Pagina 1 din 2

[CUMPAR] Compresor AC

Scris: Lun 18-Noi-2013 14:51
de Catalin Radu
Salut !!
Sunt interesat de achizitia unui compresor AC sh, in buna stare ( functional, fara zgomote pe la rulment/fulie) compatibil cu Xantia mea ( 1,6i, fabr. 1996). As mai avea nevoie si de butonul de comanda AC ( cel de pe bord) cu mufe cu tot ( mufa butonului si cea in care intra).

Scris: Mie 27-Noi-2013 10:59
de Catalin Radu
Problema s-a rezolvat partial; adica am facut rost de un compresor functional (Merci Nik si Cristi :D !!!) dar pus pe masina nu functioneaza....dati-mi voie sa explic fenomenul mai pe indelete:
Compresorul vechi, de pe masina mea avea rulmentul praf (de aia l-am schimbat in primul rand), dar in acelasi timp, cand l-am incarcat acum vreo 2 ani cu freon si mi l-au testat cei de la service, mi s-a spus ca are si un scurt in bobina, pentru ca nu cupla deloc...buuunn..l-am dat jos acum si l-am montat pe cel " nou" ...are acelasi scurt (e bobina arsa domle). Compresorul vechi, odata dat jos de pe masina si testat, culmea, cupla ambreiajul pe el..deci nu are nimic bobina..De ce puse pe masina si alimentate "pe direct" nu functioneaza nici unul, dar date jos cupleaza amandoua???repet,alimentarea facuta pe direct, ocolind butonul de comanda, relee, circuite...etc... :?: :shock:

Scris: Mie 27-Noi-2013 13:24
de kady28
Asta chiar e ciudat, ambreiajul cupleaza cand e compresorul demontat si nu mai cupleaza cand e pus pe masina ..pe direct :shock:
Ai folosit aceeasi sursa de alimentare? Firele sunt ok?

Scris: Mie 27-Noi-2013 14:09
de dj01fad
mda... e direct stupid, pe mine ma depaseste. mai ales ca pe masina de pe care i l-am dat eu functiona... o fi totusi bobina arsa, cine dreaq stie.
cataline, am gasit inca o bobina, o sa ti-o timit daca e...

Scris: Mie 27-Noi-2013 15:21
de Catalin Radu
Nu e vorba ca vreau alta bobina (e buna aia de pe compresorul vechi :shock: ), si cred ca nik are dreptate cand spune ca e complet functional compresorul pe care mi l-a dat; odata ce al meu, care pe masina nu cupla (avea simptome de bobina arsa) si demontat cupleaza , si ala de pe masina nu cupleaza (pe aceleasi fire, direct de la acumulatorul masinii...da-o-n ma-sa). Undeva e o problema electrica, daca aveti o idee de unde sa incep cautarea...chestia e stupida si aberanta, asa cum spune si Nik...dar este.

Scris: Mie 27-Noi-2013 15:41
de kady28
Mda, in experienta personala cu electrica si electronica am intalnit mereu fenomene ciudate. Ex: Montam ledurile la masina si nu functionau, veneam cu ele in casa si le alimentam..mergeau ](*,)
Cauze probabile: lipituri reci, contacte imperfecte, cabluri intrerupte.
Verifica rezistenta bobinei ambreiajului cu un ohm-metru, trebuie sa fie de cativa ohmi. Sau verifica continuitatea bobinei.
Verifica tensiunea care vine pe alimentarea bobinei, pe mufa dupa ce ai pornit motorul si ai apasat butonul de AC.
Verifica firele de la bobina, cel mai bine cu ohm-metru conectat la ambele capete ale bobinei. Daca misti de fire si se modifica rezistenta afisata ceva nu e in regula.
Ce serie are compresorul? ...poate gasim datele tehnice pentru el.

Scris: Mie 27-Noi-2013 15:57
de Catalin Radu
kady28 scrie:Verifica rezistenta bobinei ambreiajului cu un ohm-metru, trebuie sa fie de cativa ohmi. Sau verifica continuitatea bobinei.
Verifica tensiunea care vine pe alimentarea bobinei, pe mufa dupa ce ai pornit motorul si ai apasat butonul de AC.
Verifica firele de la bobina, cel mai bine cu ohm-metru conectat la ambele capete ale bobinei. .


Pai daca l-am pus pe direct, cu 2 fire, alimentat direct din acumulatorul masinii, cu motorul pornit, si nu a cuplat....
Fenomenul inexplicabil e ca ala de l-am dat jos in mod sigur nu a functionat alimentat direct din acumulatorul masinii atata timp cat a stat montat..dar demontat si alimentat in acelasi mod merge... :shock:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Scris: Mie 27-Noi-2013 16:22
de benny_merty
Pentru acest fenomen pune carcasa compresorului la masa. Si vezi ce se intampla. :o
In mufa compresorului este o dioda :shock: .Incearca sa ajungi la ea o indepartezi de un capat si alimentezi bobina intr-un capat cu + apoi inversezi si vezi reactia. Am patit acest fenomen si de atunci nu mai folosesc dioda in circuit. 8)

Scris: Mie 27-Noi-2013 17:28
de dj01fad
da!!!! de asta am uitat!!! am patit acum ceva vreme treaba asta, adica am taiat mufa de la compresor, si era scurtcircuitata; eu am crezut ca e mufa topita si defecta, nu am stiut de dioda... daca acea dioda exista acolo, si cumva alimentezi invers compresorul... dioda se pune in scurt, si se intampla treaba asta.
ai verificat daca ai continuitate pe vreunul din pinii din mufa si carcasa compresorului?!

Scris: Mie 27-Noi-2013 18:13
de Catalin Radu
parca a verificat continuitatea dar sincer, nu-mi amintesc rezultatul..Dar informatiile voastre sunt binevenite, in special treaba cu acea dioda...o sa-i amintesc electricianului sa verifice si posibilitatea asta.
Acum sincer, o las mai moale cu el, ca e iarna si am si o perioada mai aglomerata la munca....sunt foarte multumit ca nu mai huruie rulmentul.
Saritori oameni!!! Merci mult !!!!! :D

Scris: Mie 27-Noi-2013 21:39
de benny_merty
Dioda se afla aici .Foto. :shock:

Imagine

Scris: Joi 28-Noi-2013 01:59
de dj01fad
atunci avem o explicatie :lol:
poti sa faci operatia asta (adica sa scoti dioda) si fara sa dai jos compresorul de pe masina :D

Scris: Joi 28-Noi-2013 11:01
de kady28
Daa, daca are dioda si e strapunsa asta e explicatia.
Ambreiajul nu ar trebui sa cupleze indiferent de polaritatea cu care e alimentata bobina? Sau e si vreun magnet permanent pe acolo?

Scris: Joi 28-Noi-2013 16:40
de benny_merty
Daca dai jos dioda poti sa alimentezi indiferent de polaritate ambreajul va cupla. :shock:

De ce nu ai schimbat numai rulmentul la compresorul tau.
Rulmentul are cod; NA 4907
Dimensiuni 35/55/20 mm.
Se scoate usor cu o presa foarte simpla.foto

Imagine

Imagine

:steering:

Scris: Joi 28-Noi-2013 17:10
de dj01fad
benone, tu vorbesti despre compresor delphi/harrison... el are compresor sanden, si difera complet.