[CUMPAR] Compresor AC
Moderatori: Rica, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 368
- Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
- Localitate: Ploiesti
[CUMPAR] Compresor AC
Salut !!
Sunt interesat de achizitia unui compresor AC sh, in buna stare ( functional, fara zgomote pe la rulment/fulie) compatibil cu Xantia mea ( 1,6i, fabr. 1996). As mai avea nevoie si de butonul de comanda AC ( cel de pe bord) cu mufe cu tot ( mufa butonului si cea in care intra).
Sunt interesat de achizitia unui compresor AC sh, in buna stare ( functional, fara zgomote pe la rulment/fulie) compatibil cu Xantia mea ( 1,6i, fabr. 1996). As mai avea nevoie si de butonul de comanda AC ( cel de pe bord) cu mufe cu tot ( mufa butonului si cea in care intra).
-
- pasionat
- Mesaje: 368
- Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
- Localitate: Ploiesti
Problema s-a rezolvat partial; adica am facut rost de un compresor functional (Merci Nik si Cristi
!!!) dar pus pe masina nu functioneaza....dati-mi voie sa explic fenomenul mai pe indelete:
Compresorul vechi, de pe masina mea avea rulmentul praf (de aia l-am schimbat in primul rand), dar in acelasi timp, cand l-am incarcat acum vreo 2 ani cu freon si mi l-au testat cei de la service, mi s-a spus ca are si un scurt in bobina, pentru ca nu cupla deloc...buuunn..l-am dat jos acum si l-am montat pe cel " nou" ...are acelasi scurt (e bobina arsa domle). Compresorul vechi, odata dat jos de pe masina si testat, culmea, cupla ambreiajul pe el..deci nu are nimic bobina..De ce puse pe masina si alimentate "pe direct" nu functioneaza nici unul, dar date jos cupleaza amandoua???repet,alimentarea facuta pe direct, ocolind butonul de comanda, relee, circuite...etc...


Compresorul vechi, de pe masina mea avea rulmentul praf (de aia l-am schimbat in primul rand), dar in acelasi timp, cand l-am incarcat acum vreo 2 ani cu freon si mi l-au testat cei de la service, mi s-a spus ca are si un scurt in bobina, pentru ca nu cupla deloc...buuunn..l-am dat jos acum si l-am montat pe cel " nou" ...are acelasi scurt (e bobina arsa domle). Compresorul vechi, odata dat jos de pe masina si testat, culmea, cupla ambreiajul pe el..deci nu are nimic bobina..De ce puse pe masina si alimentate "pe direct" nu functioneaza nici unul, dar date jos cupleaza amandoua???repet,alimentarea facuta pe direct, ocolind butonul de comanda, relee, circuite...etc...


-
- pasionat
- Mesaje: 368
- Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
- Localitate: Ploiesti
Nu e vorba ca vreau alta bobina (e buna aia de pe compresorul vechi
), si cred ca nik are dreptate cand spune ca e complet functional compresorul pe care mi l-a dat; odata ce al meu, care pe masina nu cupla (avea simptome de bobina arsa) si demontat cupleaza , si ala de pe masina nu cupleaza (pe aceleasi fire, direct de la acumulatorul masinii...da-o-n ma-sa). Undeva e o problema electrica, daca aveti o idee de unde sa incep cautarea...chestia e stupida si aberanta, asa cum spune si Nik...dar este.

- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Mda, in experienta personala cu electrica si electronica am intalnit mereu fenomene ciudate. Ex: Montam ledurile la masina si nu functionau, veneam cu ele in casa si le alimentam..mergeau
Cauze probabile: lipituri reci, contacte imperfecte, cabluri intrerupte.
Verifica rezistenta bobinei ambreiajului cu un ohm-metru, trebuie sa fie de cativa ohmi. Sau verifica continuitatea bobinei.
Verifica tensiunea care vine pe alimentarea bobinei, pe mufa dupa ce ai pornit motorul si ai apasat butonul de AC.
Verifica firele de la bobina, cel mai bine cu ohm-metru conectat la ambele capete ale bobinei. Daca misti de fire si se modifica rezistenta afisata ceva nu e in regula.
Ce serie are compresorul? ...poate gasim datele tehnice pentru el.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Cauze probabile: lipituri reci, contacte imperfecte, cabluri intrerupte.
Verifica rezistenta bobinei ambreiajului cu un ohm-metru, trebuie sa fie de cativa ohmi. Sau verifica continuitatea bobinei.
Verifica tensiunea care vine pe alimentarea bobinei, pe mufa dupa ce ai pornit motorul si ai apasat butonul de AC.
Verifica firele de la bobina, cel mai bine cu ohm-metru conectat la ambele capete ale bobinei. Daca misti de fire si se modifica rezistenta afisata ceva nu e in regula.
Ce serie are compresorul? ...poate gasim datele tehnice pentru el.
-
- pasionat
- Mesaje: 368
- Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
- Localitate: Ploiesti
kady28 scrie:Verifica rezistenta bobinei ambreiajului cu un ohm-metru, trebuie sa fie de cativa ohmi. Sau verifica continuitatea bobinei.
Verifica tensiunea care vine pe alimentarea bobinei, pe mufa dupa ce ai pornit motorul si ai apasat butonul de AC.
Verifica firele de la bobina, cel mai bine cu ohm-metru conectat la ambele capete ale bobinei. .
Pai daca l-am pus pe direct, cu 2 fire, alimentat direct din acumulatorul masinii, cu motorul pornit, si nu a cuplat....
Fenomenul inexplicabil e ca ala de l-am dat jos in mod sigur nu a functionat alimentat direct din acumulatorul masinii atata timp cat a stat montat..dar demontat si alimentat in acelasi mod merge...






-
- pasionat
- Mesaje: 1050
- Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
- Localitate: Sibiu Cisnadie
Pentru acest fenomen pune carcasa compresorului la masa. Si vezi ce se intampla.
In mufa compresorului este o dioda
.Incearca sa ajungi la ea o indepartezi de un capat si alimentezi bobina intr-un capat cu + apoi inversezi si vezi reactia. Am patit acest fenomen si de atunci nu mai folosesc dioda in circuit. 

In mufa compresorului este o dioda


- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
da!!!! de asta am uitat!!! am patit acum ceva vreme treaba asta, adica am taiat mufa de la compresor, si era scurtcircuitata; eu am crezut ca e mufa topita si defecta, nu am stiut de dioda... daca acea dioda exista acolo, si cumva alimentezi invers compresorul... dioda se pune in scurt, si se intampla treaba asta.
ai verificat daca ai continuitate pe vreunul din pinii din mufa si carcasa compresorului?!
ai verificat daca ai continuitate pe vreunul din pinii din mufa si carcasa compresorului?!
-
- pasionat
- Mesaje: 368
- Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
- Localitate: Ploiesti
parca a verificat continuitatea dar sincer, nu-mi amintesc rezultatul..Dar informatiile voastre sunt binevenite, in special treaba cu acea dioda...o sa-i amintesc electricianului sa verifice si posibilitatea asta.
Acum sincer, o las mai moale cu el, ca e iarna si am si o perioada mai aglomerata la munca....sunt foarte multumit ca nu mai huruie rulmentul.
Saritori oameni!!! Merci mult !!!!!
Acum sincer, o las mai moale cu el, ca e iarna si am si o perioada mai aglomerata la munca....sunt foarte multumit ca nu mai huruie rulmentul.
Saritori oameni!!! Merci mult !!!!!

-
- pasionat
- Mesaje: 1050
- Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
- Localitate: Sibiu Cisnadie
-
- pasionat
- Mesaje: 1050
- Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
- Localitate: Sibiu Cisnadie
Înapoi la “Vanzari/Cumparari/Schimburi”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru Shraunouw