Pagina 1 din 4

Acumulator motor diesel

Scris: Mie 08-Oct-2008 19:49
de mbc
Dati-mi o idee: Am 1,8 turbo diesel si anul trecut (nu mai stiu cand, posibil sa fi trecut mai mult timp) mi-am pus o baterie "Black Horse" Calciu de 72 Ah. Problema e ca acum incepe sa imi faca probleme. Dimineata electromotorul se invarte destul de incet. Il aud eu ca nu prea are curent. Motorul porneste, dar ma ingrijoreaza pentru ca voi merge la munte in iarna asta sau ceva si voi ramane acolo.

Din experienta, ce baterii imi recomandati? STRICT experienta.

PS: Bateria a fost destul de ieftina.

Scris: Mie 08-Oct-2008 20:36
de alexd
am folosit cu real succes Rombat (ca orice barbat), Caranda, Zap, Varta, Tudor, si alte cateva marci obscure. Nu pot sa spun ca una a fost mai proasta decat alta, fiecare a tinut ca i-a fost dat sa tina, extrem de mult conteaza sistemul electric al masinii.
Asa ca parerea mea este, sa nu iti faci prea multe probleme din alegerea unei marci anume de baterie. Lasa problemele astea sa te guverneze la alegerea unei marci de masina.

Scris: Joi 09-Oct-2008 07:33
de ViperDodo
rombat am si eu acum!e tzapana... ti-as recomanda o varta sau bosch! dar de amperaj un picutz mai mare peste 72 pt iarna! electromotorul foloseste amperii din baterie la pornire, nu voltii! (parca asa stiam)

Scris: Joi 09-Oct-2008 07:51
de DanT
Corect, Dodo! Curentul de descarcare la pornire trebuie sa fie mare (adica amperajul) ..:):)

personal eu am o baterie bosch silver de 88 Ah (900 A in scurtcircuit) de 3 ani si nu da nici un fel de se,n de oboseala.

insa frate-meu (pe BX) are Fulmen de 80 Ah si e ok si la el tot de 3 anisori ..:):)

nu cred ca e foarte importanta marca, mai degraba instalatia electrica a masinii .. :):)

Scris: Joi 09-Oct-2008 08:47
de abarth_mcm
Am Rombat de peste 3 ani pe ea..nici o problema pana acum.. Rombat Diesel 100 amperi.

Scris: Joi 09-Oct-2008 10:33
de cdires
si eu tot rombat pe bx. 80 de A. Merge foarte bine de vreo 2 ani, cu toate ca a patit multe scurturi bateria asta... Nici nu se mai ridica bulina verde, dar sta incarcata si nu face probleme...

Scris: Joi 09-Oct-2008 11:25
de nicum
Eu am benzinar ce-i drept si folosesc Caranda de mai multi ani (a iesit din garantie). Pina acum nu a facut figuri si a pornit, chiar si cind indicatorul de pe baterie spunea ca e descarcata.
Pune o baterie cit mai mare, care sa incapa in locasul respectiv. Bateria se va incarca mai greu, dar se va descarca tot greu.
Daca ai ocazia sa pui un alternator mai mare, cu atit mai bine.
Bateria mea are 65 Ah, cu un curent de pornire de 600A.
La tine ar trebui minim 80 de Ah, recomandat 100 sau mai mare.
Daca ai bani, ia una deep-cycle.

Scris: Joi 09-Oct-2008 14:23
de mbc
eu, avand aer conditionat cred ca are alternator de 80 standard. Nu cred ca de aici apar probleme. ma voi orienta atunci spre o baterie mai mare eventual, dar vreau prima data sa ma asigur ca bateria e de vina si nu distantele scurte parcurse cu farurile pornite. Am circulat fara faruri pornite astazi si vreau sa vad maine dimineata care e situatia. O baterie deep-cycle nu as lua pentru e cam scumpa. Daca iau, cred ca iau de 100 Ah rombat.

Ce stiti de bateriile cu calciu? este ceva anume de ele sau e marketing?

Scris: Joi 09-Oct-2008 14:26
de DanT
spre exemplu, bateriile STAECO sunt bateriile care original au echipat masinile astea.

si eu prefer o baterie mai mare, mai ales ca la modele cu AC alternatorul este de 80 A.

Scris: Joi 09-Oct-2008 14:37
de cbx
poti sa ai surpriza ca electromotorul sa faca la fel si cu o baterie noua , incearca mai intai cu alta baterie (incarcata corespunzator ) ; verifica incarcarea .
Am pe Bx - Rombat de 100 - 6 ani vechime

Scris: Joi 09-Oct-2008 17:45
de ViperDodo
verifica mai intai daca releul si alternatorul iti incarca! in baterie trebuie sa ai curet intre 13.80 si 14.40 V! asta cu motorul pornit, 2000 rpm, si faza scurta aprinsa! daca ai tensiunea asta atunci gandeste-te la o baterie noua! daca nu ai tensiunea asta verifica mai intai alternatorul (diodele, carbunii) apoi releul de incarcare! bafta multa

Scris: Joi 09-Oct-2008 19:21
de mbc
tensiunea e de 14 pana la 14,1 volti cu totul oprit si 13,9 pana la 14 cu farurile pornite, ventilatoarele la maxim si tot posibilul pornit. Turatia motorului nu prea influenteaza tensiunea, insa cu siguranta afecteaza intensitatea curentului

Scris: Joi 09-Oct-2008 20:03
de tartorul
Bosch Silver. Sunt foarte bune. In afara de baterie buna iti mai trebuie si o instalatie electrica ok. Verifica daca tensiunea care ajunge la baterie e in limitele normale si ti se incarca ok bateria. Degeaba ai o baterie buna daca nu iti merge incarcarea in parametri.

Scris: Joi 09-Oct-2008 20:08
de mbc
tocmai am scris valorile masurate la borne....

Scris: Vin 10-Oct-2008 18:57
de cit_a
cu Bosch Silver (fara intretinere) nu am avut nici a mai mica problema , calciu e bun pt. copii care au lipsa :lol: . calciu am avut si nici la un an deja e obosita la frig.