Bruckner scrie:mariustipa scrie:Bruckner scrie:Am uitat sĂŁ spun cĂŁ la maÂşina ta cuplul maxim ĂŽl atingi la 3400 de ture. Ăn teorie ar trebui sĂŁ schimbi pe la 3500 spre 4 mii. ĂncearcĂŁ sĂŁ schimbi la 4 mii din treapta 4 ĂŽn 5 si vezi ce se intampla.
da, din treapta 4 in 5 da, dar din treapta 1 in treapta 2 ... ? e altceva. e alt cuplu.
in treapta 5 merge frumos la 4000 de ture si mai mult, la plecarea de pe loc insa suna urat (urechea care l-a deranjat pe un forumist ) la peste 3.000 de ture, probabil tocmai din cauza cuplului.
da, cu c3 hdi am mers si eu cu 160, pe locul din dreapta.
Nu cred ca schimba cineva la mai mult de 3 mii in treptele 1 si 2. Oricum, la 120 vei avea in jur de 5 mii de ture. Daca mergi constant cu 120-125 vei avea acul turometrului prin zona aia, adica la ~5500 de ture. Viteza maxima se atinge repejor, daca ii dai talpa. Toate motoarele de capacitate mica devin si mai zgomotoase odata cu marirea numarului de km.
ei ... schimba: nu ai vazut mai sus ca sunt specialisti care ne invata ca vitezele se schimba la maximum de pe cadran ca de aia a facut producatorul 6.000 ture, nu ? cei care zic altfel, nu gandesc :-)
serios vorbind acum, cam asta e raspunsul pe care il cautam, multumesc.