antigel G30
Moderator: Echipa Tehnica
-
- simpatizant
- Mesaje: 33
- Membru din: Dum 22-Iun-2008 18:13
- Localitate: BRASOV
la adresa de mai jos vezi cate tipuri de antigel se fabrica pentru auto:
http://www.btc-benelux.com/fr/products_ ... tomobiles/
alege daca poti!!!
Din manualul de reparatii cirttoen c3 ( limba portugheza ) :
Liquido de rafigeracion: Se debe utilizar IMPERATIVMENTE el siquirente producto homologado PROCOR TM 108/GLYSANTIN
G33 o Revkogel 2000
http://www.btc-benelux.com/fr/products_ ... tomobiles/
alege daca poti!!!
Din manualul de reparatii cirttoen c3 ( limba portugheza ) :
Liquido de rafigeracion: Se debe utilizar IMPERATIVMENTE el siquirente producto homologado PROCOR TM 108/GLYSANTIN
G33 o Revkogel 2000
-
- simpatizant
- Mesaje: 33
- Membru din: Dum 22-Iun-2008 18:13
- Localitate: BRASOV
AM MAI GASIT UN DOCUMENT DE LA citroen:
www.citroen-auch.com/.../31005_PRODUITS_ENTRETIEN.PDF -
la pagina 12 vei gasii raspunsul la ce te intereseaza!
www.citroen-auch.com/.../31005_PRODUITS_ENTRETIEN.PDF -
la pagina 12 vei gasii raspunsul la ce te intereseaza!

-
- simpatizant
- Mesaje: 33
- Membru din: Dum 22-Iun-2008 18:13
- Localitate: BRASOV
-
- simpatizant
- Mesaje: 33
- Membru din: Dum 22-Iun-2008 18:13
- Localitate: BRASOV
-
- simpatizant
- Mesaje: 27
- Membru din: Lun 02-Aug-2010 11:25
- Localitate: Bucuresti
Din ce s-a discutat pana acum am tras concluzia ca antigelul G30 nu trebuie amestecat cu G12 cu toate ca amandoua sunt pe baza de etilenglicol.
Am completat cu apa distilata(provizoriu) si urmeaza sa-mi fac timp pt inlocuirea intregului lichid de racire-1/1 apa distilata si numai G30.In masura in care va apare ceva deosebit voi reveni cu feedback.
P.S. nu am inteles pe ce bazeaza afirmatia unor specialisti ce lucreaza la "service" cum ca ar ataca garniturile de cauciuc!!??-asta ar insemna ceva urmarire in exploatare, inlocuire/verificare tubulatura de cauciuc, sau cel mai simplu introducerea unor bucati de cauciuc direct in antigelul concentrat si vizualizarea in timp a unor urme de degradare, ceea ce nu cred ca a fost cazul.
Multumesc tuturor.
Cu stima , Costin.
Am completat cu apa distilata(provizoriu) si urmeaza sa-mi fac timp pt inlocuirea intregului lichid de racire-1/1 apa distilata si numai G30.In masura in care va apare ceva deosebit voi reveni cu feedback.
P.S. nu am inteles pe ce bazeaza afirmatia unor specialisti ce lucreaza la "service" cum ca ar ataca garniturile de cauciuc!!??-asta ar insemna ceva urmarire in exploatare, inlocuire/verificare tubulatura de cauciuc, sau cel mai simplu introducerea unor bucati de cauciuc direct in antigelul concentrat si vizualizarea in timp a unor urme de degradare, ceea ce nu cred ca a fost cazul.
Multumesc tuturor.
Cu stima , Costin.
-
- simpatizant
- Mesaje: 33
- Membru din: Dum 22-Iun-2008 18:13
- Localitate: BRASOV
-
- simpatizant
- Mesaje: 33
- Membru din: Dum 22-Iun-2008 18:13
- Localitate: BRASOV
http://img193.imageshack.us/i/vuearblocmoteurhdi.jpg/
VEZI CE SE POATE INTAMPLA IN IMAGINEA DE MAI SUS !!!
VEZI CE SE POATE INTAMPLA IN IMAGINEA DE MAI SUS !!!
-
- simpatizant
- Mesaje: 27
- Membru din: Lun 02-Aug-2010 11:25
- Localitate: Bucuresti
1.nu am intrebat chiar degeaba de G30 - teoretic Glysantin® este marca originala de la BASF iar produsul G30 a aparut cam prin 2008-Glysantin® Alu Protect / G30
2.pe site-ul producatorului se mentioneaza ca ambele (G33 si G30) se pot utiliza pt citroen/peugeot cu specificatia ca G33 este special destinat numai masinilor citroen/peugeot-ceea ce cred ca este o problema strict comerciala(adica celelalte tipuri sunt bune pt mai multe tipuri de masini,iar G33 numai pt cit&peu!!).
pt. exemplificare:
http://www.veredlungschemikalien.basf.d ... n/products
multumesc pt sfatul de a fi precaut... intr-adevar se pot distruge pompa de apa, schimbatorul de caldura ulei/apa, radiatorul, sonda traductoare, etc.
cu stima,costin
2.pe site-ul producatorului se mentioneaza ca ambele (G33 si G30) se pot utiliza pt citroen/peugeot cu specificatia ca G33 este special destinat numai masinilor citroen/peugeot-ceea ce cred ca este o problema strict comerciala(adica celelalte tipuri sunt bune pt mai multe tipuri de masini,iar G33 numai pt cit&peu!!).
pt. exemplificare:
http://www.veredlungschemikalien.basf.d ... n/products
multumesc pt sfatul de a fi precaut... intr-adevar se pot distruge pompa de apa, schimbatorul de caldura ulei/apa, radiatorul, sonda traductoare, etc.
cu stima,costin
-
- simpatizant
- Mesaje: 33
- Membru din: Dum 22-Iun-2008 18:13
- Localitate: BRASOV
G30 A FOST PENTRU MODELE CITR=PEUGE PANA IN 2004 ;IN 2005 AU INTRAT SI MATERIALE COMPOZITE IN CIRCUITUL DE RACIRE ASA CA : FOLOSITI NUMAI CE E PRESCRIS IN MANUAL
APROPO LA PRET SUNT LA FEL( G30 CU G33)
ASA SE INTAMPLA SI LA ULEIURILE AUTO : CLASA MAI NOUA E COMPATIBILA CU MOTOARELE VECHI ,DAR MOTOARELE NOI DATORITA MODIFICARILOR STRUCTURALE... NU !!!
APROPO LA PRET SUNT LA FEL( G30 CU G33)
ASA SE INTAMPLA SI LA ULEIURILE AUTO : CLASA MAI NOUA E COMPATIBILA CU MOTOARELE VECHI ,DAR MOTOARELE NOI DATORITA MODIFICARILOR STRUCTURALE... NU !!!
-
- simpatizant
- Mesaje: 33
- Membru din: Dum 22-Iun-2008 18:13
- Localitate: BRASOV
DIN clasificarea ANTIGELUL ORIGINAL GLYSANTINE SPUNE:
GlysantinŸ Alu ProtejaÞi / G 30
Audi
TL 774-D / F
Bentley
TL 774-D / F
Lamborghini
TL 774-D / F
MAN
MAN 324 SNF
Mercedes-Benz
DBL 7700.30, Blatt 325.3
MINI Cooper D (din 2007)
-
MTU
MTL 5048
Porsche
pentru Carrera, Boxster, Cayman, Cayenne
Scaun
TL 774-D / F
Skoda
TL 774-D / F
VW
TL 774-D / F
Aprobare fãrã referinÞã
Mercedes-Benz Sprinter D
GlysantinŸ ProtejaÞi / G33
Peugeot
PSA - B71 5110
Citroen
PSA - B71 5110
GlysantinŸ ProtejaÞi / G34
Chevrolet
GM 6277M
Opel / Vauxhall
B 040 1065
Saab
GM 6277M
GlysantinŸ Dynamic Protect / G40
Audi (din 2005)
TL 774 G
Bentley (din 2005)
TL 774 G
Bugatti (din 2005)
TL 774 G
Lamborghini (din 2005)
TL 774 G
Seat (din 2005)
TL 774 G
Skoda (din 2005)
TL 774 G
VW (din 2005)
TL 774 G
FIECARE TIP DE ANTIGEL CREAT PENTRU ANUME GRUPURI DE MARCI IN FUNCTIE DE CE COMPONENTE ARE DE PROTEJAT !!!
LA PSA ESTE NORMA: G33 standard B71-5110 ;aceste doua caracteristici trebuie sa apara pe ambalajul producatorului!!
GlysantinŸ Alu ProtejaÞi / G 30
Audi
TL 774-D / F
Bentley
TL 774-D / F
Lamborghini
TL 774-D / F
MAN
MAN 324 SNF
Mercedes-Benz
DBL 7700.30, Blatt 325.3
MINI Cooper D (din 2007)
-
MTU
MTL 5048
Porsche
pentru Carrera, Boxster, Cayman, Cayenne
Scaun
TL 774-D / F
Skoda
TL 774-D / F
VW
TL 774-D / F
Aprobare fãrã referinÞã
Mercedes-Benz Sprinter D
GlysantinŸ ProtejaÞi / G33
Peugeot
PSA - B71 5110
Citroen
PSA - B71 5110
GlysantinŸ ProtejaÞi / G34
Chevrolet
GM 6277M
Opel / Vauxhall
B 040 1065
Saab
GM 6277M
GlysantinŸ Dynamic Protect / G40
Audi (din 2005)
TL 774 G
Bentley (din 2005)
TL 774 G
Bugatti (din 2005)
TL 774 G
Lamborghini (din 2005)
TL 774 G
Seat (din 2005)
TL 774 G
Skoda (din 2005)
TL 774 G
VW (din 2005)
TL 774 G
FIECARE TIP DE ANTIGEL CREAT PENTRU ANUME GRUPURI DE MARCI IN FUNCTIE DE CE COMPONENTE ARE DE PROTEJAT !!!
LA PSA ESTE NORMA: G33 standard B71-5110 ;aceste doua caracteristici trebuie sa apara pe ambalajul producatorului!!
-
- simpatizant
- Mesaje: 27
- Membru din: Lun 02-Aug-2010 11:25
- Localitate: Bucuresti
Am fost la ATS ca sa exclud orice problema legata de antigel. STUPOARE , antigelul meu din masina, de culoare roz, antigelul lor pt motoare PSA ce indeplinea norma mentionata de aurel era de culoare verde!!.Cred ca la ei codul culorilor folosit uzual nu functioneaza: verde/albastru-antigel cu silicati , respectiv roz/violet -fara silicati (scria clar G33 si era verde!)
Pentru ca "tovarasii" au fost de acord sa inlocuiasca integral lichidul de racire, dar nu au vrut sa faca o spalare intermediara cu apa distilata, ... am renuntat.
Deh, s-ar parea ca pe vremuri de criza nu le-au placut banii mei!!!
ne mai conversam pana da inghetul....
cu stima, costin.
Pentru ca "tovarasii" au fost de acord sa inlocuiasca integral lichidul de racire, dar nu au vrut sa faca o spalare intermediara cu apa distilata, ... am renuntat.
Deh, s-ar parea ca pe vremuri de criza nu le-au placut banii mei!!!
ne mai conversam pana da inghetul....
cu stima, costin.
-
- simpatizant
- Mesaje: 33
- Membru din: Dum 22-Iun-2008 18:13
- Localitate: BRASOV
Antigele
La interventia voastra am facut si eu niste ,,sapaturi mai profunde " si am constatat:
-codul culorilor difera de la producator la producator ( ma simt ca acasa... NU SE RESPECTA!!! ):
- cam toate au la baza un etilenglicol si un pachet de aditivi anti: corozivi,spumanti,s.a.;
care pot fii :
A. Cei folositi pe scara larga sunt cei anorganici (fosfati; silicati sau nitrati care au proprietati de protectie contra coroziunii in special pentru aliajele usoare - cum este aluminiul;
B. Aditivii organici constau in acizi organici (unul sau mai multi, in special carboxylat). Acestia au aparut in ultimii ani, si isi pierd mai greu proprietatile anticorozive (antigelul in sine - etilenglicolul isi pierde greu proprietatile anti-inghetz), de aceea au durata de utilizare extinsa.
Ideea e sa nu se completeze A peste B si viceversa !!
Constructorii auto europeni, ca factorii de decizie specifica VW , PSA, S.A, ca aditivi lichidului de rĂŁcire sa fie lipsite de fosfaĂži boraĂži,si inclusiv si silicati scĂŁzuti (cum ar fi VW G11 (albastru) ), deoarece apa reacĂžioneazĂŁ cu fosfaĂži pentru a crea fosfat de aluminiu sau de calciu Âşi magneziu,formand depozite nedorite.
Japonezii abordeaza altfel problema :
, În cazul Toyota a lichidului de rãcire roz duratã extinsã de viaÞã, care adaugã o dozã de fosfat si are duratã extinsã de viaÞã antigel OAT-based).
inhibitori de coroziune OAT asigura o protectie excelenta pe termen lung pentru fier Âşi aluminiu turnat, dar nu poate fi cea mai buna alegere pentru sistemele mai vechi de racire care au cupru / radiatoare alama si miezuri de ĂŽncĂŁlzire, mai ales lipire plumb utilizate ĂŽn ele.
GM s-a convertit la OAT (Organic Acid Technology) ĂŽn 1994-1996, dar unii producatori si modele au fost ĂŽncĂŁ utilizaĂži agenĂži de rĂŁcire convenĂžionale si ĂŽn 2005, deci verificaĂži MANUALUL DE REPARATII pentru a vedea ceea ce ar trebui sĂŁ fie utilizaĂži
respectiv in cazul nostru normele de agreeare :
PSA B715110 SI
ASTM D3306,D45656,D4985 asta trebuie sa scrie pe ambalaj si e OK
CAM ATAT !
O ZII CAT MAI BUNA!
-codul culorilor difera de la producator la producator ( ma simt ca acasa... NU SE RESPECTA!!! ):
- cam toate au la baza un etilenglicol si un pachet de aditivi anti: corozivi,spumanti,s.a.;
care pot fii :
A. Cei folositi pe scara larga sunt cei anorganici (fosfati; silicati sau nitrati care au proprietati de protectie contra coroziunii in special pentru aliajele usoare - cum este aluminiul;
B. Aditivii organici constau in acizi organici (unul sau mai multi, in special carboxylat). Acestia au aparut in ultimii ani, si isi pierd mai greu proprietatile anticorozive (antigelul in sine - etilenglicolul isi pierde greu proprietatile anti-inghetz), de aceea au durata de utilizare extinsa.
Ideea e sa nu se completeze A peste B si viceversa !!
Constructorii auto europeni, ca factorii de decizie specifica VW , PSA, S.A, ca aditivi lichidului de rĂŁcire sa fie lipsite de fosfaĂži boraĂži,si inclusiv si silicati scĂŁzuti (cum ar fi VW G11 (albastru) ), deoarece apa reacĂžioneazĂŁ cu fosfaĂži pentru a crea fosfat de aluminiu sau de calciu Âşi magneziu,formand depozite nedorite.
Japonezii abordeaza altfel problema :
, În cazul Toyota a lichidului de rãcire roz duratã extinsã de viaÞã, care adaugã o dozã de fosfat si are duratã extinsã de viaÞã antigel OAT-based).
inhibitori de coroziune OAT asigura o protectie excelenta pe termen lung pentru fier Âşi aluminiu turnat, dar nu poate fi cea mai buna alegere pentru sistemele mai vechi de racire care au cupru / radiatoare alama si miezuri de ĂŽncĂŁlzire, mai ales lipire plumb utilizate ĂŽn ele.
GM s-a convertit la OAT (Organic Acid Technology) ĂŽn 1994-1996, dar unii producatori si modele au fost ĂŽncĂŁ utilizaĂži agenĂži de rĂŁcire convenĂžionale si ĂŽn 2005, deci verificaĂži MANUALUL DE REPARATII pentru a vedea ceea ce ar trebui sĂŁ fie utilizaĂži
respectiv in cazul nostru normele de agreeare :
PSA B715110 SI
ASTM D3306,D45656,D4985 asta trebuie sa scrie pe ambalaj si e OK
CAM ATAT !
O ZII CAT MAI BUNA!
-
- simpatizant
- Mesaje: 33
- Membru din: Dum 22-Iun-2008 18:13
- Localitate: BRASOV
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
Nu stiu exact ce antigel am in C3, zilele acestea as vrea sa-l verific ca sa stiu exact pana la ce temperatura rezista.
Am tot cautat Glysantin si Revkogel, nu se gasesc pe nicaieri, nici la reprezentanta nu cred ca se gaseste asa ceva, dar dupa ce am citit fisele tehnice am ajuns la concluzia ca se poate folosi fara nici un fel de probleme Glacelf Auto Supra, CoolElf, Glaceol RX (recomandat de Dacia-Renault, identic cu primele doua), Aral Antifreeze Silikatfrei si altele care indeplinesc norma G12 sau G12+, sunt organice, nu contin silicati, nitrati, nitriti. Sunt recomandate pentru motoare cu blocuri de aluminiu sau fonta.
Aici puteti citi fisele tehnice ale produselor Total, Glacelf si CoolElf: http://www.lubadmin.com/Restitution.asp ... metre1=142
Am tot cautat Glysantin si Revkogel, nu se gasesc pe nicaieri, nici la reprezentanta nu cred ca se gaseste asa ceva, dar dupa ce am citit fisele tehnice am ajuns la concluzia ca se poate folosi fara nici un fel de probleme Glacelf Auto Supra, CoolElf, Glaceol RX (recomandat de Dacia-Renault, identic cu primele doua), Aral Antifreeze Silikatfrei si altele care indeplinesc norma G12 sau G12+, sunt organice, nu contin silicati, nitrati, nitriti. Sunt recomandate pentru motoare cu blocuri de aluminiu sau fonta.
Aici puteti citi fisele tehnice ale produselor Total, Glacelf si CoolElf: http://www.lubadmin.com/Restitution.asp ... metre1=142
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO