Pagina 1 din 2
Incarcare baterie la redresor
Scris: Vin 23-Ian-2009 09:20
de nicum
Se poate incarca bateria la un redresor fara sa fie scoase bornele?
Scris: Vin 23-Ian-2009 09:33
de MARIAN
Se poate, numai sĂŁ nu ai scurt ĂŽn instalaĂžie.
incarcare baterie
Scris: Vin 23-Ian-2009 11:10
de PEDROS69
se poate cu urmatoarele precautii: curentul de incarcare sa fie maxim 10% din capacitatea bateriei (ex: 55 Ah curent de incarcare max 5,5 A preferabil sa fie mai mic este mai bine pt. baterie inconvenientul timpul mai mare de incarcare), daca redresorul de incarcare nu are ampermetru pe el se masoara la bornele bateriei cu un voltmetru si se regleaza redresorul (daca are reostat de reglaj) in asa fel incat tensiunea de la borne sa nu depaseasca in nici un caz 14,4 V . recomandabil ar fi si sa scoateti dopurile prin desurubare de pe fiecare element pentru a evita acumularea de gaze si explozia bateriei, cu aceasta ocazie se completeaza cu apa distilata (daca este cazul) pana la nivela de pe fiecare element. Succes!
Scris: Vin 23-Ian-2009 14:08
de bogdan78
Deci se pare ca este mai simplu sa demontezi bateria.
Scris: Dum 25-Ian-2009 13:06
de khan
da de ce maxim 10%? adica cu ce difera ca e pe maisna sau jos? si daca bateria e capsulata ce faci? si daca redresorul oricum nu scoate mai mult de 14V, ce sa mai reglezi? ai si explicatii pentru sfaturile tale?
Scris: Lun 26-Ian-2009 13:59
de NOS_feratu
... banuiesc ca se referea la solutiile vechi de incarcare cu redresoare artizanale sau din acelea de productie "pionerii amatori de (ceva) electronica"
... redresoarele moderne si/sau automatele de pornire care inglobeaza si functia de incarcare stiu sa faca tot ce a enumerat pedros, automat mai putin faza cu desurubatul dopurilor
... incarcarea pe masina a acumulatorului nu se realizeaza diferit si nici nu prezinta riscuri suplimentare atata timp cat se folosesc solutii pertinente de incarcare (nu de genul un traf o dioda si doua fire)
Scris: Lun 26-Ian-2009 16:29
de abarth_mcm
probabil nu vrea sa scoata bornele deoarece pierde codul la radio sau ceva de genu......
de preferat e sa se incarce cu baterie data jos.
Scris: Lun 26-Ian-2009 21:58
de mbc
pentru ca are un bx, ma gandesc ca are ceva timp. pentru ca are ceva timp bx-ul ala, daca nu si-a schimbat bornele cu ceva serioase, sunt foarte uzate in acest moment. Este un CHIN sa desfaci bornele daca nu sunt in stare buna. Care cod de radio?

Scris: Lun 26-Ian-2009 22:03
de abarth_mcm
o fi avanda radio mai nou cu cod si il pierde cand ia borna,,,zic si eu..
eu am schimbat bornele la BX..am pus noi

dar e de migala nu gluma...iti ia cateva ore bune daca vrei sa izolezi si toate firele..tot tot..sa nu fie nimic imprastiat pe acolo.
Scris: Mie 28-Ian-2009 15:01
de nicum
Am intrebat de curiozitate pentru ca am vazut pe cineva care incarca bateria la masina fara sa mai dea bornele jos. De asta am intrebat. Intrebarea nu are nici o legatura cu BX-ul meu.
Scris: Mie 28-Ian-2009 18:06
de cbx
de lene incarc si eu bateria pe masina
Scris: Mie 28-Ian-2009 18:30
de dj01fad
eu numai pe masina o incarc... bag redresorul sub capota si il las acolo cat e necesar...
Scris: Joi 29-Ian-2009 10:32
de cosmin_bogdan_s
khan scrie:da de ce maxim 10%? adica cu ce difera ca e pe maisna sau jos? si daca bateria e capsulata ce faci? si daca redresorul oricum nu scoate mai mult de 14V, ce sa mai reglezi? ai si explicatii pentru sfaturile tale?
Am incercat sa raspund mai pe lung la nedumeririle lui khan, dar nu m-a lasat site-ul pentru ca am despasit timpul de redactare. Poate il mareste cineva, mai ales ca nu el insusi prezinta un pericol de sql injection sau altele.
Pe scurt, curentul trebuie sa fie maxim de 10 procente din curentul nominal al bateriei pentru ca sa nu deteriorezi bateria. A incarca cu bateria pe masina montata, este de altfel o metoda de a deteriora bateria din cauza curentului variabil (nu este cazul BX pentru ca nu are computer de bord sau alti consuamtori imprevizibili). Redresorul nu scoate mai mult de 14V pentru ca este regrat printr-un semireglabil la acel curent/tensiune. Deci poate fi modificat.
Scris: Sâm 31-Ian-2009 16:23
de NOS_feratu
... chiar daca ai computer de bord si apar consumuri neprevazute, robotii de incarcare de generatie noua sunt construiti in varianta "curent constant"... adica tensiunea este reglata pe un nivel de cca 14V iar curentul este constant indiferent de consumatorii ce apar accidental pe instalatia masinii, cu cresterea corespunzatoare a consumului din retea...
Scris: Joi 12-Feb-2009 01:18
de nitro_od
@cosmin_bogdan_s zice:
khan a scris:
da de ce maxim 10%? adica cu ce difera ca e pe maisna sau jos? si daca bateria e capsulata ce faci? si daca redresorul oricum nu scoate mai mult de 14V, ce sa mai reglezi? ai si explicatii pentru sfaturile tale?
Am incercat sa raspund mai pe lung la nedumeririle lui khan, dar nu m-a lasat site-ul pentru ca am despasit timpul de redactare. Poate il mareste cineva, mai ales ca nu el insusi prezinta un pericol de sql injection sau altele.
Pe scurt, curentul trebuie sa fie maxim de 10 procente din curentul nominal al bateriei pentru ca sa nu deteriorezi bateria. A incarca cu bateria pe masina montata, este de altfel o metoda de a deteriora bateria din cauza curentului variabil (nu este cazul BX pentru ca nu are computer de bord sau alti consuamtori imprevizibili). Redresorul nu scoate mai mult de 14V pentru ca este regrat printr-un semireglabil la acel curent/tensiune. Deci poate fi modificat.
cred ca ne pacalesti...
supozitiile tale sunt valabile in oarecare masura pt. acumulatorii NiCd !
cand ai timp, de curiozitate, arunca un ochi pe eticheta cu specificatiile alternatorului tau ! pariez ca incarca minim 14.4v/55A
atata vreme cat tensiunea nu depaseste 14V (14.4V max. ), poti incarca acumulatorul si cu 100% din capacitatea acumulatorului fara sa pui in pericol macar computerul de bord sau altceva...
atunci cand acumulatorul tau se va fi incarcat consumul din redresor va fi 0.
in functie de curentul de incarcare va varia timpul in care se va face aceasta !