu releul
r
Scris: Mar 14-Iun-2005 23:16
de Teo-Onesti
Daca nu gasesti releu,sa stii ca am eu unul luat de pe un bx 1,9 diesel.