Viteza maxima

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

mariustipa
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
Localitate: timisoara
Contact:

Mesajde mariustipa » Lun 21-Mar-2011 20:22

Bruckner scrie:
mariustipa scrie:
Bruckner scrie:Am uitat sã spun cã la maºina ta cuplul maxim îl atingi la 3400 de ture. În teorie ar trebui sã schimbi pe la 3500 spre 4 mii. Încearcã sã schimbi la 4 mii din treapta 4 în 5 si vezi ce se intampla.


da, din treapta 4 in 5 da, dar din treapta 1 in treapta 2 ... ? e altceva. e alt cuplu.
in treapta 5 merge frumos la 4000 de ture si mai mult, la plecarea de pe loc insa suna urat (urechea care l-a deranjat pe un forumist ) la peste 3.000 de ture, probabil tocmai din cauza cuplului.

da, cu c3 hdi am mers si eu cu 160, pe locul din dreapta.


Nu cred ca schimba cineva la mai mult de 3 mii in treptele 1 si 2. Oricum, la 120 vei avea in jur de 5 mii de ture. Daca mergi constant cu 120-125 vei avea acul turometrului prin zona aia, adica la ~5500 de ture. Viteza maxima se atinge repejor, daca ii dai talpa. Toate motoarele de capacitate mica devin si mai zgomotoase odata cu marirea numarului de km.


ei ... schimba: nu ai vazut mai sus ca sunt specialisti care ne invata ca vitezele se schimba la maximum de pe cadran ca de aia a facut producatorul 6.000 ture, nu ? cei care zic altfel, nu gandesc :-)

serios vorbind acum, cam asta e raspunsul pe care il cautam, multumesc.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 22-Mar-2011 22:40

pai stai ca nu inteleg, de ce declari inchisa discutia dar continui sa ma pomenesti la modul la care o faci? oricum vad te faci ca nu pricepi ce am vrut sa spun si o tii inainte pe a ta! ideea in esenta era fff simpla: poti sa turezi motorul oricit atunci cind ai nevoie si cind e cazul, nu sa mergi la 6000 de ture in continuu. si asta fara sa tii cont de ureche, ce nu era clar? de ce trebuie sa te umflii in pene si sa bati apropouri aiurea pe aici, atita vreme cit nu esti in stare sa interpretezi un enunt simplu, asta doar pentru ca nu esti de acord cu el sau pentru ca nu intelegi fenomenul. ai cumva idee cind e presiunea uleiului mai mare? la turatie mai mica sau mai mare? ai cumva idee ce se intimpla exact intr-un motor in timpul functionarii? cum variaza curba eficientei unui motor in functionare? cum sa tii cont de cuplul maxim si de puterea maxima? ce inseamna ele exact si cum se manifesta? iti recomand lectura intensa si dupa aia ne contrazicem, dar pina atunci incearca sa te mai abtii
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

mariustipa
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
Localitate: timisoara
Contact:

Mesajde mariustipa » Mar 22-Mar-2011 22:54

khan scrie:pai stai ca nu inteleg, de ce declari inchisa discutia dar continui sa ma pomenesti la modul la care o faci? oricum vad te faci ca nu pricepi ce am vrut sa spun si o tii inainte pe a ta! ideea in esenta era fff simpla: poti sa turezi motorul oricit atunci cind ai nevoie si cind e cazul, nu sa mergi la 6000 de ture in continuu. si asta fara sa tii cont de ureche, ce nu era clar? de ce trebuie sa te umflii in pene si sa bati apropouri aiurea pe aici, atita vreme cit nu esti in stare sa interpretezi un enunt simplu, asta doar pentru ca nu esti de acord cu el sau pentru ca nu intelegi fenomenul. ai cumva idee cind e presiunea uleiului mai mare? la turatie mai mica sau mai mare? ai cumva idee ce se intimpla exact intr-un motor in timpul functionarii? cum variaza curba eficientei unui motor in functionare? cum sa tii cont de cuplul maxim si de puterea maxima? ce inseamna ele exact si cum se manifesta? iti recomand lectura intensa si dupa aia ne contrazicem, dar pina atunci incearca sa te mai abtii


era ideal sa te fi abtinut tu, initial, sau sa iti cenzurezi putin exprimarea.
citatul e putin mai sus, dar ti-l copiez eu aici ca sa iti improspatez memoria:
"ineptia era de fapt refuzul de a gindi ca daca era periculos sa turezi un motor la turatia X atunci cu siguranta el ar fi fost limitat din constructie pentru a nu depasi turatia X"
deci asta ai zis, amice :-)

da, chiar am idee, ma intreb daca tu ai, ori daca ai o vaga idee care e curba variatiei vascozitatii uleiului in functie de temperatura, ori daca ai macar habar cum se cheama stiinta care studiaza frecarea si ungerea. de lectura intensa chiar am avut parte, stai linistit :-)

discutia cu tine am inchis-o, raspund doar pentru ca nu pari sa accepti asta.
acest lucru insa nu ma impiedica sa dau citate celebre, da ?
case closed.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 22-Mar-2011 23:06

mariustipa scrie:
...la plecarea de pe loc insa suna urat (urechea care l-a deranjat pe un forumist ) la peste 3.000 de ture, probabil tocmai din cauza cuplului.

...nu ai vazut mai sus ca sunt specialisti care ne invata ca vitezele se schimba la maximum de pe cadran ca de aia a facut producatorul 6.000 ture, nu ? cei care zic altfel, nu gandesc :-)



sint citatele tale, asta dupa ce ai pus capat discutiei. tot aici spui ca motorul se aude mai tare la peste 3000 de ture din cauza cuplului, si mai adineauri ziceai ca ai citit destul. in rest, nu gasesc nici un post al meu in care sa scrie ca trebuie sa schimbi la 6000 tot timpul, asa cum insinuezi. declar si eu discutia inchisa cu ocazia asta si te anunt ca daca mai gasesc vreo referire la mine in posturile tale iei un avertisment
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

mariustipa
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
Localitate: timisoara
Contact:

Mesajde mariustipa » Mie 23-Mar-2011 17:14

khan scrie:
mariustipa scrie:
...la plecarea de pe loc insa suna urat (urechea care l-a deranjat pe un forumist ) la peste 3.000 de ture, probabil tocmai din cauza cuplului.

...nu ai vazut mai sus ca sunt specialisti care ne invata ca vitezele se schimba la maximum de pe cadran ca de aia a facut producatorul 6.000 ture, nu ? cei care zic altfel, nu gandesc :-)



sint citatele tale, asta dupa ce ai pus capat discutiei. tot aici spui ca motorul se aude mai tare la peste 3000 de ture din cauza cuplului, si mai adineauri ziceai ca ai citit destul. in rest, nu gasesc nici un post al meu in care sa scrie ca trebuie sa schimbi la 6000 tot timpul, asa cum insinuezi. declar si eu discutia inchisa cu ocazia asta si te anunt ca daca mai gasesc vreo referire la mine in posturile tale iei un avertisment


Prietene, am studiat atent regulile forumului si nu am gasit vreo interdictie de a cita postul vreunui membru, ba chiar exista si o facilitate numita quote. In schimb, am gasit reguli despre comportament civilizat si limbaj respectuos, reguli in care nu as prea incadra cuvintele "ineptie" si "nu gandesti", asa ca las-o mai moale cu amenintarile, ca nu tine.

Rog un adminstrator sa inchida topicul, nu isi mai are rostul.
Multumesc celor care au contribuit civilizat si au raspuns la intrebarea mea.

mariustipa
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
Localitate: timisoara
Contact:

Subturare

Mesajde mariustipa » Joi 24-Mar-2011 12:17

Dar daca tot suntem aici, ne explicacineva care sunt dezavantajele practice ale subturarii constante in cazul lui C3 1,1 benzina ?
Ca economie de benzina se realizeaza.

Am auzit tot felul de opinii, cum ca "nu e bine", dar nu am auzit niciodata o opinie argumentata.
Spre exemplu, poi merge cu 60 lmh in viteza 5, nu ? Consum 2,5 l.

ag26raf
pasionat
Mesaje: 301
Membru din: Mie 10-Dec-2008 10:00
Localitate: Mioveni

Mesajde ag26raf » Joi 24-Mar-2011 12:29

@mariustipa, se pare ca ai revenit la sentimente mai bune si ca ti-au trecut carcaicii :lol:
Asa ca o sa intru pe subiect si vis-a-vis de intrebarea ta, eu auzisem ca chestia asta cu subturarea este "daunatoare" motoarelor diesel cu turbina, ca ar afecta turbina.
Oricare ar fi adevarul in primul rand eu nu cred ca face prea bine si pe langa asta intervine si disconfortul de subturare, la mine la HDI cel putin tremura din toate cele...
Nu sunt inginer de profesie, deci sa asteptam pe cineva in masura sa ne raspunda.
Eu o schimb pe la 2500 constant, iar de exemplu pe drumurile unde limitarea de viteza este 50, trebuie sa o tin in treapta 3-a pt ca in a 4-a la 50 parca deja incepe sa vibreze.

mariustipa
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
Localitate: timisoara
Contact:

Mesajde mariustipa » Joi 24-Mar-2011 12:45

ag26raf scrie:@mariustipa, se pare ca ai revenit la sentimente mai bune si ca ti-au trecut carcaicii :lol:
Asa ca o sa intru pe subiect si vis-a-vis de intrebarea ta, eu auzisem ca chestia asta cu subturarea este "daunatoare" motoarelor diesel cu turbina, ca ar afecta turbina.
Oricare ar fi adevarul in primul rand eu nu cred ca face prea bine si pe langa asta intervine si disconfortul de subturare, la mine la HDI cel putin tremura din toate cele...
Nu sunt inginer de profesie, deci sa asteptam pe cineva in masura sa ne raspunda.
Eu o schimb pe la 2500 constant, iar de exemplu pe drumurile unde limitarea de viteza este 50, trebuie sa o tin in treapta 3-a pt ca in a 4-a la 50 parca deja incepe sa vibreze.


salut.
cata vreme nu mi se spune ca afirm ineptii sa ca nu gandesc, sunt mereu in zona sentimentelor pozitive, doar ca nu permit anumite exprimari. sunt insa convins ca este un conflict depasit, sau sper ca este depasit.

Da, am uitat sa precizez ca exista diferente majore intre diesel si benzinare, asa este.
In afara de disconfortul de subturare, care clar exista, presupunand ca nu am nevoie de "zvac" sa accelerez, doar sa merg constant o bucata buna, daca nu o aduci chiar acolo cat sa vibreze, ar fi in regula ?
Chiar mi se pare un subiect interesant.
Sa vedem ce spun specialistii, sunt foarte curios, daca nu e in regula sa mergi subturat, care sunt argumentele tehnice.

Bruckner
simpatizant
Mesaje: 90
Membru din: Vin 06-Aug-2010 10:47
Localitate: Suceava

Mesajde Bruckner » Joi 24-Mar-2011 21:56

mariustipa scrie:In afara de disconfortul de subturare, care clar exista, presupunand ca nu am nevoie de "zvac" sa accelerez, doar sa merg constant o bucata buna, daca nu o aduci chiar acolo cat sa vibreze, ar fi in regula ?
Chiar mi se pare un subiect interesant.
Sa vedem ce spun specialistii, sunt foarte curios, daca nu e in regula sa mergi subturat, care sunt argumentele tehnice.


Eu nu sunt specilist. M-a interesat si pe mine subiectul pana cand mi-am dat seama ca nu voi muri la volanul aceluiasi Citroen, motiv pentru care nu imi bat capul foarte tare cu asta. Ca sa iti raspund la intrebarea ta, bazandu-ma pe cele citite cu ceva vreme in urma, uzura prematura, in cazul unui motor subturat, poate aparea doar atunci cand este in sarcina si cere treapta inferioara, adica atunci cand te afli de exemplu in treapta 3 la turatie mica si, in mod normal ar trebui sa schimbi in 2 dar, in loc sa o faci, ii dai pedala. Atunci uzura motorului, dupa cum au scris unii, este mult mai mare decat daca l-ai tura pana pe linia rosie. Nu stiu exact ce piese din motor au de suferit, insa e clar (pentru mine) ca nu e bun modul asta de exploatare (utilizat de unii taxmetristi). Am citit pe forumurile din SUA despre unii care schimbau din 1 in 5 si mergeau asa si se intrebau daca este ok. Oamenii erau invatati cu automate.

Bruckner
simpatizant
Mesaje: 90
Membru din: Vin 06-Aug-2010 10:47
Localitate: Suceava

Mesajde Bruckner » Joi 24-Mar-2011 22:05

ag26raf scrie: Eu auzisem ca chestia asta cu subturarea este "daunatoare" motoarelor diesel cu turbina, ca ar afecta turbina.


E valabil si la VW. La noi turbina costa 2000 lei si EGR-ul 900.

mariustipa
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
Localitate: timisoara
Contact:

Mesajde mariustipa » Joi 24-Mar-2011 22:09

salut bruckner

exact acest pasaj: "Atunci uzura motorului, dupa cum au scris unii, este mult mai mare decat daca l-ai tura pana pe linia rosie" ma intereseaza.
poate si eu voi muri la volanul altui citroen, nu la al astuia, dar ma macina intrebarea. exact acel CE "au scris unii".
de dragul intrebarii.

multumesc.

Bruckner
simpatizant
Mesaje: 90
Membru din: Vin 06-Aug-2010 10:47
Localitate: Suceava

Mesajde Bruckner » Joi 24-Mar-2011 22:39

mariustipa scrie:salut bruckner

exact acest pasaj: "Atunci uzura motorului, dupa cum au scris unii, este mult mai mare decat daca l-ai tura pana pe linia rosie" ma intereseaza.
poate si eu voi muri la volanul altui citroen, nu la al astuia, dar ma macina intrebarea. exact acel CE "au scris unii".
de dragul intrebarii.

multumesc.


Nu am argumentul tehnic, adica un manual care sa spuna asta. Ma bazez pe ce au scris unii pe forumuri, pe niste brosuri tehnice citite de mine, pe experienta celor apropiati si pe ce mi-au spus unii mecanici cu experienta.

Nu prea am timp sa caut, insa iti voi lasa tie placerea asta. http://tinyurl.com/engine-labouring

In primul rand, poti citi aceasta explicatie a unui nene care cica se pricepe. Din nou, nu am dovezi care sa certifice acest lucru si nici studii tcm.

Cea mai pertinenta explicatie mi se pare cea de jos (sunt constient ca nici asta nu e un argument):
omul cu problema scrie:Hi all
Can someone please explain and also give examples of laboring your car's engine.
I am driving my car in a certain manner and I am wondering if I am not causing damage to it.
The Nissan Almera has a 1.6 engine in it. Now in the mornings when I drive to work the car is very cold and I don't want to use high revs.
What I do is I change gear at 2000rpm using a very light throttle up to 3rd gear and then in 3rd gear hold revs at 1500 to 1600rpm for about 2km. This is not in traffic but in a very quiet back street where I live, so it is possible without disrupting traffic and also because I drive to work very early in the morning. Now, when the temp is between normal and cold on the gauge, I then go to 2500rpm and mostly change gears at 2500rpm to get good fuel economy. When in busy traffic where everyone is in a hurry I use 3000rpm to keep up. Please keep in mind I don't use anything more than 30 to 50% throttle in these cases.

The following is the worrying part for me:
When we went to the coast April, I used 50% throttle in 5th gear up against 2 or 3 mountain passes (don't know if it is the right word. You guys know these mountains roads that you need to drive that are very steep). Well, the revs would drop to 2500rpm in 5th gear and with 50% throttle it would remain at 2500rpm not dropping further. Am I laboring the engine or is it acceptable just as long as I don't use full throttle to keep it constant at those revs.



omul cu solutia scrie:You've got a few competing issues, but the main one (apart from damage from too high a bearing speed before oil is at operating temps/thickness, which is a possibility) is wear/loss of compression from ring flutter. Basically rings are held out against the bore, and located at a certain point in relation to the piston ring groove by combustion pressures, not their spring tension or whatever you want to call it. If the combustion pressure is too low - basically in this case because the rpm is so low that the volumetric efficiency sucks (and it's actually at it's very worst at idle) the rings will flop about (for want of a better term) inside the ring groove, and that changes the angle/face the ring presents to the bore, and knocks it about.

Put it this way - if you were to keep an engine idling for 10 minutes each morning before you took off, you'd likely cut a year or more off the engine life (and that is engine life based on ring seal, which is one of the big ones, and once that goes, it contaminates the oil quicker and stuffs the rest up quicker) potentially. That is to say nothing of the cam on a pushrod engine - which gets its lubrication primarily from that thrown off the rods during use. Now we all know that running a cam in requires us to keep the revs above about 2500rpm. This is because during the cam run in (which is a type of work hardening) the oil is both lubricant and coolant. After teh cam is bedded in, it can tolerate lower oiling situations to _some_ extent but not indefinitely.

Then you've got the next issue - a cold engine will see petrol condense on port walls and cylinder walls (which is why richer mixtures for starting 'work' the way they do, the put that extra fuel 'back' as available for combustion). So the longer the engine is cold, even without using the choke (but worse still with it) the more it condenses and gets on cylinder walls, compromising ring lubrication (microscopic as it is from tiny oil retention on the bore walls) the quicker it wears out.

So they all tend to contribute to the issue, and all have some interaction with one another. Obviously the quicker (without doing harm by the process itself) you can get the oil up to temp, and the motor itself, the less harm/oil degradation etc will take place. So even if idling didn't produce ring flutter, it'd also have the motor running cooler for longer, and affect things still.

So what is the answer? For something like an a12, which has a modest stroke, and a decent oiling system, you won't be doing harm by starting it, and as soon as you get oil pressure, lifting the rpms to about 2000rpm. RAther than sitting there, start driving, keep the engine 'busy' in a reasonable rpm range - up to around 2500-3000rpm and moderate (say no more than 50%) throttle. If it won't maintain 2000+rpm in a gear, gear down , stick with part throtttle and keep it up between 2500-3000 (typically the lower end thereof) until it reaches an ok operating temp. Oil temp and water temp aren't directly linear either, so you have to make an educated guess. You also have to consider that most temp guages on these motors are C----H not listing specific temps. In general, once the motor is up to about 160F, you can start driving normally. Which, from what I read, is basically what you are doing with just a few minor tweaks.

Another thing that might also be apparent - there's stuff all wear once the engine is up to temp and at more moderate rpms and throttle loads (compared to stop start traffic and idling for extended periods) which basically shows some of the engine oil adverts where they take car X and drive it around a test track for a simulated few hundred thousand km's with scheduled oil changes, and detect no wear when the motor is stripped down. Under those sort of test conditions, you could take the cheapest discount oil, do the same oil change frequencies, and get the same results.

Last little tid-bit - since getting to operating temp is so important, one of the other things you can do to help this is to replace the thermostat every 12 months or so. Keeping it, and the coolant in ship shape means it will stay closed till up to the prescribed opening temperature (whereas older ones can sometimes get a little sticky and not close fully, which means it takes far longer for the coolant in teh block itself and the block itself to get up to temp


mariustipa
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
Localitate: timisoara
Contact:

Mesajde mariustipa » Vin 25-Mar-2011 07:28

asta raspuns :-)
ma apuc de citit.

PUIUCRISTIAN
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Vin 22-Apr-2011 16:01
Localitate: Ploiesti / Romania

Mesajde PUIUCRISTIAN » Dum 29-Mai-2011 21:13

C3 1,4 hdi '03
177 km/h cu 4 persoane la bord, si mai mergea putin

mariustipa
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
Localitate: timisoara
Contact:

Mesajde mariustipa » Dum 29-Mai-2011 21:24

1125 cmc benzina. 2 persoane la bord.


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru florinmarchidanu